Nejde jen o technické dovednosti, které musíte rozvíjet. S nástupem nové průmyslové revoluce a stále se zrychlujícím tempem změn se mění i dovednosti, které potřebujete, abyste na pracovišti uspěli.
Podívejme se na některé dovednosti, které budou zaměstnavatelé v příštích deseti letech poptávat.
- Digitální gramotnost
 
Digitální gramotnost zahrnuje dovednosti pro učení, práci a orientaci v každodenním životě v našem digitálním světě. Tyto dovednosti zahrnují schopnost bezpečně a s jistotou používat zařízení, software a aplikace. Lidé s dobrými dovednostmi v oblasti digitální gramotnosti dokáží snadno komunikovat a spolupracovat pomocí digitálních nástrojů, udržují si přehled o nových technologiích a chápou, jak mohou ovlivnit jejich práci a podnikání.
- Datová gramotnost
 
Pro většinu společností jsou nyní data jedním z nejdůležitějších a nejcennějších obchodních aktiv, což znamená, že organizace budou chtít zaměstnávat lidi, kteří jsou schopni data využívat a efektivně s nimi pracovat. V kontextu průměrného podniku znamená datová gramotnost schopnost přistupovat k příslušným datům a s jistotou s nimi pracovat. Pěstovat datovou gramotnost, pracovat na získávání významu z dat a sdělovat ostatním poznatky založené na datech. Díky datové gramotnosti budete také schopni zpochybnit integritu a platnost jakýchkoli dat, se kterými pracujete, a ne jen slepě následovat informace, které vám byly poskytnuty.
- Kritické myšlení
 
V dnešní době falešných zpráv, bublin na sociálních sítích a informačního zahlcení je kritické myšlení na vrcholu seznamu nejdůležitějších dovedností, které je třeba pěstovat pro dosažení úspěchu. Kritické myšlení znamená analyzovat problémy a situace na základě důkazů, nikoliv z doslechu, osobních názorů nebo předsudků. Když se cvičíte v kritickém myšlení, dokážete zpochybnit platnost důkazů a zjistit, co je v různých situacích pravda a co ne.
- Emoční inteligence
 
Emoční inteligence je schopnost vyjadřovat a ovládat své emoce. Emočně inteligentní člověk si je vědom toho, jak jeho emoce ovlivňují jeho vlastní chování a jak působí na ostatní kolem něj, a dokáže tyto emoce odpovídajícím způsobem řídit. Věřím, že empatie – schopnost vidět svět z pohledu někoho jiného – je klíčovou složkou emoční inteligence.
- Kreativita
 

Přemýšleli jste někdy o tom, co je to vlastně kreativita? Jedním ze způsobů, jak ji definovat, je „proměna nápaditých myšlenek ve skutečnost“. Kreativita bude v budoucnu jednou z nejžádanějších dovedností na pracovišti, zejména proto, že stále více rutinních úkolů předáváme strojům. Kreativní myšlení, jako je přicházení s novými nápady, řešení problémů, představivost přesahující stávající stav a realizace nápadů na odstranění problémů a zlepšení věcí, bude na pracovišti budoucnosti klíčové.
- Spolupráce
 
Povaha spolupráce a týmové práce se mění s tím, jak se týmy vyvíjejí a zahrnují hybridní pracovníky, plně vzdálené pracovníky, dodavatele a další zaměstnance, kteří proudí mezi projekty a týmy. Na tomto měnícím se pracovišti budete muset umět efektivně spolupracovat a komunikovat s různými kolegy a spolupracovníky.
- Flexibilita
 
Jste otevřeni změnám? Na pracovišti budoucnosti bude změna ještě větším hnacím motorem než dnes. Budeme se muset neustále potýkat s novými technologiemi, rostoucí automatizací, rychle se vyvíjejícím tempem práce a rozsáhlými narušeními podnikání. Všichni si musíme vypěstovat psychickou odolnost, aby se nám v době neustálých změn dařilo. Adaptabilita – schopnost přizpůsobit se novým podmínkám – je klíčem k rozvoji flexibility. Adaptabilní lidé jsou otevření, zvídaví a ochotní učit se novým věcem, protože se zaměřují na příležitosti, nikoliv na překážky.
- Vůdčí schopnosti
 

Dobré vedení je o tom, jak z ostatních lidí dostat to nejlepší a zajistit, aby se jim dařilo. A pokud si myslíte, že vůdčí schopnosti jsou nezbytné pouze pro ty na vrcholu žebříčku, zamyslete se znovu. Faktory, jako jsou distribuované týmy, rostoucí rozmanitost, gig ekonomika a proměnlivější organizační struktury, znamenají, že vůdčí dovednosti budou důležité pro každého jednotlivce v celé firmě – ať už vede projekt, tým nebo celé oddělení.
- Řízení času
 
Ať už pracujete z domova, na plný úvazek v kanceláři, provozujete vlastní firmu nebo pracujete pro organizaci, schopnost efektivně řídit svůj čas je pro výkon na pracovišti zásadní. Nezapomeňte, že time management znamená pracovat chytřeji než tvrději. Pro lidi, kteří umí skvěle hospodařit s časem, není nutné věnovat práci hodiny navíc. Vědí, kdy jsou nejproduktivnější, a tento čas moudře využívají a méně produktivní hodiny si vyhrazují pro jiné úkoly.
Pěstování efektivního time managementu je důležité také pro vaše duševní zdraví. Když dokážete efektivně hospodařit s časem, vytvoříte lepší rovnováhu mezi pracovním a osobním životem a zajistíte si tak, že ve svém životě budete mít prostor pro věci, které jsou pro vás nejdůležitější.
- Zvědavost a neustálé učení
 
Pokud bychom měli vybrat jen jednu dovednost, kterou si podle nás musí každý pěstovat, byla by to zvědavost. Ať už jste v jakémkoli věku nebo oboru, osvojení si myšlení neustálého učení je pro úspěch na pracovišti zítřka klíčové. Zvědavost a neustálé učení vám pomohou zůstat flexibilní a přijímat změny, stejně jako vám pomohou udržet si své dovednosti ostré, abyste mohli držet krok s velkými změnami, ke kterým dnes dochází. Chcete zůstat pro zaměstnavatele relevantní a dát si nejlepší šanci na vybudování úspěšného a naplňujícího života? Osvojte si růstové myšlení a zažehněte v sobě touhu učit se.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























