Nová investice, na níž se podílely společnosti DST Global a CapitalG, více než zdvojnásobuje ocenění platformy pro živé nakupování na 3,7 miliardy dolarů, což je více než 1,5 miliardy dolarů ze září 2021, kdy společnost Whatnot získala 150 milionů dolarů. Na tomto kole se podíleli také společnost BOND a navrátivší se investoři Andreessen Horowitz a YC Continuity.
Společnost Whatnot hodlá kapitálovou injekci využít k dalšímu rozvoji svého živého a sociálního tržiště v aplikaci a k zavedení dalších kategorií pro sběratele, včetně odlitků aut, známek a akčních figurek.

Grant LaFontaine a Logan Head založili tuto společnost v roce 2019 jako místo, kde mohou vášniví sběratelé sdílet své zájmy a zároveň nakupovat a prodávat věci, jako jsou vzácné karty Pokémon a Funko Pops.
Zpočátku se jednalo o populární koncept „card break“, kdy si uživatelé kupují neotevřené krabice s pokémony nebo sportovními kartami a ostatní je sledují v přímém přenosu, jak odhalují jejich obsah. To se vyvinulo do dalších sběratelských předmětů, včetně tenisek, obchodních karet, sportovních memorabilií a vzácných hraček.
Rostoucí poptávka vedla společnost Whatnot nejen k získání tří kol kapitálu v roce 2021, ale také k tomu, že její meziroční prodeje vzrostly v roce 2021 více než dvacetinásobně a v roce 2022 se podle společnosti její měsíční prodeje zatím více než ztrojnásobily.
„Poslední rok byl ve znamení rychlého růstu, za který z velké části vděčíme silné komunitě, kterou naše platforma podporuje,“ uvedl v písemném prohlášení generální ředitel Lafontaine. „Bylo neuvěřitelné sledovat, jak naše aplikace kultivuje spojení mezi lidmi se společnými koníčky, udržuje je naladěné na naše zábavné živé přenosy, i když zrovna nenakupují, a poskytuje komukoli středisko pro prohlížení a objevování nových zájmů. Na základě této dynamiky máme v plánu rozšířit se do dalších kategorií a vytvářet nové zážitky pro lidi s nejrůznějšími vášněmi a koníčky.“

Nakupování prostřednictvím živého vysílání představuje ve Spojených státech zatím jen 11 miliard dolarů, ale do roku 2024 se očekává, že tržby dosáhnou 35 miliard dolarů. Rychlý růst společností, jako je Whatnot, přiměl investory rizikového kapitálu hledat další hráče a v uplynulém roce nalili stovky milionů dolarů do společností, jako jsou Popshop Live, Upmesh, buywith, Firework a Drip.
Mezitím společnost Whatnot získala společnost Pastel Labs, která vytváří produkty například pro pořizování videozáznamů od uživatelů, aby mohla pokrýt část tohoto růstu a nabídnout nové funkce.
Společnost také nedávno přijala další zaměstnance v oblasti prodeje, marketingu a inženýrství, aby pokračovala ve zlepšování nákupních a prodejních zkušeností, včetně Xinana Wu, který dříve pracoval ve společnosti Citadel Securities, na pozici vedoucího infrastruktury a Agnieszky Podsiadło, která dříve pracovala ve společnosti Lyft, na pozici vedoucí inženýrství hlavních produktů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky