Pokud jste ještě neměli možnost vyzkoušet si nejnovější zavedení plně samořídicího režimu ve voze Tesla, doporučuji vám, abyste si o tom alespoň promluvili s někým, kdo to udělal, nebo ještě lépe, abyste si našli přítele s vozem Tesla a sami se přesvědčili, o čem je celý ten humbuk. Ne, nepřidávám se ke kultu ani nepiji Kool-Aid. Spíše se podívejme na to, čeho se zde dosahuje a jak bychom mohli z těchto akcií řízených sentimentem těžit.
Fundamentální pohled
Nejdříve se však vraťme o kousek zpět a podívejme se na to z pohledu jednoho z předních fundamentálních analytiků současnosti. Před několika dny jsme se zeptali Lyn Aldenové, vedoucí fundamentální analytičky společnosti StockWaves, na to, jak správně ocenit akcie (NASDAQ:TSLA). Její odpověď a vysvětlení následují níže:
Zdroj: Pexels
„Tesla je jednou z nejobtížněji fundamentálně analyzovatelných akcií, protože se obchoduje mnohem více na základě sentimentu než dokonce jiné akcie její velikosti. Jedná se o akcii, která se v posledních několika letech pohybovala v rozmezí od 1,5násobku ceny/prodeje až po 30násobek ceny/prodeje. Přestože je z hlediska násobku cena/prodej z roku 2021 snížena na polovinu, nadále se obávám ocenění Tesly jakožto primárně hardwarové společnosti.“
„Jedním z býčích argumentů pro Teslu je historicky tvrzení, že jde spíše o softwarovou než hardwarovou společnost. Nicméně z hlediska různých provozních rizik a profilů ziskových marží, které mají, jednoznačně spadají spíše do kategorie hardwaru. Například toto je hrubá marže dvou příkladů softwarových společností oproti dvěma příkladům hardwarových/“automobilových“ společností.“
„A přesto byla společnost Tesla v posledních letech oceňována jako softwarová společnost.“
„Vzhledem k současnému geopolitickému pozadí mám také obavy z expozice společnosti Tesla vůči Číně a celkově zvýšené konkurenci na globálním trhu s elektromobily.“
Nyní si prosím všimněte Lynova závěru a jedné z hlavních výhod naší synergické metodiky v rámci StockWaves:
„Obecně tedy nechávám Teslu čistě na práci technických analytiků, protože jde o akcii, která má tak divoké výkyvy v ocenění, že fundamenty jsou z hlediska analýzy až na druhém místě ve srovnání se sentimentem a narativy.“
Zdroj: Getty Images
Takže, kde se právě nacházíme?
Je zřejmé, že se jedná pouze o informovaný názor, ale žádná jiná technologická společnost v současné době nevykazuje tak jasné výhody oproti svým kolegům jako Tesla. Někteří by dokonce řekli, že Tesla nemá v této oblasti srovnatelného konkurenta. Změní se to? To je jistě možné. Ale v tuto chvíli je to situace „Chyť mě, když to dokážeš“.
Ano, existují i jiné společnosti s působivými technologiemi. Rád bych vás však vyzval, abyste si udělali čas a projeli se nebo řídili Teslu s novou aktualizací plně samořídícího systému, která byla zavedena teprve před několika týdny. Dokud tak neučiníte, vyhraďte si své názory. Vím, že tato zkušenost rozhodně rozšířila můj pohled na to, co je možné a co se v tomto světě skutečně děje.
A ano, jsou tu otázky ohledně prodeje akcií TSLA za účelem vyřešení nebo realizace situace na Twitteru (TWTR). Existují geopolitické obavy. Investoři mají své pochybnosti o možnostech a/nebo pravděpodobnosti, že společnost Tesla bude i nadále plnit své vznešené cíle. A tento seznam by mohl pokračovat…
Pokud se však jedná o skutečně špičkovou technologii, která bude mít i nadále náskok, pak potřebujeme způsob, jak překrýt analýzu struktury ceny akcií, abychom mohli identifikovat vysoce pravděpodobná nastavení pro naše členy a čtenáře zde.
Pokud jste ještě neměli možnost vyzkoušet si nejnovější zavedení plně samořídicího režimu ve voze Tesla, doporučuji vám, abyste si o tom alespoň promluvili s někým, kdo to udělal, nebo ještě lépe, abyste si našli přítele s vozem Tesla a sami se přesvědčili, o čem je celý ten humbuk. Ne, nepřidávám se ke kultu ani nepiji Kool-Aid. Spíše se podívejme na to, čeho se zde dosahuje a jak bychom mohli z těchto akcií řízených sentimentem těžit.Nejdříve se však vraťme o kousek zpět a podívejme se na to z pohledu jednoho z předních fundamentálních analytiků současnosti. Před několika dny jsme se zeptali Lyn Aldenové, vedoucí fundamentální analytičky společnosti StockWaves, na to, jak správně ocenit akcie . Její odpověď a vysvětlení následují níže:Zdroj: Pexels„Tesla je jednou z nejobtížněji fundamentálně analyzovatelných akcií, protože se obchoduje mnohem více na základě sentimentu než dokonce jiné akcie její velikosti. Jedná se o akcii, která se v posledních několika letech pohybovala v rozmezí od 1,5násobku ceny/prodeje až po 30násobek ceny/prodeje. Přestože je z hlediska násobku cena/prodej z roku 2021 snížena na polovinu, nadále se obávám ocenění Tesly jakožto primárně hardwarové společnosti.“„Jedním z býčích argumentů pro Teslu je historicky tvrzení, že jde spíše o softwarovou než hardwarovou společnost. Nicméně z hlediska různých provozních rizik a profilů ziskových marží, které mají, jednoznačně spadají spíše do kategorie hardwaru. Například toto je hrubá marže dvou příkladů softwarových společností oproti dvěma příkladům hardwarových/“automobilových“ společností.“„A přesto byla společnost Tesla v posledních letech oceňována jako softwarová společnost.“Chcete využít této příležitosti?„Vzhledem k současnému geopolitickému pozadí mám také obavy z expozice společnosti Tesla vůči Číně a celkově zvýšené konkurenci na globálním trhu s elektromobily.“Nyní si prosím všimněte Lynova závěru a jedné z hlavních výhod naší synergické metodiky v rámci StockWaves:„Obecně tedy nechávám Teslu čistě na práci technických analytiků, protože jde o akcii, která má tak divoké výkyvy v ocenění, že fundamenty jsou z hlediska analýzy až na druhém místě ve srovnání se sentimentem a narativy.“Zdroj: Getty ImagesJe zřejmé, že se jedná pouze o informovaný názor, ale žádná jiná technologická společnost v současné době nevykazuje tak jasné výhody oproti svým kolegům jako Tesla. Někteří by dokonce řekli, že Tesla nemá v této oblasti srovnatelného konkurenta. Změní se to? To je jistě možné. Ale v tuto chvíli je to situace „Chyť mě, když to dokážeš“.Ano, existují i jiné společnosti s působivými technologiemi. Rád bych vás však vyzval, abyste si udělali čas a projeli se nebo řídili Teslu s novou aktualizací plně samořídícího systému, která byla zavedena teprve před několika týdny. Dokud tak neučiníte, vyhraďte si své názory. Vím, že tato zkušenost rozhodně rozšířila můj pohled na to, co je možné a co se v tomto světě skutečně děje.A ano, jsou tu otázky ohledně prodeje akcií TSLA za účelem vyřešení nebo realizace situace na Twitteru . Existují geopolitické obavy. Investoři mají své pochybnosti o možnostech a/nebo pravděpodobnosti, že společnost Tesla bude i nadále plnit své vznešené cíle. A tento seznam by mohl pokračovat…Pokud se však jedná o skutečně špičkovou technologii, která bude mít i nadále náskok, pak potřebujeme způsob, jak překrýt analýzu struktury ceny akcií, abychom mohli identifikovat vysoce pravděpodobná nastavení pro naše členy a čtenáře zde.