Akcie společnosti Meta klesají kvůli slabé prognóze pro čtvrté čtvrtletí
Akcie společnosti Meta pokračovaly v roce 2022 ve volném pádu a v prodlouženém středečním obchodování se propadly o 19 % poté, co mateřská společnost Facebooku vydala slabou prognózu pro čtvrté čtvrtletí a výrazně zaostala za očekáváním Wall Street ohledně zisku.
Zisk na akcii (EPS): 1,64 USD oproti očekávaným 1,89 USD podle Refinitivu. Tržby: 27,71 miliardy dolarů oproti očekávaným 27,38 miliardy dolarů podle společnosti Refinitiv. Denní počet aktivních uživatelů (DAU): 1,98 miliardy vs. 1,98 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccount Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU): 2,96 miliardy oproti 2,94 miliardy očekávaných uživatelů podle StreetAccount. Průměrný příjem na uživatele (ARPU): 9,41 USD oproti očekávaným 9,83 USD podle StreetAccount.
Meta se potýká s rozsáhlým zpomalením výdajů na online reklamu, problémy způsobenými aktualizací systému iOS od společnosti Apple a zvýšenou konkurencí ze strany TikToku. Když to sečteme, Meta vykazuje pokles tržeb již několik čtvrtletí po sobě a ve čtvrtém čtvrtletí se očekává třetí pokles v řadě.
Společnost uvedla, že tržby za čtvrté čtvrtletí budou činit 30 až 32,5 miliardy USD. Analytici očekávali tržby ve výši 32,2 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Zatímco tržby ve třetím čtvrtletí klesly o 4 %, náklady a výdaje společnosti Meta meziročně vzrostly o 19 % na 22,1 miliardy USD. Provozní výnosy se oproti předchozímu roku snížily o 46 % na 5,66 miliardy dolarů.
Provozní marže společnosti Meta, tedy zisk, který zbývá po započtení nákladů na provoz podniku, klesla na 20 % z 36 % o rok dříve. Celkový čistý zisk se ve třetím čtvrtletí snížil o 52 % na 4,4 miliardy USD.
Na úrovni zhruba 108 USD po skončení obchodování se Meta obchoduje nejníže od března 2016, což bylo osm měsíců před zvolením Donalda Trumpa prezidentem.
Tržby jednotky Reality Labs, pod kterou spadají náhlavní soupravy pro virtuální realitu a futuristický byznys společnosti Metaverse, klesly oproti předchozímu roku téměř o polovinu na 285 milionů dolarů. Její ztráta se prohloubila na 3,67 miliardy dolarů z 2,63 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Společnost Reality Labs letos zatím přišla o 9,4 miliardy dolarů a její konec je v nedohlednu.
Zdroj: Getty Images
„Předpokládáme, že provozní ztráty společnosti Reality Labs v roce 2023 meziročně výrazně vzrostou,“ uvedla Meta. „Po roce 2023 očekáváme takové tempo investic do společnosti Reality Labs, abychom v dlouhodobém horizontu dosáhli našeho cíle růstu celkového provozního zisku společnosti.“
Společnost Meta uvedla, že „drží některé týmy na stejné úrovni, pokud jde o počet zaměstnanců, jiné zmenšuje a růst počtu zaměstnanců investuje pouze do našich nejvyšších priorit“.
„V důsledku toho očekáváme, že počet zaměstnanců na konci roku 2023 bude přibližně odpovídat úrovni ve třetím čtvrtletí roku 2022,“ uvedla společnost.
Společnost Meta uvedla, že v daném období měla v USA a Kanadě 197 milionů aktivních uživatelů denně, což je nárůst oproti 196 milionům ve stejném čtvrtletí roku 2020. Společnost Meta získává většinu svých příjmů od uživatelů v Severní Americe.
Zpráva společnosti Meta je nejnovější známkou potíží na trhu s online reklamou, na který doléhají faktory včetně aktualizace systému iOS společnosti Apple pro rok 2021 týkající se ochrany osobních údajů a obav z blížící se recese. Tyto obavy přiměly společnosti omezit své marketingové a reklamní kampaně.
Zdroj: Getty Images
Minulý týden se akcie Snapu propadly o 30 % den poté, co společnost oznámila slabší než očekávané tržby, což vedení přičítalo změnám platformy a poklesu ekonomiky.
Investory zklamala také zpráva o výsledcích společnosti Alphabet za třetí čtvrtletí, což ve středu vedlo k největšímu propadu ceny akcií této společnosti od března 2020. Divize YouTube vykázala meziroční pokles tržeb o 2 % a finanční ředitelka společnosti Alphabet Ruth Poratová uvedla, že pokles „odráží především další pokles výdajů inzerentů“.
Ani Microsoft nebyl imunní, technologický gigant vykázal zpomalení tempa růstu jak u svého podnikání v oblasti vyhledávání a zpravodajské reklamy, tak u jednotky LinkedIn. Finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová přičítá zpomalení růstu „snižování výdajů zákazníků na reklamu“.
Zisk na akcii : 1,64 USD oproti očekávaným 1,89 USD podle Refinitivu.Tržby: 27,71 miliardy dolarů oproti očekávaným 27,38 miliardy dolarů podle společnosti Refinitiv.Denní počet aktivních uživatelů : 1,98 miliardy vs. 1,98 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccountMěsíční počet aktivních uživatelů : 2,96 miliardy oproti 2,94 miliardy očekávaných uživatelů podle StreetAccount.Průměrný příjem na uživatele : 9,41 USD oproti očekávaným 9,83 USD podle StreetAccount.Meta se potýká s rozsáhlým zpomalením výdajů na online reklamu, problémy způsobenými aktualizací systému iOS od společnosti Apple a zvýšenou konkurencí ze strany TikToku. Když to sečteme, Meta vykazuje pokles tržeb již několik čtvrtletí po sobě a ve čtvrtém čtvrtletí se očekává třetí pokles v řadě.Společnost uvedla, že tržby za čtvrté čtvrtletí budou činit 30 až 32,5 miliardy USD. Analytici očekávali tržby ve výši 32,2 miliardy dolarů.Zdroj: Getty ImagesZatímco tržby ve třetím čtvrtletí klesly o 4 %, náklady a výdaje společnosti Meta meziročně vzrostly o 19 % na 22,1 miliardy USD. Provozní výnosy se oproti předchozímu roku snížily o 46 % na 5,66 miliardy dolarů.Provozní marže společnosti Meta, tedy zisk, který zbývá po započtení nákladů na provoz podniku, klesla na 20 % z 36 % o rok dříve. Celkový čistý zisk se ve třetím čtvrtletí snížil o 52 % na 4,4 miliardy USD.Na úrovni zhruba 108 USD po skončení obchodování se Meta obchoduje nejníže od března 2016, což bylo osm měsíců před zvolením Donalda Trumpa prezidentem.Chcete využít této příležitosti?Tržby jednotky Reality Labs, pod kterou spadají náhlavní soupravy pro virtuální realitu a futuristický byznys společnosti Metaverse, klesly oproti předchozímu roku téměř o polovinu na 285 milionů dolarů. Její ztráta se prohloubila na 3,67 miliardy dolarů z 2,63 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.Společnost Reality Labs letos zatím přišla o 9,4 miliardy dolarů a její konec je v nedohlednu.Zdroj: Getty Images„Předpokládáme, že provozní ztráty společnosti Reality Labs v roce 2023 meziročně výrazně vzrostou,“ uvedla Meta. „Po roce 2023 očekáváme takové tempo investic do společnosti Reality Labs, abychom v dlouhodobém horizontu dosáhli našeho cíle růstu celkového provozního zisku společnosti.“Společnost Meta uvedla, že „drží některé týmy na stejné úrovni, pokud jde o počet zaměstnanců, jiné zmenšuje a růst počtu zaměstnanců investuje pouze do našich nejvyšších priorit“.„V důsledku toho očekáváme, že počet zaměstnanců na konci roku 2023 bude přibližně odpovídat úrovni ve třetím čtvrtletí roku 2022,“ uvedla společnost.Společnost Meta uvedla, že v daném období měla v USA a Kanadě 197 milionů aktivních uživatelů denně, což je nárůst oproti 196 milionům ve stejném čtvrtletí roku 2020. Společnost Meta získává většinu svých příjmů od uživatelů v Severní Americe.Zpráva společnosti Meta je nejnovější známkou potíží na trhu s online reklamou, na který doléhají faktory včetně aktualizace systému iOS společnosti Apple pro rok 2021 týkající se ochrany osobních údajů a obav z blížící se recese. Tyto obavy přiměly společnosti omezit své marketingové a reklamní kampaně.Zdroj: Getty ImagesMinulý týden se akcie Snapu propadly o 30 % den poté, co společnost oznámila slabší než očekávané tržby, což vedení přičítalo změnám platformy a poklesu ekonomiky.Investory zklamala také zpráva o výsledcích společnosti Alphabet za třetí čtvrtletí, což ve středu vedlo k největšímu propadu ceny akcií této společnosti od března 2020. Divize YouTube vykázala meziroční pokles tržeb o 2 % a finanční ředitelka společnosti Alphabet Ruth Poratová uvedla, že pokles „odráží především další pokles výdajů inzerentů“.Ani Microsoft nebyl imunní, technologický gigant vykázal zpomalení tempa růstu jak u svého podnikání v oblasti vyhledávání a zpravodajské reklamy, tak u jednotky LinkedIn. Finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová přičítá zpomalení růstu „snižování výdajů zákazníků na reklamu“.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...