Tajnou zbraní společnosti Meta Platforms (NASDAQ:META) pravděpodobně není metaverse, ale Facebook a Instagram Reels. Ačkoli trh nebyl od začátku letošního roku společnosti příliš nakloněn, objevily se náznaky, že oživení je za rohem, neboť poslední zpráva o výsledcích ukázala, že produkt Meta Reels nabírá na síle a mohl by firmě pomoci úspěšně přečkat současné neklidné období.
Přestože se trh s digitální reklamou nachází v cyklickém poklesu a existuje vysoká pravděpodobnost, že podnikání společnosti Meta v tomto roce příliš neporoste nebo že její metaverzální iniciativy budou i nadále ztrátové, Reels umožňují společnosti konkurovat společnosti TikTok na stejné úrovni a potenciálně od ní získat určitý podíl na trhu. Ačkoli jsem na Reels krátce upozorňoval již na začátku tohoto roku v jiném článku, během měsíců, které od té doby uplynuly, získal produkt další konkurenční výhody a nyní by mohl konečně začít pomáhat společnosti Meta posilovat její pozici v segmentu videa na trhu digitální reklamy v příštích letech. V důsledku toho by nyní mohl být vhodný čas pro držení pozice ve společnosti Meta, protože v případě dalšího úspěšného výkonu produktu Reels bychom mohli v následujících čtvrtletích zaznamenat zhodnocení akcií společnosti.
Zdroj: Getty Images
Třetí čtvrtletí je za rohem
Společnost Meta měla bezpochyby katastrofální začátek roku. Po relativně slabých výsledcích v posledních čtvrtletích její akcie meziročně oslabily o ~60 % a v současnosti se obchodují kolem svých 52týdenních minim. Později v říjnu však společnost oznámí výsledky za 3. čtvrtletí a je možné, že se dočkáme zlepšení některých hlavních ukazatelů společnosti. Koneckonců, i když Meta dokázala ve 2. čtvrtletí vygenerovat tržby pouze ve výši 28,82 miliardy USD, což je meziročně o 0,9 % méně a o 130 milionů USD méně, než se odhadovalo, počet jejích aktivních uživatelů přesto stoupl, protože DAP a MAP činily 2,88 miliardy a 3,65 miliardy, což je meziročně o 4 % více, resp. o 4 % více.
Trh zároveň neočekává, že by Meta ve 3. čtvrtletí dosáhla skvělých výsledků, protože její čtvrtletní výhled byl před několika měsíci snížen na 26 až 28,5 miliardy USD očekávaných tržeb během čtvrtletí, což je pod odhady ulice ve výši 28,94 miliardy USD, a to zejména kvůli volatilnímu makroekonomickému prostředí. V důsledku toho má Meta dostatek prostoru všechny překvapit a překonat svůj konzervativní výhled, a to především díky relativně slabým očekáváním.
Jedním z produktů, který by mohl společnosti Meta pomoci zlepšit její výsledky nejen ve třetím čtvrtletí, ale i v následujících čtvrtletích, jsou reels. Samotné Reels jsou celoobrazovková vertikální videa vytvářená tvůrci obsahu na Facebooku a Instagramu podobná těm, která vytvářejí tvůrci na TikToku. Díky jejich poutavému způsobu interakce s uživateli je Meta dokáže úspěšně monetizovat tím, že inzerentům poskytuje možnost spouštět reklamy typu Reels jak na Facebooku, tak na Instagramu. V posledních měsících se Reels podařilo získat na dynamice a jsou již na cestě k tomu, aby společnosti Meta vygenerovaly roční příjmy ve výši 1 miliardy dolarů.
Zároveň existují důvody se domnívat, že segment krátkých videí bude i nadále přitahovat nové uživatele spolu s inzerenty, protože podle některých zpráv se mateřská společnost TikToku ByteDance (BDNCE) chystá letos vygenerovat příjmy z reklamy ve výši 11 miliard dolarů a překonat příjmy Snapchatu (SNAP) a Twitteru (TWTR) dohromady. Navíc se předpokládá, že do roku 2024 se její roční příjmy přiblíží 24 miliardám dolarů, což je ~5 miliard dolarů méně, než kolik loni vydělal YouTube (GOOG)(GOOGL).
Vzhledem k tomu lze s jistotou říci, že Reels má příležitost pomoci společnosti Meta zlepšit své ukazatele a v dohledné době rozšířit svou přítomnost v neustále rostoucím segmentu krátkých videí, a to vzhledem k impozantnímu tempu, kterým podle prognóz poroste její přímý konkurent TikTok.
Navíc, i když Reels v této fázi stále není tak populární jako TikTok, existují důvody se domnívat, že Meta má několik klíčových výhod, které by jí měly pomoci rovnocenně konkurovat ByteDance v segmentu krátkých videí. Za prvé, Meta má větší válečný kapitál a solidnější rozvahu než ByteDance, která stále vyčerpává hotovost na financování svého růstu. Zároveň je jednou z velkých nevýhod TikToku to, že příliš neodměňuje své tvůrce obsahu, kteří ve srovnání s ostatními videoplatformami získávají výrazně nižší příjmy.
ByteDance se sice snaží tento problém řešit spuštěním programu TikTok Plus, v jehož rámci se dělí o příjmy se svými tvůrci napůl, ale na takovou dohodu o sdílení příjmů má nárok jen malé procento nejpopulárnějších tvůrců. V důsledku toho mají tvůrci stále motivaci hledat jiné platformy, kde by mohli sdílet podobný obsah krátkých videí a vydělávat výrazně více.
Proto Meta tohoto problému aktivně využívá, nejprve zavedením vlastní dohody o sdílení příjmů s nižší vstupní bariérou, podle níž tvůrci vydělávají 55 % z překryvných reklam v Reels, a poté přidáním bonusového programu, v jehož rámci mohou tvůrci získat i další příjmy. Kromě toho Meta před několika dny oznámila, že do Reels přidá nové funkce, aby přilákala více uživatelů a inzerentů.
Vzhledem k tomu všemu lze s jistotou říci, že Reels by mohl společnosti Meta pomoci zlepšit její výkonnost v následujících letech a zmírnit ránu způsobenou rozhodnutím společnosti Apple (AAPL) změnit zásady ochrany osobních údajů, protože existují náznaky, že segment krátkých videí bude i nadále získávat další dynamiku a přilákat více inzerentů.
Nové příležitosti
Propagací a investicemi do společnosti Reels může Meta zvýšit svou přítomnost v rámci širšího segmentu videa, který již nyní vykazuje nejvyšší průměrné výdaje na reklamu na uživatele v rámci celého odvětví digitální reklamy ve srovnání s ostatními segmenty. Zároveň vzhledem k tomu, kolik se očekává, že v následujících letech vygeneruje příjmy samotný TikTok, lze předpokládat, že společnost Meta má vzhledem ke svým nejnovějším iniciativám popsaným výše solidní šance rozšířit možnosti monetizace Reels a stát se jedním z lídrů segmentu celoobrazovkových vertikálních videí. To vše pravděpodobně povede k vytvoření další hodnoty pro akcionáře v následujících letech.
Tajnou zbraní společnosti Meta Platforms pravděpodobně není metaverse, ale Facebook a Instagram Reels. Ačkoli trh nebyl od začátku letošního roku společnosti příliš nakloněn, objevily se náznaky, že oživení je za rohem, neboť poslední zpráva o výsledcích ukázala, že produkt Meta Reels nabírá na síle a mohl by firmě pomoci úspěšně přečkat současné neklidné období.Přestože se trh s digitální reklamou nachází v cyklickém poklesu a existuje vysoká pravděpodobnost, že podnikání společnosti Meta v tomto roce příliš neporoste nebo že její metaverzální iniciativy budou i nadále ztrátové, Reels umožňují společnosti konkurovat společnosti TikTok na stejné úrovni a potenciálně od ní získat určitý podíl na trhu. Ačkoli jsem na Reels krátce upozorňoval již na začátku tohoto roku v jiném článku, během měsíců, které od té doby uplynuly, získal produkt další konkurenční výhody a nyní by mohl konečně začít pomáhat společnosti Meta posilovat její pozici v segmentu videa na trhu digitální reklamy v příštích letech. V důsledku toho by nyní mohl být vhodný čas pro držení pozice ve společnosti Meta, protože v případě dalšího úspěšného výkonu produktu Reels bychom mohli v následujících čtvrtletích zaznamenat zhodnocení akcií společnosti.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Meta měla bezpochyby katastrofální začátek roku. Po relativně slabých výsledcích v posledních čtvrtletích její akcie meziročně oslabily o ~60 % a v současnosti se obchodují kolem svých 52týdenních minim. Později v říjnu však společnost oznámí výsledky za 3. čtvrtletí a je možné, že se dočkáme zlepšení některých hlavních ukazatelů společnosti. Koneckonců, i když Meta dokázala ve 2. čtvrtletí vygenerovat tržby pouze ve výši 28,82 miliardy USD, což je meziročně o 0,9 % méně a o 130 milionů USD méně, než se odhadovalo, počet jejích aktivních uživatelů přesto stoupl, protože DAP a MAP činily 2,88 miliardy a 3,65 miliardy, což je meziročně o 4 % více, resp. o 4 % více.Trh zároveň neočekává, že by Meta ve 3. čtvrtletí dosáhla skvělých výsledků, protože její čtvrtletní výhled byl před několika měsíci snížen na 26 až 28,5 miliardy USD očekávaných tržeb během čtvrtletí, což je pod odhady ulice ve výši 28,94 miliardy USD, a to zejména kvůli volatilnímu makroekonomickému prostředí. V důsledku toho má Meta dostatek prostoru všechny překvapit a překonat svůj konzervativní výhled, a to především díky relativně slabým očekáváním.Jedním z produktů, který by mohl společnosti Meta pomoci zlepšit její výsledky nejen ve třetím čtvrtletí, ale i v následujících čtvrtletích, jsou reels. Samotné Reels jsou celoobrazovková vertikální videa vytvářená tvůrci obsahu na Facebooku a Instagramu podobná těm, která vytvářejí tvůrci na TikToku. Díky jejich poutavému způsobu interakce s uživateli je Meta dokáže úspěšně monetizovat tím, že inzerentům poskytuje možnost spouštět reklamy typu Reels jak na Facebooku, tak na Instagramu. V posledních měsících se Reels podařilo získat na dynamice a jsou již na cestě k tomu, aby společnosti Meta vygenerovaly roční příjmy ve výši 1 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: GIZároveň existují důvody se domnívat, že segment krátkých videí bude i nadále přitahovat nové uživatele spolu s inzerenty, protože podle některých zpráv se mateřská společnost TikToku ByteDance chystá letos vygenerovat příjmy z reklamy ve výši 11 miliard dolarů a překonat příjmy Snapchatu a Twitteru dohromady. Navíc se předpokládá, že do roku 2024 se její roční příjmy přiblíží 24 miliardám dolarů, což je ~5 miliard dolarů méně, než kolik loni vydělal YouTube .Vzhledem k tomu lze s jistotou říci, že Reels má příležitost pomoci společnosti Meta zlepšit své ukazatele a v dohledné době rozšířit svou přítomnost v neustále rostoucím segmentu krátkých videí, a to vzhledem k impozantnímu tempu, kterým podle prognóz poroste její přímý konkurent TikTok.Navíc, i když Reels v této fázi stále není tak populární jako TikTok, existují důvody se domnívat, že Meta má několik klíčových výhod, které by jí měly pomoci rovnocenně konkurovat ByteDance v segmentu krátkých videí. Za prvé, Meta má větší válečný kapitál a solidnější rozvahu než ByteDance, která stále vyčerpává hotovost na financování svého růstu. Zároveň je jednou z velkých nevýhod TikToku to, že příliš neodměňuje své tvůrce obsahu, kteří ve srovnání s ostatními videoplatformami získávají výrazně nižší příjmy.ByteDance se sice snaží tento problém řešit spuštěním programu TikTok Plus, v jehož rámci se dělí o příjmy se svými tvůrci napůl, ale na takovou dohodu o sdílení příjmů má nárok jen malé procento nejpopulárnějších tvůrců. V důsledku toho mají tvůrci stále motivaci hledat jiné platformy, kde by mohli sdílet podobný obsah krátkých videí a vydělávat výrazně více.Proto Meta tohoto problému aktivně využívá, nejprve zavedením vlastní dohody o sdílení příjmů s nižší vstupní bariérou, podle níž tvůrci vydělávají 55 % z překryvných reklam v Reels, a poté přidáním bonusového programu, v jehož rámci mohou tvůrci získat i další příjmy. Kromě toho Meta před několika dny oznámila, že do Reels přidá nové funkce, aby přilákala více uživatelů a inzerentů.Vzhledem k tomu všemu lze s jistotou říci, že Reels by mohl společnosti Meta pomoci zlepšit její výkonnost v následujících letech a zmírnit ránu způsobenou rozhodnutím společnosti Apple změnit zásady ochrany osobních údajů, protože existují náznaky, že segment krátkých videí bude i nadále získávat další dynamiku a přilákat více inzerentů.Propagací a investicemi do společnosti Reels může Meta zvýšit svou přítomnost v rámci širšího segmentu videa, který již nyní vykazuje nejvyšší průměrné výdaje na reklamu na uživatele v rámci celého odvětví digitální reklamy ve srovnání s ostatními segmenty. Zároveň vzhledem k tomu, kolik se očekává, že v následujících letech vygeneruje příjmy samotný TikTok, lze předpokládat, že společnost Meta má vzhledem ke svým nejnovějším iniciativám popsaným výše solidní šance rozšířit možnosti monetizace Reels a stát se jedním z lídrů segmentu celoobrazovkových vertikálních videí. To vše pravděpodobně povede k vytvoření další hodnoty pro akcionáře v následujících letech.