Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Netflix: Prozíravé utrácení přečká bouři. Management společnosti ví, co dělá

Netflix zaznamenal od listopadu loňského roku dramatický propad, ale jeho podnikání se stále jeví jako solidní.

David Škvára Autor: David Škvára
7 října, 2022
6 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Společnost Netflix (NASDAQ:NFLX) má mnohem horší pověst, než si zaslouží vzhledem ke způsobu, jakým řídí náklady, historii svého podnikání a postavení ve srovnání s ostatními společnostmi v zábavním průmyslu. Jejich úsporný výrobní model je ve světě ovládaném velkými studii vzácný, ale přináší naprosto skvělé výsledky a podtrhuje jejich odhodlání držet výdaje pod kontrolou, což je v dnešní době velmi nedoceněná vlastnost. Společnost již dříve přečkala ekonomický pokles a konkurenční otřesy, přežila recesi v roce 2008 a vyšla z ní jako absolutní moloch, přičemž vedle své průkopnické služby DVD-by-mail přijala i streamovací média, dokud nebylo jasné, že optická média již nejsou v módě.

Závratný pád z maxima z listopadu 2021 je stejně tak návratem k férovému ocenění jako čímkoli jiným. Trh se dostal tak daleko před sebe, s FAANG v čele, že jakýkoli rozsáhlý pullback, jako je ten, který právě probíhá, by byl smytím pěny a příležitostí pro analytiky, aby snížili cílové ceny, aniž by museli přiznat, že se nechali nachytat na humbuk. Ačkoli Netflix rozhodně není „hodnotové jméno“, po několika bolestivých čtvrtletích zvládá současné tržní turbulence poměrně dobře a jeho finanční výsledky vypadají dostatečně solidně na to, aby vydržel pokles a znovu se vrátil s velkým rozmachem.

Zdroj: Shutterstock

Náklady a obsah

Jestli je v podnikání a životě nějaká konstanta, pak ta, že dolar úspor má větší hodnotu než dolar výnosů. Pokud jde o rozpočet na obsah, Netflix téměř pokaždé jede na plné obrátky, ale oni i značná část jejich konkurence vědí, kdy je třeba zdvojnásobit své desatero. The Crown a třetí série Stranger Things mají výrobní rozpočty kolem 10 milionů dolarů na epizodu, ale Stranger Things 4 údajně stály téměř 30 milionů dolarů na epizodu. Paramount (PARA) vrhl slušnou sumu peněz na díla Taylora Sheridana, přičemž jeho prequelový seriál Yellowstone 1883 zdvojnásobil cenu 6-8 milionů dolarů za epizodu, která se uvádí u jeho typických seriálů. HBO (WBD) nechala své produkční náklady na Hru o trůny narůst až na 15 milionů dolarů za epizodu v poslední sezóně, než se snažila udržet náklady na Dům draka pod 20 miliony dolarů za epizodu, což přičítá vyšší efektivitě po práci na předchozích seriálech.

Srovnejte tyto dalekosáhlé výsevy obsahu se společností Disney (DIS), která na marvelovské seriály jako WandaVision nebo Mandalorian za 15 milionů dolarů na epizodu vysází 25 milionů dolarů, nebo s Amazonem, který trhá rekordy v nákladech na seriál Prsteny moci, jehož první sezóna stála téměř 60 milionů dolarů na epizodu a na seriál se prý zatím vyčlenila celkem téměř miliarda dolarů. Blockbusterové rozpočty možná dávaly smysl v éře lineárního televizního vysílání a uvádění v kinech, ale éra streamování ukázala, že i úsporné vysílání je životaschopnou možností.

Advertisement

Úsporné výrobní náklady mají také tu vedlejší výhodu, že umožňují mnohem širší nabídku obsahu ve srovnání s programovým plánem ve stylu „páteční večerní sestavy“, kterým se řídí lineární televize. Naši přátelé se zmínili, že oblíbeným pořadem Netflixu pro jejich děti je DinoTrux, pořad s tak bizarní premisou – těžká technika s dinosauří tématikou – že vás napadne, zda by vůbec měl šanci ve stáji studií jako Disney, Nickelodeon nebo Cartoon Network (nehledě na to, že pořad produkuje DreamWorks). Nedávný počin Netflixu, animovaný seriál Oddballs, napsal a vytvořil youtuber James „TheOdd1sOut“ Rollins a na svém kanálu na YouTube se o tom rozpovídal. Jedna jeho zmínka o zkušenostech s pitchingem seriálu nás zaujala, pokud jde o zpětnou vazbu, kterou dostal od prvního vedoucího pracovníka, jemuž seriál předložil:

Chcete využít této příležitosti?

…ten mi řekl, že žádné studio by nikdy nechtělo spolupracovat s youtuberem… Takže, víte, to není zrovna nejlepší posílení sebevědomí pro váš první pitch.

Netflix sign on a building at sunset.
Zdroj: Unsplash.com

Tady se hraje na dedukce: James spolupracoval s veteránem v oboru Ethanem Banvillem, který má na kontě řadu pořadů pro Nickelodeon. Dávalo by smysl, že nejdřív dělali pitching pro Nickelodeon a následně, že to byli právě manažeři Nickelodeonu, kdo pronesl tuto poněkud obecnou poznámku o průmyslu. Netflix to zřejmě viděl jinak a využil zavedenou fanouškovskou základnu s osvědčenou merchandisingovou silou k posílení své animované nabídky.

Oslovení výklenkového publika je samozřejmostí, ale teprve když se pořad stane virálním, tento model skutečně zazáří. Příkladem je např: Hra na chobotnici. Korejské drama napsané před deseti lety a do značné míry zapomenuté, které převzal Netflix a vyrobil za zhruba 21,4 milionu dolarů, se stalo synonymem pandemického života a v myslích mnoha lidí ztělesnilo ducha doby. Netflix také velmi pevně věří, že jejich neamerický obsah bude co nejautentičtěji odrážet domácí kulturu, díky čemuž byla produkce plynulejší a dokonce přidala seriálu na kouzlu pro mezinárodní publikum; v kontrastu s tím je Disneyho prověřená historie amerikocentrismu v dílech, jako je Pocahontas nebo hraný remake Mulan.

Styl nabídky obsahu „míle široká, noha hluboká“ zaručuje, že ať už mají lidé zájem sledovat cokoli, na Netflixu je pro ně k dispozici nějaký obsah, a pokud jim ho ukážete, budou se dívat. Rozšíření Netflixu do oblasti her se možná setkalo s jistým opovržením, ale ve výsledku slouží stejnému účelu: dostat lidi na platformu a ukázat jim, jak hluboko sahá králičí nora. Zejména hraní her zvyšuje viditelnost Netflixu na mobilní ploše, což je platforma, kterou doposud do značné míry přehlížel. Vrstvy s podporou reklamy, které budou brzy spuštěny, pravděpodobně míří na trh připojených televizí, což je forma poskytování obsahu, která je s reklamou velmi dobře obeznámena.

Tento přístup je podobný ekosystému společnosti Apple (AAPL), přičemž Apple TV+ slouží jako nejviditelnější „vstupní droga“, která má lidi dostat dovnitř. Oscarová ocenění a uznání kritiků za pořady vzbuzují stejný rozruch jako obsah Netflixu, jen je Apple ochoten jej provozovat jako „ztrátovou drogu“, pokud dostane lidi do dveří (vtipně řečeno: ve svých finančních výkazech nebude uvádět čísla Apple TV+). Netflix si nemůže dovolit takový luxus, aby se svým obsahem zacházel tímto způsobem, ale jasně ukázal, že to nepotřebuje.

Netflix má také tu výhodu, že není zavázán obrovskému podniku, který si musí udržovat dobrou pověst. Společnost Disney se už několikrát, zejména v poslední době, vyjádřila k politickým otázkám a Apple má ve zvyku používat svůj obsah jako mýdlovou kameru k prosazování svých záměrů. Stačí se podívat na komentáře Tima Cooka, který při hovorech o příjmech společnosti Apple prohlásil, že cílem Apple TV+ je „dát tvůrcům hlas“.

Společnost Netflix má mnohem horší pověst, než si zaslouží vzhledem ke způsobu, jakým řídí náklady, historii svého podnikání a postavení ve srovnání s ostatními společnostmi v zábavním průmyslu. Jejich úsporný výrobní model je ve světě ovládaném velkými studii vzácný, ale přináší naprosto skvělé výsledky a podtrhuje jejich odhodlání držet výdaje pod kontrolou, což je v dnešní době velmi nedoceněná vlastnost. Společnost již dříve přečkala ekonomický pokles a konkurenční otřesy, přežila recesi v roce 2008 a vyšla z ní jako absolutní moloch, přičemž vedle své průkopnické služby DVD-by-mail přijala i streamovací média, dokud nebylo jasné, že optická média již nejsou v módě.Závratný pád z maxima z listopadu 2021 je stejně tak návratem k férovému ocenění jako čímkoli jiným. Trh se dostal tak daleko před sebe, s FAANG v čele, že jakýkoli rozsáhlý pullback, jako je ten, který právě probíhá, by byl smytím pěny a příležitostí pro analytiky, aby snížili cílové ceny, aniž by museli přiznat, že se nechali nachytat na humbuk. Ačkoli Netflix rozhodně není „hodnotové jméno“, po několika bolestivých čtvrtletích zvládá současné tržní turbulence poměrně dobře a jeho finanční výsledky vypadají dostatečně solidně na to, aby vydržel pokles a znovu se vrátil s velkým rozmachem.Zdroj: ShutterstockJestli je v podnikání a životě nějaká konstanta, pak ta, že dolar úspor má větší hodnotu než dolar výnosů. Pokud jde o rozpočet na obsah, Netflix téměř pokaždé jede na plné obrátky, ale oni i značná část jejich konkurence vědí, kdy je třeba zdvojnásobit své desatero. The Crown a třetí série Stranger Things mají výrobní rozpočty kolem 10 milionů dolarů na epizodu, ale Stranger Things 4 údajně stály téměř 30 milionů dolarů na epizodu. Paramount vrhl slušnou sumu peněz na díla Taylora Sheridana, přičemž jeho prequelový seriál Yellowstone 1883 zdvojnásobil cenu 6-8 milionů dolarů za epizodu, která se uvádí u jeho typických seriálů. HBO nechala své produkční náklady na Hru o trůny narůst až na 15 milionů dolarů za epizodu v poslední sezóně, než se snažila udržet náklady na Dům draka pod 20 miliony dolarů za epizodu, což přičítá vyšší efektivitě po práci na předchozích seriálech.Srovnejte tyto dalekosáhlé výsevy obsahu se společností Disney , která na marvelovské seriály jako WandaVision nebo Mandalorian za 15 milionů dolarů na epizodu vysází 25 milionů dolarů, nebo s Amazonem, který trhá rekordy v nákladech na seriál Prsteny moci, jehož první sezóna stála téměř 60 milionů dolarů na epizodu a na seriál se prý zatím vyčlenila celkem téměř miliarda dolarů. Blockbusterové rozpočty možná dávaly smysl v éře lineárního televizního vysílání a uvádění v kinech, ale éra streamování ukázala, že i úsporné vysílání je životaschopnou možností.Úsporné výrobní náklady mají také tu vedlejší výhodu, že umožňují mnohem širší nabídku obsahu ve srovnání s programovým plánem ve stylu „páteční večerní sestavy“, kterým se řídí lineární televize. Naši přátelé se zmínili, že oblíbeným pořadem Netflixu pro jejich děti je DinoTrux, pořad s tak bizarní premisou – těžká technika s dinosauří tématikou – že vás napadne, zda by vůbec měl šanci ve stáji studií jako Disney, Nickelodeon nebo Cartoon Network . Nedávný počin Netflixu, animovaný seriál Oddballs, napsal a vytvořil youtuber James „TheOdd1sOut“ Rollins a na svém kanálu na YouTube se o tom rozpovídal. Jedna jeho zmínka o zkušenostech s pitchingem seriálu nás zaujala, pokud jde o zpětnou vazbu, kterou dostal od prvního vedoucího pracovníka, jemuž seriál předložil:Chcete využít této příležitosti?…ten mi řekl, že žádné studio by nikdy nechtělo spolupracovat s youtuberem… Takže, víte, to není zrovna nejlepší posílení sebevědomí pro váš první pitch.Zdroj: Unsplash.comTady se hraje na dedukce: James spolupracoval s veteránem v oboru Ethanem Banvillem, který má na kontě řadu pořadů pro Nickelodeon. Dávalo by smysl, že nejdřív dělali pitching pro Nickelodeon a následně, že to byli právě manažeři Nickelodeonu, kdo pronesl tuto poněkud obecnou poznámku o průmyslu. Netflix to zřejmě viděl jinak a využil zavedenou fanouškovskou základnu s osvědčenou merchandisingovou silou k posílení své animované nabídky.Oslovení výklenkového publika je samozřejmostí, ale teprve když se pořad stane virálním, tento model skutečně zazáří. Příkladem je např: Hra na chobotnici. Korejské drama napsané před deseti lety a do značné míry zapomenuté, které převzal Netflix a vyrobil za zhruba 21,4 milionu dolarů, se stalo synonymem pandemického života a v myslích mnoha lidí ztělesnilo ducha doby. Netflix také velmi pevně věří, že jejich neamerický obsah bude co nejautentičtěji odrážet domácí kulturu, díky čemuž byla produkce plynulejší a dokonce přidala seriálu na kouzlu pro mezinárodní publikum; v kontrastu s tím je Disneyho prověřená historie amerikocentrismu v dílech, jako je Pocahontas nebo hraný remake Mulan.Styl nabídky obsahu „míle široká, noha hluboká“ zaručuje, že ať už mají lidé zájem sledovat cokoli, na Netflixu je pro ně k dispozici nějaký obsah, a pokud jim ho ukážete, budou se dívat. Rozšíření Netflixu do oblasti her se možná setkalo s jistým opovržením, ale ve výsledku slouží stejnému účelu: dostat lidi na platformu a ukázat jim, jak hluboko sahá králičí nora. Zejména hraní her zvyšuje viditelnost Netflixu na mobilní ploše, což je platforma, kterou doposud do značné míry přehlížel. Vrstvy s podporou reklamy, které budou brzy spuštěny, pravděpodobně míří na trh připojených televizí, což je forma poskytování obsahu, která je s reklamou velmi dobře obeznámena.Tento přístup je podobný ekosystému společnosti Apple , přičemž Apple TV+ slouží jako nejviditelnější „vstupní droga“, která má lidi dostat dovnitř. Oscarová ocenění a uznání kritiků za pořady vzbuzují stejný rozruch jako obsah Netflixu, jen je Apple ochoten jej provozovat jako „ztrátovou drogu“, pokud dostane lidi do dveří . Netflix si nemůže dovolit takový luxus, aby se svým obsahem zacházel tímto způsobem, ale jasně ukázal, že to nepotřebuje.Netflix má také tu výhodu, že není zavázán obrovskému podniku, který si musí udržovat dobrou pověst. Společnost Disney se už několikrát, zejména v poslední době, vyjádřila k politickým otázkám a Apple má ve zvyku používat svůj obsah jako mýdlovou kameru k prosazování svých záměrů. Stačí se podívat na komentáře Tima Cooka, který při hovorech o příjmech společnosti Apple prohlásil, že cílem Apple TV+ je „dát tvůrcům hlas“.
Tagy: AkcienetflixNFLXUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Netflix masivně podporuje thajský obsah a zvyšuje význam země v asijské produkci
      2. Elon Musk vyzval k bojkotu Netflixu kvůli transgender obsahu
      3. Netflix může znovu nastartovat růst, analytici věří v boom reklamního byznysu
      4. 7. října — Netflix zahajuje provoz v Kanadě
      5. Netflix získává práva na World Baseball Classic 2026 a posiluje sportovní nabídku
      6. Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku
      Advertisement

      Breaking.

      03:00

      Telekomunikační sektor: T-Mobile a AT&T lákají investory k růstu

      02:57

      Wall Street v červeném: Technologie a průmysl pod tlakem

      02:53

      Super Micro: Přesun příjmů a růst díky AI platformám

      02:47

      Mexické burzy mírně posilují, průmysl a spotřební zboží táhne růst

      02:42

      JPMorgan pod drobnohledem: Vyšetřování zásad bankovního „debankingu“

      02:37

      Estée Lauder: Rodinný prodej akcií otřásá trhem o 2 %

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025

      Goldman Sachs aktualizoval pro listopad svůj respektovaný globální seznam nejlepších akcií s největším růstovým potenciálem.

      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.