Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

4 způsoby, jak vytvořit produktivnější, odolnější a ziskovější prodejní tým

Podle tohoto vedoucího pracovníka Salesforce je klíčem k úspěchu budování kultury neustálé podpory a školení obchodních zástupců.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
26 října, 2022
6 min. čtení
red and white sale LED sign

Zdroj: Unsplash

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Bolesti dodavatelského řetězce, politická nestabilita, ekonomická nejistota, nedostatek talentů – o výzvy, kterým dnes společnosti čelí, není nouze. Aby se však společnostem v tomto prostředí dařilo, budou muset sáhnout do hloubky, zvýšit efektivitu a maximalizovat svůj růst se zdroji, které již mají k dispozici. A na tomto vyvíjejícím se trhu je jedním z největších klíčů k úspěchu prvotřídní obchodní tým a dnes je důležitější než kdy jindy umožnit mu být produktivnější, odolnější a uzavírat více obchodů.

V tomto novém digitálním světě, kde zákazníci potřebují více konzultací a obchodní zástupci musí poskytovat větší hodnotu jako důvěryhodní poradci, však organizace často nevědí, kde začít se školením a podporou svých zaměstnanců. Zde jsou čtyři kroky, které mohou společnosti podniknout, když se více zamyslí nad svou strategií podpory prodeje, aby zůstaly konkurenceschopné a odolné v dnešním prostředí.

PŘECHOD NA ŠKOLENÍ ZALOŽENÉ NA VÝSLEDCÍCH

Společnosti často provádějí své programy zvyšování kvalifikace ad hoc, bez konzistentních standardů nebo promyšleného programu. Při hodnocení kurzů se spoléhají na výsledky spokojenosti zákazníků, pokud vůbec měří úspěšnost, a omezují dopad na kliknutí a zobrazení. Nemělo by záležet na tom, zda se obchodníkům kurz líbí nebo zda je instruktor zaujme, pokud nepomůže obchodním zástupcům lépe se přizpůsobit celofiremním cílům a uzavírat obchody.

Efektivní školení by mělo být:

  • Relevantní: Školení musí odpovídat tomu, co zákazníky zajímá dnes, nikoliv zastaralým konceptům nebo obecným pojmům.
  • Realizovatelné: Školení se vymyká abstraktním myšlenkám a nabízí hmatatelné změny chování, které mohou prodejci okamžitě zavést, což jim pomůže stát se důvěryhodnými poradci svých zákazníků.
  • Měřitelné: Vede ke kvantifikovatelným výsledkům, které ovlivňují hospodářský výsledek: více potrubí, větší účast vedoucích zákazníků, vyšší příjmy. To činí tým pro podporu zodpovědným za tvorbu materiálů nejvyšší kvality a dává mu to místo u stolu výkonných pracovníků, které je vybaveno daty.
  • Předvídatelnost: To znamená jasnou agendu vzdělávání v pravidelných bodech čtvrtletního cyklu, nikoliv náhodně spuštěné kurzy, když jsou lidé příliš zaneprázdněni, aby se přihlásili. Prodejci chápou, že čas na učení a čas na prodej mají své období a jsou nezbytné pro dosažení cílů v oblasti příjmů.

ZÍSKEJTE MÍSTO U STOLU VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ

Gaining a deep understanding the problems that customers face is how you build products that provide value and grow. It all starts with a conversation. You have to let go of your assumptions so you can listen with an open mind and understand what’s actually important to them. That way you can build something that makes their life better. Something they actually want to buy.
Zdroj: Unsplash

Je nezbytné, aby společnosti uznaly školení prodejců jako kritickou funkci. Vytvoření špičkového produktu nebo služby a vynakládání prostředků na marketing bude zbytečné, pokud prodejní týmy nebudou rozumět tomu, jak je prodávat. To je možné pouze v případě, že oddělení enablement bude úzce spolupracovat s vedoucími pracovníky v oblasti prodeje, marketingu a produktů a pochopí jejich priority.

Advertisement

Bohužel v mnoha společnostech je sales enablement stále odsouván do samostatné oblasti podnikání, často sladěné s oddělením lidských zdrojů. Nyní nastal čas zrušit toto oddělené postavení a získat místo u stolu vedoucích pracovníků. Vedoucí pracovníci v oblasti podpory prodeje se musí stát důvěryhodnými poradci, kteří rozumí bolestivým problémům prodejních týmů a mluví jejich jazykem.

Nejlepším způsobem, jak si tuto důvěru vybudovat, je přijít vyzbrojeni daty, která ukazují souvislost mezi vzděláváním a klíčovými ukazateli výkonnosti (KPI), na kterých vedoucím pracovníkům prodeje záleží nejvíce. Pokud tým pro podporu prodeje může s jistotou říci, že školení prodejního týmu zvýší tržby o 6 % nebo zvýší hodnotu ročních smluv o 20 %, vedoucí pracovníci prodeje zpozorní.

Chcete využít této příležitosti?

PODPORA KULTURY UČENÍ

Společnosti, které neustále inovují, musí ve svých týmech pěstovat kulturu neustálého učení. Když organizace vydává několik verzí ročně pro celou sadu produktů, není realistické očekávat, že zástupci budou jen tak držet krok. Enablement hraje zásadní roli v tom, že pomáhá prodejním profesionálům převádět přínosy nových funkcí pro jejich zákazníky a uvádět hodnotu zákaznického úspěchu do praxe.

Můžete zavést například model, 2-2-2: Obchodní zástupci vědí, že mají v prvních dvou týdnech prvních dvou měsíců každého čtvrtletí absolvovat dva kurzy, které jim vybrali jejich manažeři. Předvídatelný harmonogram pomáhá zajistit, aby zástupci školení vstřebali a uvedli je do praxe, místo toho, aby materiál prošli ve spěchu na konci čtvrtletí, aby si zaškrtli políčko. Můžete mít k dispozici výzkumy, které dokazují, že u účastníků, kteří absolvovali programy 2-2-2, došlo v průměru k 40% nárůstu tvorby potrubí ve srovnání s jejich vrstevníky, kteří školení nedokončili.

NAJDĚTE INOVATIVNÍ ZPŮSOBY POSKYTOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

A group of colleagues having a business meeting in an office meeting room
Zdroj: Unsplash

Enablement musí pomáhat obchodním zástupcům porozumět nejnovějším trendům v oboru a vývoji na trhu a zároveň vykreslit vizi toho, co nás čeká v budoucnosti. Přimět prodejní týmy, aby se ochotně a průběžně zapojovaly do vzdělávání, vyžaduje kreativitu.

Jedním ze způsobů, jak udržet motivaci prodejních týmů ke vzdělávání, je personalizace. Namísto obecného přístupu mohou týmy pro podporu vzdělávání poskytnout každému zaměstnanci individuální vzdělávací cestu založenou na jeho aktuálních dovednostech, hodnocení manažera a kariérních cílech. Technologie jako Slack mohou umožnit přizpůsobené pracovní postupy a kanály, které nové zaměstnance rychle uvedou do tempa. Měření doby náběhu může manažerům poskytnout včasné varovné signály, když členové týmu zaostávají, takže mohou zasáhnout dříve a řešit jejich konkrétní potřeby.

V minulosti mnoho vedoucích pracovníků podceňovalo význam týmů pro podporu prodeje. V dnešním nepředvídatelném tržním prostředí však hrají zásadní roli při vybavování prodejních profesionálů obsahem a nástroji, které potřebují ke zvyšování příjmů při současném snižování nákladů. Vytvoření úspěšného programu podpory prodeje vyžaduje kvantifikaci výsledků, úzkou spolupráci s různými funkčními skupinami a vedoucími pracovníky, vytvoření kultury neustálého vzdělávání a nalezení inovativních způsobů, jak zapojit studenty. Když budou týmy enablementu schopny jasně poukázat na dopad, který mají na podnikání, získají zdroje a partnerství potřebné k dosažení celopodnikových cílů v oblasti příjmů. 

Bolesti dodavatelského řetězce, politická nestabilita, ekonomická nejistota, nedostatek talentů – o výzvy, kterým dnes společnosti čelí, není nouze. Aby se však společnostem v tomto prostředí dařilo, budou muset sáhnout do hloubky, zvýšit efektivitu a maximalizovat svůj růst se zdroji, které již mají k dispozici. A na tomto vyvíjejícím se trhu je jedním z největších klíčů k úspěchu prvotřídní obchodní tým a dnes je důležitější než kdy jindy umožnit mu být produktivnější, odolnější a uzavírat více obchodů.V tomto novém digitálním světě, kde zákazníci potřebují více konzultací a obchodní zástupci musí poskytovat větší hodnotu jako důvěryhodní poradci, však organizace často nevědí, kde začít se školením a podporou svých zaměstnanců. Zde jsou čtyři kroky, které mohou společnosti podniknout, když se více zamyslí nad svou strategií podpory prodeje, aby zůstaly konkurenceschopné a odolné v dnešním prostředí.PŘECHOD NA ŠKOLENÍ ZALOŽENÉ NA VÝSLEDCÍCHSpolečnosti často provádějí své programy zvyšování kvalifikace ad hoc, bez konzistentních standardů nebo promyšleného programu. Při hodnocení kurzů se spoléhají na výsledky spokojenosti zákazníků, pokud vůbec měří úspěšnost, a omezují dopad na kliknutí a zobrazení. Nemělo by záležet na tom, zda se obchodníkům kurz líbí nebo zda je instruktor zaujme, pokud nepomůže obchodním zástupcům lépe se přizpůsobit celofiremním cílům a uzavírat obchody.Efektivní školení by mělo být:Relevantní: Školení musí odpovídat tomu, co zákazníky zajímá dnes, nikoliv zastaralým konceptům nebo obecným pojmům.Realizovatelné: Školení se vymyká abstraktním myšlenkám a nabízí hmatatelné změny chování, které mohou prodejci okamžitě zavést, což jim pomůže stát se důvěryhodnými poradci svých zákazníků.Měřitelné: Vede ke kvantifikovatelným výsledkům, které ovlivňují hospodářský výsledek: více potrubí, větší účast vedoucích zákazníků, vyšší příjmy. To činí tým pro podporu zodpovědným za tvorbu materiálů nejvyšší kvality a dává mu to místo u stolu výkonných pracovníků, které je vybaveno daty.Předvídatelnost: To znamená jasnou agendu vzdělávání v pravidelných bodech čtvrtletního cyklu, nikoliv náhodně spuštěné kurzy, když jsou lidé příliš zaneprázdněni, aby se přihlásili. Prodejci chápou, že čas na učení a čas na prodej mají své období a jsou nezbytné pro dosažení cílů v oblasti příjmů.ZÍSKEJTE MÍSTO U STOLU VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮZdroj: UnsplashJe nezbytné, aby společnosti uznaly školení prodejců jako kritickou funkci. Vytvoření špičkového produktu nebo služby a vynakládání prostředků na marketing bude zbytečné, pokud prodejní týmy nebudou rozumět tomu, jak je prodávat. To je možné pouze v případě, že oddělení enablement bude úzce spolupracovat s vedoucími pracovníky v oblasti prodeje, marketingu a produktů a pochopí jejich priority.Bohužel v mnoha společnostech je sales enablement stále odsouván do samostatné oblasti podnikání, často sladěné s oddělením lidských zdrojů. Nyní nastal čas zrušit toto oddělené postavení a získat místo u stolu vedoucích pracovníků. Vedoucí pracovníci v oblasti podpory prodeje se musí stát důvěryhodnými poradci, kteří rozumí bolestivým problémům prodejních týmů a mluví jejich jazykem.Nejlepším způsobem, jak si tuto důvěru vybudovat, je přijít vyzbrojeni daty, která ukazují souvislost mezi vzděláváním a klíčovými ukazateli výkonnosti , na kterých vedoucím pracovníkům prodeje záleží nejvíce. Pokud tým pro podporu prodeje může s jistotou říci, že školení prodejního týmu zvýší tržby o 6 % nebo zvýší hodnotu ročních smluv o 20 %, vedoucí pracovníci prodeje zpozorní.Chcete využít této příležitosti?PODPORA KULTURY UČENÍSpolečnosti, které neustále inovují, musí ve svých týmech pěstovat kulturu neustálého učení. Když organizace vydává několik verzí ročně pro celou sadu produktů, není realistické očekávat, že zástupci budou jen tak držet krok. Enablement hraje zásadní roli v tom, že pomáhá prodejním profesionálům převádět přínosy nových funkcí pro jejich zákazníky a uvádět hodnotu zákaznického úspěchu do praxe.Můžete zavést například model, 2-2-2: Obchodní zástupci vědí, že mají v prvních dvou týdnech prvních dvou měsíců každého čtvrtletí absolvovat dva kurzy, které jim vybrali jejich manažeři. Předvídatelný harmonogram pomáhá zajistit, aby zástupci školení vstřebali a uvedli je do praxe, místo toho, aby materiál prošli ve spěchu na konci čtvrtletí, aby si zaškrtli políčko. Můžete mít k dispozici výzkumy, které dokazují, že u účastníků, kteří absolvovali programy 2-2-2, došlo v průměru k 40% nárůstu tvorby potrubí ve srovnání s jejich vrstevníky, kteří školení nedokončili.NAJDĚTE INOVATIVNÍ ZPŮSOBY POSKYTOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍZdroj: UnsplashEnablement musí pomáhat obchodním zástupcům porozumět nejnovějším trendům v oboru a vývoji na trhu a zároveň vykreslit vizi toho, co nás čeká v budoucnosti. Přimět prodejní týmy, aby se ochotně a průběžně zapojovaly do vzdělávání, vyžaduje kreativitu.Jedním ze způsobů, jak udržet motivaci prodejních týmů ke vzdělávání, je personalizace. Namísto obecného přístupu mohou týmy pro podporu vzdělávání poskytnout každému zaměstnanci individuální vzdělávací cestu založenou na jeho aktuálních dovednostech, hodnocení manažera a kariérních cílech. Technologie jako Slack mohou umožnit přizpůsobené pracovní postupy a kanály, které nové zaměstnance rychle uvedou do tempa. Měření doby náběhu může manažerům poskytnout včasné varovné signály, když členové týmu zaostávají, takže mohou zasáhnout dříve a řešit jejich konkrétní potřeby.V minulosti mnoho vedoucích pracovníků podceňovalo význam týmů pro podporu prodeje. V dnešním nepředvídatelném tržním prostředí však hrají zásadní roli při vybavování prodejních profesionálů obsahem a nástroji, které potřebují ke zvyšování příjmů při současném snižování nákladů. Vytvoření úspěšného programu podpory prodeje vyžaduje kvantifikaci výsledků, úzkou spolupráci s různými funkčními skupinami a vedoucími pracovníky, vytvoření kultury neustálého vzdělávání a nalezení inovativních způsobů, jak zapojit studenty. Když budou týmy enablementu schopny jasně poukázat na dopad, který mají na podnikání, získají zdroje a partnerství potřebné k dosažení celopodnikových cílů v oblasti příjmů. 
Tagy: businessprodejsalesstrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Tato ETF sledují obchodování demokratů a republikánů v Kongresu
      2. Nvidia a AMD obnovují prodej čipů v Číně, zaplatí 15 % z tržeb USA
      3. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu elektromobilů, konkurence roste
      4. Nvidia překonala očekávání v oblasti tržeb i zisku, akcie však klesají
      5. 28. září — Amazon.com láme další rekordy v segmentu e-commerce
      6. Tržby PepsiCo rostou, vyšší ceny pomáhají překonat pokles prodeje nápojů
      7. 3. října — Legendární OJ Simpson byl definitivně zproštěn obžaloby
      Advertisement

      Breaking.

      21:28

      Švédský burzovní kolotoč: Výrazný pokles v základních sektorech

      21:22

      Trumpova administrativa přehodnotí klíčový projekt větrné energie u Massachusetts

      21:17

      IBM mění kurz: Propouštění tisíců pro růstový zisk

      21:12

      Palantir a Shopify v epicentru akciových propadů dne!

      21:09

      Papa John’s v propadu: Apollo couvá, trh reaguje nervózně

      21:01

      Elektrická letadla Beta Technologies vstupují na burzu navzdory krizi

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025

      Goldman Sachs aktualizoval pro listopad svůj respektovaný globální seznam nejlepších akcií s největším růstovým potenciálem.

      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Spotify překonal odhady výnosů díky růstu marží a očekávání zvýšení cen

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.