„Neslyším, že by naši uživatelé žádali, abychom na to věnovali hodně energie, v tomto bodě,“ řekl Cook v odpovědi na otázku z publika na konferenci Code Conference společnosti Vox Media v Beverly Hills v Kalifornii. „Rád bych vás převedl na iPhone.“
Tato odpověď přichází necelý měsíc poté, co společnost Google zahájila reklamní kampaň, jejímž cílem je vyvinout tlak na společnost Apple.
V současné době se při posílání textových zpráv mezi iPhony používá služba iMessage, která má mnohem hladší průběh, než když zařízení se systémem Android píše na iPhone, v němž se zprávy SMS zobrazují jako zelené bubliny. Google chce, aby Apple přijal RCS, druh zpráv, který má být náhradou SMS nové generace se šifrováním a dalšími moderními funkcemi.
Tazatel na Cooka naléhal, že kvůli omezením zpráv SMS nemůže posílat své matce videa.
„Kupte své matce iPhone,“ řekl Cook.

Tlak na ochranu soukromí sahá až ke Stevu Jobsovi
Ke Cookovi se připojili bývalý hlavní designér společnosti Apple Jony Ive a Laurene Powell Jobsová, aby diskutovali o odkazu zakladatele společnosti Apple a oznámili nový archiv Steva Jobse a potenciální dokumentární film.
Nedávné úsilí společnosti Apple o ochranu soukromí není novým cílem společnosti – myšlenky ve skutečnosti sahají až k zakladateli Stevu Jobsovi, řekl Cook.
„Steve ve společnosti v počátcích skutečně zakořenil důležitost ochrany soukromí a od té doby se to jen prohlubuje,“ řekl Cook.
Cook citoval Jobsovu přednášku z roku 2010, kde řekl, že soukromí znamená, že uživatelé souhlasí se sdílením svých údajů. „Soukromí znamená, že lidé vědí, k čemu se upisují, a to jasnou angličtinou a opakovaně. To je to, co to znamená,“ řekl Jobs v přednášce, kterou Cook citoval.
Cookovy výroky přicházejí v době, kdy snaha společnosti o ochranu soukromí sklízí stále větší kritiku jako samoúčelná, protože společnost zavedla nové prvky ochrany soukromí, které ztěžují měření online reklamy, protože Apple údajně plánuje zvýšit objem svého reklamního podnikání a zavádí nové reklamní jednotky.
To je stejná filozofie, která stojí za funkcí App Tracking Transparency, představenou v roce 2021, která rozbouřila odvětví online reklamy. Majitelé iPhonů jsou při spuštění systému požádáni, aby předtím s aplikacemi sdíleli jedinečné identifikační číslo zařízení – a většina majitelů iPhonů se rozhodne, že tak neučiní, což online inzerentům znemožňuje přesně sledovat výkonnost jejich reklam.

Společnosti včetně mateřské společnosti Facebooku Meta tuto změnu odsoudily jako protisoutěžní. V únoru Meta uvedla, že ji to letos bude stát 10 miliard dolarů.
„Měli jsme pocit, že lidé by měli vlastnit svá data a měli by se rozhodovat sami,“ řekl Cook ve středu. „Lidé by měli mít možnost se rozhodovat opravdu jednoduchým a přímočarým způsobem. Ne zahrabané na 95 stranách někde hluboko v zásadách ochrany osobních údajů.“
Cook upřesnil, že Apple se řídí přísnějšími pravidly než inzerenti, a obhajoval reklamy společnosti ve vyhledávání.
„Nikdy jsme neřekli, že digitální reklama je špatná věc,“ řekl Cook. „Co není dobré, je vysávání údajů lidí, když tak nečiní na základě informovaného přístupu.“
Cook byl dotázán, zda vnímá Apple jako mocnou společnost, která zakročila, protože regulační orgány nepřijaly zákony o ochraně osobních údajů.
„Nesnažíme se být regulátorem,“ řekl Cook. „Jediné, o co se snažíme, je dát lidem možnost, aby se sami rozhodli.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























