Pokud však k tomuto procesu přistoupíte strategicky, můžete tuto hru hrát chytře.
Současná situace v oblasti náboru zaměstnanců odráží rostoucí míru fluktuace zaměstnanců. Proto je zásadní najímat kandidáty, kteří budou s vaší společností růst a zůstanou v ní dlouhodobě. Zde je několik tipů pro přijímací pohovory, které náborovým manažerům pomohou přemýšlet nestandardně a skutečně poznat kandidáty.
ZAPOMEŇTE NA ŽIVOTOPIS
Náboroví manažeři mají tendenci klást během pohovoru příliš velký důraz na životopisy. Nezapomeňte, že pohovor je vaší šancí poznat, jaký kandidát skutečně je, a to nejen na základě obsahu jeho životopisu. Vyvarujte se „kvízu ze životopisu“, kdy nutíte kandidáta přečíst nahlas každý bod. Pohovory můžete začít jednoduchým, bezobsažným dotazem „povězte mi něco o sobě“. Navodí to přátelský, neformální tón, který usnadňuje navázání skutečného kontaktu.
NEDĚLEJTE SI STAROSTI S TÍM, ABYSTE SE DOKONALE DRŽELI SCÉNÁŘE

Je všeobecně známo, že strukturované pohovory vedou k nezaujatým a konzistentnějším výsledkům. Musíte si však dávat pozor, aby vaše společnost nepůsobila roboticky nebo příliš rigidně. Proto se netrapte, pokud se vám nepodaří projít všemi plánovanými otázkami. Nechte pohovor stát se rozhovorem a opepřete ho předem nastavenými otázkami, které se nejvíce vztahují k tomu, o čem mluvíte. Pokud se budete příliš soustředit na to, abyste odškrtli každou otázku ze seznamu, ve skutečnosti se o kandidátovi nic nedozvíte.
UJISTĚTE SE, ŽE JE VÁŠ KANDIDÁT ZAPÁLENÝ PRO OBOR
Kandidátům můžete položit otázku: „Jakou značku nejvíce obdivujete?“. Jejich odpověď může ukázat, že se o obor skutečně zajímají, bez ohledu na to, jakou značku si vyberou. Zejména pokud jde o začínající kandidáty bez větších zkušeností, je mnohem snazší odhadnout jejich zájem o odvětví než o konkrétní pozici. Pokud je vaším oborem finančnictví, zeptejte se na poslední akcie, které kandidát koupil. Pokud je vaším oborem architektura, zeptejte se na kandidátovu oblíbenou památku. Kandidáti by měli cítit nadšení pro odvětví, ve kterém se ucházejí o práci. Nezapomeňte navázat jednoduchou otázkou „proč?“.
Najímání kandidátů, kteří zůstanou a stanou se špičkovými spolupracovníky na dlouhá léta, je klíčové pro udržení každé rostoucí společnosti. Společnost, která doufá, že bude podporovat dlouhodobé setrvání zaměstnanců, by měla věnovat čas skutečným rozhovorům během pohovoru, včetně toho, jak po nástupu do vaší společnosti porostou a budou se rozvíjet.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky