Heineken zaznamenal zpomalení poptávky a Carlsberg zvyšuje výhled zisku
Společnost Heineken NV, druhý největší světový výrobce piva, zaznamenala v posledních týdnech na některých evropských trzích známky zpomalení poptávky po svém pivu, uvedla ve středu poté, co její tržby za třetí čtvrtletí vzrostly méně, než se očekávalo.
Společnost Heineken je opatrná, protože pití piva v Evropě začíná klesat
Akcie Heinekenu se v úvodu obchodování propadly až o 9,2 % na sedmiměsíční minimum 80,04 EUR, čímž se staly nejslabšími v indexu předních evropských akcií FTSEurofirst 300.
„Stále častěji vidíme důvody k opatrnosti, pokud jde o makroekonomický výhled, včetně některých známek zmírnění spotřebitelské poptávky,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Dolf van den Brink.
Výrobce nejprodávanějšího piva v Evropě Heineken spolu s ležáky Sol a Tiger uvedl, že objem piva ve třetím čtvrtletí vzrostl na srovnatelné bázi o 8,9 %, přičemž nejvýraznější nárůst byl zaznamenán v Asii, avšak ve srovnání s průměrným očekáváním trhu o 12,0 %.
Společnost Heineken uvedla, že zachovává celoroční výhled provozní marže, která bude v letošním roce stabilní nebo mírně vzroste.
Nezmiňovala se však o své prognóze pro rok 2023, kterou vydala v srpnu a podle níž se její provozní zisk zvýší o střední až vysoké jednociferné procento.
Zdroj: Getty Images
Pivovar již dříve uvedl, že inflace by mohla omezit kupní sílu spotřebitelů a spotřebu piva. Heineken se stejně jako ostatní pivovary potýká také s vyššími náklady na suroviny a energie.
Společnost RBC Capital Markets, která má pro Heineken rating „underperform“, uvedla, že 1,3% nárůst tržeb v Evropě jasně zaostal za očekáváním.
Společnost Heineken vykázala v období od července do září 68% nárůst prodeje piva v asijsko-pacifickém regionu, rok po výlukách v rámci COVID-19, zejména na svém hlavním asijském trhu ve Vietnamu.
V Evropě, kde je Heineken lídrem trhu, do jisté míry podpořilo prodeje teplé počasí navzdory inflaci, i když v Británii a Itálii poklesly. Na rozdíl od ostatních regionů zůstává prodej piva v Evropě pod úrovní roku 2019.
Společnost Heineken uvedla, že za pokles prodeje v Nigérii může částečně tlak na výši disponibilních příjmů, ačkoli prodej prémiového piva vzrostl o více než třetinu.
Společnost uvedla, že čisté tržby před započtením mimořádných položek a amortizace vzrostly o 19,8 %, což je prudší nárůst než u objemu piva, protože spotřebitelé akceptovali vyšší ceny nebo přešli na dražší produkty.
Společnost Carlsberg zvyšuje výhled zisku na rok 2022
Dánský pivovar Carlsberg ve středu oznámil tržby za třetí čtvrtletí zhruba v souladu s očekáváním a navzdory oslabení spotřebitelské nálady zvýšil výhled zisku pro letošní rok.
Zdroj: Reuters
Třetí největší světový pivovar uvedl, že tržby ve čtvrtletí vzrostly o 14 % na 20,2 miliardy dánských korun (2,72 miliardy USD) díky silným prodejům v Asii, zatímco analytici v průzkumu sestaveném společností předpovídali 20,3 miliardy.
Tržby v Asii v daném období organicky vzrostly o 19 %, přičemž objemy se zvýšily o 10 %, ale firma upozornila, že výhled zůstává nejistý.
„Podnikatelské prostředí zůstává náročné, s nejistou makroekonomickou situací, velmi vysokou inflací a slábnoucí spotřebitelskou náladou,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Cees ‚t Hart. Společnost Heineken NV, druhý největší světový výrobce piva, ve středu uvedla, že v posledních týdnech zaznamenala známky zpomalení poptávky po svém pivu na některých evropských trzích poté, co její tržby za třetí čtvrtletí vzrostly méně, než se očekávalo.
Carlsberg nyní očekává v letošním roce organický růst zisku ve výši 10-12 % oproti předchozímu výhledu „jednociferného“ růstu.
Společnost Heineken je opatrná, protože pití piva v Evropě začíná klesatAkcie Heinekenu se v úvodu obchodování propadly až o 9,2 % na sedmiměsíční minimum 80,04 EUR, čímž se staly nejslabšími v indexu předních evropských akcií FTSEurofirst 300.„Stále častěji vidíme důvody k opatrnosti, pokud jde o makroekonomický výhled, včetně některých známek zmírnění spotřebitelské poptávky,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Dolf van den Brink.Výrobce nejprodávanějšího piva v Evropě Heineken spolu s ležáky Sol a Tiger uvedl, že objem piva ve třetím čtvrtletí vzrostl na srovnatelné bázi o 8,9 %, přičemž nejvýraznější nárůst byl zaznamenán v Asii, avšak ve srovnání s průměrným očekáváním trhu o 12,0 %.Společnost Heineken uvedla, že zachovává celoroční výhled provozní marže, která bude v letošním roce stabilní nebo mírně vzroste.Nezmiňovala se však o své prognóze pro rok 2023, kterou vydala v srpnu a podle níž se její provozní zisk zvýší o střední až vysoké jednociferné procento.Zdroj: Getty ImagesPivovar již dříve uvedl, že inflace by mohla omezit kupní sílu spotřebitelů a spotřebu piva. Heineken se stejně jako ostatní pivovary potýká také s vyššími náklady na suroviny a energie.Chcete využít této příležitosti?Společnost RBC Capital Markets, která má pro Heineken rating „underperform“, uvedla, že 1,3% nárůst tržeb v Evropě jasně zaostal za očekáváním.Společnost Heineken vykázala v období od července do září 68% nárůst prodeje piva v asijsko-pacifickém regionu, rok po výlukách v rámci COVID-19, zejména na svém hlavním asijském trhu ve Vietnamu.V Evropě, kde je Heineken lídrem trhu, do jisté míry podpořilo prodeje teplé počasí navzdory inflaci, i když v Británii a Itálii poklesly. Na rozdíl od ostatních regionů zůstává prodej piva v Evropě pod úrovní roku 2019.Společnost Heineken uvedla, že za pokles prodeje v Nigérii může částečně tlak na výši disponibilních příjmů, ačkoli prodej prémiového piva vzrostl o více než třetinu.Společnost uvedla, že čisté tržby před započtením mimořádných položek a amortizace vzrostly o 19,8 %, což je prudší nárůst než u objemu piva, protože spotřebitelé akceptovali vyšší ceny nebo přešli na dražší produkty.Společnost Carlsberg zvyšuje výhled zisku na rok 2022Dánský pivovar Carlsberg ve středu oznámil tržby za třetí čtvrtletí zhruba v souladu s očekáváním a navzdory oslabení spotřebitelské nálady zvýšil výhled zisku pro letošní rok.Zdroj: ReutersTřetí největší světový pivovar uvedl, že tržby ve čtvrtletí vzrostly o 14 % na 20,2 miliardy dánských korun díky silným prodejům v Asii, zatímco analytici v průzkumu sestaveném společností předpovídali 20,3 miliardy.Tržby v Asii v daném období organicky vzrostly o 19 %, přičemž objemy se zvýšily o 10 %, ale firma upozornila, že výhled zůstává nejistý.„Podnikatelské prostředí zůstává náročné, s nejistou makroekonomickou situací, velmi vysokou inflací a slábnoucí spotřebitelskou náladou,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Cees ‚t Hart. Společnost Heineken NV, druhý největší světový výrobce piva, ve středu uvedla, že v posledních týdnech zaznamenala známky zpomalení poptávky po svém pivu na některých evropských trzích poté, co její tržby za třetí čtvrtletí vzrostly méně, než se očekávalo.Carlsberg nyní očekává v letošním roce organický růst zisku ve výši 10-12 % oproti předchozímu výhledu „jednociferného“ růstu.