Noc v nejvyšším apartmá v Bristolu, jednom z proslulých palácových hotelů ve městě, se zdražila o 5 000 eur (122 000 Kč), protože se do francouzské metropole hromadně vrátili američtí turisté, kteří cestují se svými silnými dolary.
Podle Catherine Hodoul-Baudry, obchodní a marketingové ředitelky hotelu Le Bristol, který se nachází tři minuty chůze od prezidentské rezidence Elysejského paláce, se po letní sezóně, která trhala rekordy v obsazenosti a průměrných cenách, zvýšily všechny ceny pokojů. Očekává, že tento špičkový hotel bude mít nejlepší rok v historii.
V týdnu od 29. srpna se cena nejvyššího apartmá Imperial v Bristolu zvýšila na 30 000 eur (736 000 Kč) za noc, což představuje 20% nárůst, říká Hodoul-Baudry. Cena základních hotelových pokojů se rovněž zvýšila – o 300 eur na 2 290 eur (56 000 Kč) – v návaznosti na skokový nárůst poptávky od května.
V hotelnictví je běžné, že se ceny liší od těch oficiálních v závislosti na poptávce, slevách poskytovaných cestovními kancelářemi, věrnosti a také na délce pobytu zákazníka.
Třípokojové apartmá o rozloze 3 475 čtverečních metrů má výhled do zahrady ve francouzském stylu a může se pochlubit jídelním koutem, který pojme až 12 hostů, uvádí se v popisu hotelu. Podle ředitele si ho kvůli jeho velikosti oblíbily oficiální delegace.
Zdroj: Le Bristol
Hodoul-Baudry říká: „Naši zákazníci se nebrání cenám.“ „Paříž těží ze silné poptávky, takže jsme toho využili po letech utrpení,“ z výluk, ale také teroristických útoků a protestů. Dodává, že zvýšení vstupních nákladů na mzdy zaměstnanců, potraviny a energie přimělo Bristol také ke zvýšení sazeb.
Hodoul-Baudry si myslí, že jí možná pomohl i seriál z produkce Netflixu. „Emily v Paříži, ačkoli je plný klišé, pravděpodobně díky krásnému vyobrazení města dodal Američanům chuť se vrátit“. Seriál, který měl premiéru před dvěma lety během podzimních výluk Covid-19, také podnítil zájem o ony dnes již všudypřítomné pohlcující výstavy Van Gogha. Američané si obzvláště oblíbili pařížské apartmá v Bristolu, jehož cena se zvýšila o 1000 eur na 12 000 eur za noc, říká. V apartmá je dočasně vystaveno mistrovské dílo Marca Chagalla Les Mariés au coq.
Špičkové pařížské luxusní hotely se musí obejít bez čínských turistů, kteří stále trčí doma, a bez Rusů od konce února v důsledku invaze na Ukrajinu a následných sankcí.
Plaza Athénée, další palácový hotel, který je o třídu výš než pětihvězdičkový, měl podle generálního ředitele Francoise Delahaye také rekordní léto, k čemuž přispěla parita eura vůči dolaru. Američané nyní představují 45 % jeho zákazníků, zatímco před pandemií to byla asi čtvrtina. „Zůstávají také déle,“ dodává. Před válkou tvořili Rusové 9 % klientely hotelu.
Zdroj: Le Bristol
„Peníze nejsou pro klienty problémem“, říká Delahaye a dodává, že stále více jich přijíždí soukromým letadlem, aby se vyhnuli případnému přerušení provozu komerčních leteckých linek. Říká, že zaměstnanci si toho všimli, protože si více objednávají odvoz limuzínami na letišti Le Bourget, které je určeno pro obchodní a soukromou klientelu, než na letišti Paříž-Charles de Gaulle.
Oba manažeři tvrdí, že září a říjen jsou pro luxusní hotely na dobré cestě, protože 26. září začíná Pařížský týden módy a 20. října začíná Paris+ par Art Basel, dříve známý jako přehlídka Fiac. Tato akce obvykle přitahuje sběratele současného umění z celého světa. Delahaye i Hodoul-Baudry však zůstávají v předpovědích trendů na příští rok vzhledem k ekonomické a finanční nejistotě opatrní.
Také nováček Cheval Blanc si od otevření luxusního hotelu před rokem vedle nákupního centra Samaritaine vede lépe, než se očekávalo, a ceny pokojů nyní začínají na 1 250 eurech.
Doufá, že získá status paláce, čímž by se počet takových hotelů ve francouzském hlavním městě zvýšil na 13. Tento titul uděluje agentura Atout France, která má za úkol propagovat zemi jako turistickou destinaci v zahraničí. Podle osoby obeznámené se situací si Cheval Blanc účtuje 55 000 eur za noc za pobyt v apartmánu o rozloze 10 780 čtverečních metrů, který má vlastní výtah a bazén. Mluvčí hotelu se k tomu odmítla vyjádřit.
Zdroj: Le Bristol
„Náš první rok předčil naše očekávání,“ říká Olivier Lefebvre, výkonný ředitel luxusní hotelové značky LVMH. Odmítl uvést čísla, protože majitel značky Louis Vuitton nerozděluje údaje podle jednotlivých značek. „K dnešnímu dni, kdyby nebylo těch proroků zkázy, bych vám řekl, že budeme mít naprosto výjimečný rok 2022,“ říká opatrně s odkazem na chmurné ekonomické předpovědi.
Letos se však zákazníci zatím zaměřili na to, „aby si užili. Prarodiče zvou rodiče a vnoučata, zaznamenáváme mnoho vícegeneračních výletů, lidé přemýšlejí o tom, že by mohli brzy zemřít a neuskutečnili výlet, který chtěli uskutečnit,“ říká Hodoul-Baudry. „V roce 2022 to bylo všechno o cestování z pomsty“.
Noc v nejvyšším apartmá v Bristolu, jednom z proslulých palácových hotelů ve městě, se zdražila o 5 000 eur , protože se do francouzské metropole hromadně vrátili američtí turisté, kteří cestují se svými silnými dolary.Podle Catherine Hodoul-Baudry, obchodní a marketingové ředitelky hotelu Le Bristol, který se nachází tři minuty chůze od prezidentské rezidence Elysejského paláce, se po letní sezóně, která trhala rekordy v obsazenosti a průměrných cenách, zvýšily všechny ceny pokojů. Očekává, že tento špičkový hotel bude mít nejlepší rok v historii.V týdnu od 29. srpna se cena nejvyššího apartmá Imperial v Bristolu zvýšila na 30 000 eur za noc, což představuje 20% nárůst, říká Hodoul-Baudry. Cena základních hotelových pokojů se rovněž zvýšila – o 300 eur na 2 290 eur – v návaznosti na skokový nárůst poptávky od května.V hotelnictví je běžné, že se ceny liší od těch oficiálních v závislosti na poptávce, slevách poskytovaných cestovními kancelářemi, věrnosti a také na délce pobytu zákazníka.Třípokojové apartmá o rozloze 3 475 čtverečních metrů má výhled do zahrady ve francouzském stylu a může se pochlubit jídelním koutem, který pojme až 12 hostů, uvádí se v popisu hotelu. Podle ředitele si ho kvůli jeho velikosti oblíbily oficiální delegace.Zdroj: Le BristolHodoul-Baudry říká: „Naši zákazníci se nebrání cenám.“ „Paříž těží ze silné poptávky, takže jsme toho využili po letech utrpení,“ z výluk, ale také teroristických útoků a protestů. Dodává, že zvýšení vstupních nákladů na mzdy zaměstnanců, potraviny a energie přimělo Bristol také ke zvýšení sazeb.Hodoul-Baudry si myslí, že jí možná pomohl i seriál z produkce Netflixu. „Emily v Paříži, ačkoli je plný klišé, pravděpodobně díky krásnému vyobrazení města dodal Američanům chuť se vrátit“. Seriál, který měl premiéru před dvěma lety během podzimních výluk Covid-19, také podnítil zájem o ony dnes již všudypřítomné pohlcující výstavy Van Gogha. Američané si obzvláště oblíbili pařížské apartmá v Bristolu, jehož cena se zvýšila o 1000 eur na 12 000 eur za noc, říká. V apartmá je dočasně vystaveno mistrovské dílo Marca Chagalla Les Mariés au coq.Chcete využít této příležitosti?Špičkové pařížské luxusní hotely se musí obejít bez čínských turistů, kteří stále trčí doma, a bez Rusů od konce února v důsledku invaze na Ukrajinu a následných sankcí.Plaza Athénée, další palácový hotel, který je o třídu výš než pětihvězdičkový, měl podle generálního ředitele Francoise Delahaye také rekordní léto, k čemuž přispěla parita eura vůči dolaru. Američané nyní představují 45 % jeho zákazníků, zatímco před pandemií to byla asi čtvrtina. „Zůstávají také déle,“ dodává. Před válkou tvořili Rusové 9 % klientely hotelu.Zdroj: Le Bristol„Peníze nejsou pro klienty problémem“, říká Delahaye a dodává, že stále více jich přijíždí soukromým letadlem, aby se vyhnuli případnému přerušení provozu komerčních leteckých linek. Říká, že zaměstnanci si toho všimli, protože si více objednávají odvoz limuzínami na letišti Le Bourget, které je určeno pro obchodní a soukromou klientelu, než na letišti Paříž-Charles de Gaulle.Oba manažeři tvrdí, že září a říjen jsou pro luxusní hotely na dobré cestě, protože 26. září začíná Pařížský týden módy a 20. října začíná Paris+ par Art Basel, dříve známý jako přehlídka Fiac. Tato akce obvykle přitahuje sběratele současného umění z celého světa. Delahaye i Hodoul-Baudry však zůstávají v předpovědích trendů na příští rok vzhledem k ekonomické a finanční nejistotě opatrní.Také nováček Cheval Blanc si od otevření luxusního hotelu před rokem vedle nákupního centra Samaritaine vede lépe, než se očekávalo, a ceny pokojů nyní začínají na 1 250 eurech.Doufá, že získá status paláce, čímž by se počet takových hotelů ve francouzském hlavním městě zvýšil na 13. Tento titul uděluje agentura Atout France, která má za úkol propagovat zemi jako turistickou destinaci v zahraničí. Podle osoby obeznámené se situací si Cheval Blanc účtuje 55 000 eur za noc za pobyt v apartmánu o rozloze 10 780 čtverečních metrů, který má vlastní výtah a bazén. Mluvčí hotelu se k tomu odmítla vyjádřit.Zdroj: Le Bristol „Náš první rok předčil naše očekávání,“ říká Olivier Lefebvre, výkonný ředitel luxusní hotelové značky LVMH. Odmítl uvést čísla, protože majitel značky Louis Vuitton nerozděluje údaje podle jednotlivých značek. „K dnešnímu dni, kdyby nebylo těch proroků zkázy, bych vám řekl, že budeme mít naprosto výjimečný rok 2022,“ říká opatrně s odkazem na chmurné ekonomické předpovědi.Letos se však zákazníci zatím zaměřili na to, „aby si užili. Prarodiče zvou rodiče a vnoučata, zaznamenáváme mnoho vícegeneračních výletů, lidé přemýšlejí o tom, že by mohli brzy zemřít a neuskutečnili výlet, který chtěli uskutečnit,“ říká Hodoul-Baudry. „V roce 2022 to bylo všechno o cestování z pomsty“.