Před několika lety bylo snadné doporučit k nákupu akcie společnosti Netflix
Okolnosti se však změnily a Netflix dnes ve skutečnosti předplatitele ztrácí. Připouštíme, že předplatitelé se rozčilují nad pravděpodobným brzkým příchodem nové éry Netflixu s reklamou. Tomu se už nejspíš nevyhneme. Investoři by však neměli být příliš optimističtí, protože zavedení reklam nemusí nutně vyřešit problémy Netflixu.

Pro Netflix bylo odvážným krokem změnit obchodní model z rozesílání DVD do domácností na streamování obsahu přímo ke spotřebitelům. Netflix byl v tomto ohledu na úplném začátku a investoři společnosti z toho měli během let prospěch.
Přesuňme se do roku 2022. Je úplně nová doba a konkurenti Netflixu jsou silní a početní a mají velké kapitálové zdroje. Vzhledem k tomu, že Netflix zvažuje změnu obchodní strategie, obchodníci by se mohli ptát, zda se nejedná o akt zoufalství – a měli by zvážit, zda se jednoduše nezapojit do shortování.
Co se děje s akciemi NFLX?
Před rokem akcie NFLX vyletěly na 690 dolarů a zdálo se, že nákupní aktivita nikdy neskončí. Rychlý posun vpřed do října 2022 a akcie se obchodovaly na úrovni 200 dolarů.
Tím se tržní kapitalizace společnosti Netflix smrskla na něco málo přes 100 miliard dolarů. Pro akcionáře je to zdrcující ztráta a žádná cena útěchy neexistuje, protože Netflix nevyplácí dividendu.
Tento vývoj ceny akcií odráží řadu faktorů, ale asi nejvýznamnějším z nich je nedávný nedostatečný růst počtu předplatitelů Netflixu. Během tří měsíců v období do 30. června 2021 přibylo společnosti Netflix celosvětově 1,541 milionu členů. Byl to tedy skutečný šok, když Netflix ve skutečnosti za tři měsíce končící 30. června 2022 ztratil 969 000 členů.
Nečekejte, že služba podporovaná reklamou Netflix zachrání
Je zřejmé, že Netflix musí podniknout kroky, aby obrátil loď k lepšímu. Na Wall Street se šušká, že Netflix zavede úroveň služby podporovanou reklamou. Vyjádření Netflixu v této věci však není rozhodující.
„Jsme stále na začátku rozhodování o tom, jak spustit nižší cenovou hladinu podporovanou reklamou, a … Takže v tuto chvíli jsou to všechno jen spekulace,“ uvedla společnost.
Už teď začínáme nabývat dojmu, že Netflix zde nemá křišťálově jasný akční plán. Upřímně řečeno, je otázkou, zda by přidání reklam významně posílilo hospodářský výsledek Netflixu. Někteří marketingoví odborníci se domnívají, že by Netflix účtoval inzerentům příliš vysoké poplatky.
Analytik společnosti Benchmark Matthew Harrigan tuto kritiku dále rozvinul a obvinil Netflix z „pýchy“ založené na „pravděpodobně nerealistických cenových očekáváních pro omezené možnosti reklamních technologií na nejistém trhu“.
Stejně jako diváky pravděpodobně nebude bavit sedět u reklam, nebude inzerenty bavit platit vysoké ceny. To vše jen zvyšuje obavy, protože Netflix zvažuje změnu obchodní strategie s nízkou pravděpodobností.

Co můžete udělat nyní
Netflix byl kdysi nesporným šampionem těžké váhy mezi poskytovateli streamovaného obsahu. V poslední době se však konkurence plíživě přibližuje Netflixu a společnost začíná působit zoufale.
Někteří investoři Netflixu možná spoléhají na to, že problémy společnosti vyřeší přidání nového typu služby podporované reklamou. To se však může ukázat jako výstřel do prázdna, takže je rozumné zůstat v obraze a sledovat, co se bude dít, ale zdržet se nyní nákupu dalších akcií NFLX.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























