Blue Bottle Coffee je známá svým pečlivě připravovaným jemným espressem – a davy lidí, kteří na něj stojí fronty.
Nyní se tato proslulá pražírna z Bay Area pouští do prodeje instantní kávy, což je kategorie, která se s přibývajícím počtem speciálních pivovarů dostává do hry. Společnost Blue Bottle začne 7. listopadu prodávat sklenice s instantním espressem Blue Bottle Craft Instant Espresso, lyofilizovanými krystalky, které lze po lžičkách zamíchat do teplé vody nebo mléka a podávat v různých espresso nápojích, od ledových až po horké.
Podle Bena Brewera, vrchního ředitele pro globální inovace a kvalitu, společnost, kterou vlastní Nestlé SA a která má více než 100 poboček v USA a v Asii, pracovala na tomto produktu více než tři roky. Bylo to ještě před kávovou mánií Dalgona, která představila šlehanou instantní kávu lidem, kteří měli v době pandemie obtížný přístup k čerstvě praženým a mletým zrnům.
Instantní káva se vyráběla ve výzkumných a vývojových zařízeních společnosti Nestlé v Marysville v Ohiu a také ve Švýcarsku. Vyrábí se ze stejných zrn, z nichž se připravují všechny nápoje espresso, uvedl Brewer. Po upražení se mletá káva suší mrazem, aby se zachovala její chuť.
Zdroj: Blue Bottle Coffee
„Této kategorii se silně věnujeme,“ říká generální ředitel společnosti Blue Bottle Karl Strovink. „Věříme v rozpustnou kávu a řemeslnou instantní kávu a širší spektrum káv, které můžeme přinést na trh.“
Trh s instantní kávou byl v roce 2021 oceněn na více než 33 miliard dolarů; do roku 2026 se předpokládá, že přesáhne 41 miliard dolarů s produkty, které sahají od stařičké kávy Folgers až po hotovou kávu Starbucks VIA. Strovink věří, že jde o trh, který bude stále růst, protože lidé, kteří si cení řemeslné kávy, nadále pracují z domova a chtějí si něco snadno připravit. „Spotřeba kávy v domácnosti roste,“ říká Strovink. „V klíčových městech, kde působíme, sledujeme návrat do práce a na většině míst návrat do práce nepřesahuje 50 %.“
Instantní káva Blue Bottle není levná. Sklenice o objemu 1,7 oz (48 g), která poskytuje 12 porcí kávy, tedy víkendovou dávku, se prodává za 25 dolarů (630 Kč). Koncem listopadu začne společnost nabízet také sáčky s jednou porcí, které budou stát 15 dolarů za pět sáčků. Výrobek bude k dostání na internetových stránkách a v některých prodejnách Blue Bottle v USA. Podle Strovinka se neplánuje jeho prodej v obchodech vedle výrobků Nescafe, rovněž od společnosti Nestlé.
Instantní káva Blue Bottle vstupuje na stále přeplněnější pole: Cometeer nabízí možnost připravit si šálek kávy během několika minut pomocí kapslí z koncentrátu zmrazeného tekutým dusíkem, které se rychle rozpustí v horké vodě.
Strovink předpokládá, že jednou bude jejich instantní espresso v nabídce poboček Blue Bottle. „Za rok nebo dva není vyloučeno,“ říká, „že bychom v našich kavárnách mohli prodávat nápoje z instantní kávy. Vyzkoušeli jsme to [instantní kávu] v Japonsku a hosté byli nadšeni.“
Brewer říká, že existuje dokonce možnost, že by se v jídelních lístcích Blue Bottle mohla objevit i varianta kávy podobné šlehačce Dalgona. „Přemýšleli jsme o nápadech na sezónní menu, která by byla zábavná,“ říká. Momentálně prý takovou nadýchanou kávu vyrábí jen ve své laboratoři. Lidé ale pijí to, čemu říká rozpustná káva. „Budu se ji snažit zařadit do jídelního lístku,“ dodává.
Blue Bottle Coffee je známá svým pečlivě připravovaným jemným espressem – a davy lidí, kteří na něj stojí fronty.Nyní se tato proslulá pražírna z Bay Area pouští do prodeje instantní kávy, což je kategorie, která se s přibývajícím počtem speciálních pivovarů dostává do hry. Společnost Blue Bottle začne 7. listopadu prodávat sklenice s instantním espressem Blue Bottle Craft Instant Espresso, lyofilizovanými krystalky, které lze po lžičkách zamíchat do teplé vody nebo mléka a podávat v různých espresso nápojích, od ledových až po horké.Podle Bena Brewera, vrchního ředitele pro globální inovace a kvalitu, společnost, kterou vlastní Nestlé SA a která má více než 100 poboček v USA a v Asii, pracovala na tomto produktu více než tři roky. Bylo to ještě před kávovou mánií Dalgona, která představila šlehanou instantní kávu lidem, kteří měli v době pandemie obtížný přístup k čerstvě praženým a mletým zrnům.Instantní káva se vyráběla ve výzkumných a vývojových zařízeních společnosti Nestlé v Marysville v Ohiu a také ve Švýcarsku. Vyrábí se ze stejných zrn, z nichž se připravují všechny nápoje espresso, uvedl Brewer. Po upražení se mletá káva suší mrazem, aby se zachovala její chuť.Zdroj: Blue Bottle Coffee„Této kategorii se silně věnujeme,“ říká generální ředitel společnosti Blue Bottle Karl Strovink. „Věříme v rozpustnou kávu a řemeslnou instantní kávu a širší spektrum káv, které můžeme přinést na trh.“Trh s instantní kávou byl v roce 2021 oceněn na více než 33 miliard dolarů; do roku 2026 se předpokládá, že přesáhne 41 miliard dolarů s produkty, které sahají od stařičké kávy Folgers až po hotovou kávu Starbucks VIA. Strovink věří, že jde o trh, který bude stále růst, protože lidé, kteří si cení řemeslné kávy, nadále pracují z domova a chtějí si něco snadno připravit. „Spotřeba kávy v domácnosti roste,“ říká Strovink. „V klíčových městech, kde působíme, sledujeme návrat do práce a na většině míst návrat do práce nepřesahuje 50 %.“ Chcete využít této příležitosti?Instantní káva Blue Bottle není levná. Sklenice o objemu 1,7 oz , která poskytuje 12 porcí kávy, tedy víkendovou dávku, se prodává za 25 dolarů . Koncem listopadu začne společnost nabízet také sáčky s jednou porcí, které budou stát 15 dolarů za pět sáčků. Výrobek bude k dostání na internetových stránkách a v některých prodejnách Blue Bottle v USA. Podle Strovinka se neplánuje jeho prodej v obchodech vedle výrobků Nescafe, rovněž od společnosti Nestlé.Instantní káva Blue Bottle vstupuje na stále přeplněnější pole: Cometeer nabízí možnost připravit si šálek kávy během několika minut pomocí kapslí z koncentrátu zmrazeného tekutým dusíkem, které se rychle rozpustí v horké vodě.Strovink předpokládá, že jednou bude jejich instantní espresso v nabídce poboček Blue Bottle. „Za rok nebo dva není vyloučeno,“ říká, „že bychom v našich kavárnách mohli prodávat nápoje z instantní kávy. Vyzkoušeli jsme to [instantní kávu] v Japonsku a hosté byli nadšeni.“Brewer říká, že existuje dokonce možnost, že by se v jídelních lístcích Blue Bottle mohla objevit i varianta kávy podobné šlehačce Dalgona. „Přemýšleli jsme o nápadech na sezónní menu, která by byla zábavná,“ říká. Momentálně prý takovou nadýchanou kávu vyrábí jen ve své laboratoři. Lidé ale pijí to, čemu říká rozpustná káva. „Budu se ji snažit zařadit do jídelního lístku,“ dodává.