Vzhledem k tomu, že jsme se usadili v hybridním nebo plně virtuálním pracovním prostředí, vyvolává to několik otázek: Co se stane s pravidly oblékání? A můžeme se konečně zbavit nutnosti nosit pracovní oblečení, když pracujeme v Zoomlandu?
Víme, že zaměstnanci rádi pracují virtuálně z několika důvodů, včetně možnosti oblékat se způsobem, který nám pomáhá cítit se autentičtěji a pohodlněji. Ve skutečnosti v nedávném průzkumu více než 80 % lidí uvedlo, že v práci podávají lepší výkony, když jsou pohodlně oblečeni, a 76 % uvedlo, že neformální pracovní oblečení vytváří lepší vztahy mezi kolegy.
Práce v pohodlném oblečení během pandemie nás přivedla k poznání, že můžeme být v práci vynikající i bez formálního oblečení. Zdůrazňuje to, že předpandemické předpisy pro oblékání, ať už pro virtuální nebo osobní kancelář, jsou nyní zastaralé a budoucností je neformální pracovní oblečení. Ve skutečnosti jsou někteří zaměstnanci připraveni zaujmout stanovisko – ve stejném průzkumu někteří zaměstnanci z řad mileniálů uvedli, že by zvažovali odchod, kdyby byli nuceni se opět oblékat do standardního profesního oblečení.
Zdroj: WSJ.com
Mnozí z nás se nechtějí cítit pod tlakem, aby se líčili, nosili šaty nebo sako nebo potlačovali svou autenticitu do budoucna. Chceme mít svobodu a flexibilitu oblékat se způsobem, který lépe odráží to, kým jsme – což je základem pro pěstování inkluze, rovnosti, vysoké morálky a produktivity v práci.
Problémem je, že v mnoha odvětvích se stále prosazují pravidla pro šatník, která se do značné míry vážou k normám homogenních vedoucích týmů vedených bílými muži, a že předsudky založené na vzhledu stále bují. Předpojatost založená na vzhledu je tendence negativně hodnotit ostatní na základě toho, jak vypadají. Týká se hodnocení, které provádíme u oblečení, šperků, tělesného vzhledu a líčení, ale také hodnocení fyzických atributů, jako je rasová/etnokulturní identita a rysy, výška, váha a další.
Jelikož souvisí s kulturními identitami, nepřekvapí, že tato předpojatost neúměrně postihuje barevné, ženy a další komunity, které zažívají marginalizaci. A je velmi rozšířená. V nedávné studii více než jeden ze čtyř zaměstnanců odpověděl, že se setkává s diskriminací na základě vzhledu.
V tomto novém hybridním světě mají vedoucí pracovníci příležitost učinit odvážný a významný posun v oblasti vytváření kultury autenticity a sounáležitosti. Namísto dalšího udržování osobností a image na pracovišti, které působí strnule a vylučujícím dojmem, by měli zrušit formální pravidla oblékání na pracovišti, ať už jde o virtuální, nebo osobní práci. Pokud jste vedoucí pracovník a přemýšlíte, kde s tím proboha vůbec začít, zde je několik návrhů.
Začněte tím, že se zeptáte svých týmů, jak se chtějí v práci oblékat, a zapátrejte po tom, co by je vedlo k tomu, aby se cítili nejpohodlněji a nejangažovaněji. Poté s touto zpětnou vazbou v ruce jednejte podle toho, co jste slyšeli, i když se to neshoduje s tím, co máte na srdci. Nejdůležitější je, abyste tvrdě pracovali na přerušení svých předsudků založených na vzhledu. Jinými slovy, proveďte obtížnou, ale zásadní sebereflexi a nalaďte se na to, jak posuzujete lidi, kteří vypadají a oblékají se způsobem, který vám není sympatický. To je nutnost. Jako zarytý zastánce autenticity na pracovišti vám můžeme říct, že právě strach z odsouzení nutí lidi potlačovat to, kým jsou, což zahrnuje i přizpůsobování se pravidlům oblékání, která nesnášejí.
Pokud se obáváte, že zrušení pravidel oblékání způsobí, že zaměstnanci zajdou příliš daleko (přijdou v pyžamu), vězte, že argument kluzkého svahu zasahuje do inkluze. Musíte věřit, že vaši zaměstnanci budou mít dobrý úsudek, a pokud a když to pár z nich neudělá, promluvte si s nimi mezi čtyřma očima, místo abyste zavírali dveře k sounáležitosti pro všechny.
Pokud se obáváte, co si vaši klienti pomyslí o tom, že váš tým nosí trička a ne saka, můžete se oblékat neformálně a přesto být vynikající (což už pravděpodobně víte, protože to děláte už několik let). Kromě toho se vaši klienti pravděpodobně také chtějí oblékat neformálněji. A pokud váš tým skutečně potřebuje na schůzky s klienty nosit formálnější obchodní oblečení, vytvořte pro tyto omezené situace úzké a konkrétní pokyny a zároveň jim umožněte volbu ve všech ostatních okamžicích.
Takto vypadá vytváření kultury na pracovišti, která je založena na autenticitě, sounáležitosti, inkluzi a důvěře. A vzhledem ke všem otřesům a zátěži, které nyní působí na způsob naší práce, to bude vítaná změna.
Vzhledem k tomu, že jsme se usadili v hybridním nebo plně virtuálním pracovním prostředí, vyvolává to několik otázek: Co se stane s pravidly oblékání? A můžeme se konečně zbavit nutnosti nosit pracovní oblečení, když pracujeme v Zoomlandu?Víme, že zaměstnanci rádi pracují virtuálně z několika důvodů, včetně možnosti oblékat se způsobem, který nám pomáhá cítit se autentičtěji a pohodlněji. Ve skutečnosti v nedávném průzkumu více než 80 % lidí uvedlo, že v práci podávají lepší výkony, když jsou pohodlně oblečeni, a 76 % uvedlo, že neformální pracovní oblečení vytváří lepší vztahy mezi kolegy.Práce v pohodlném oblečení během pandemie nás přivedla k poznání, že můžeme být v práci vynikající i bez formálního oblečení. Zdůrazňuje to, že předpandemické předpisy pro oblékání, ať už pro virtuální nebo osobní kancelář, jsou nyní zastaralé a budoucností je neformální pracovní oblečení. Ve skutečnosti jsou někteří zaměstnanci připraveni zaujmout stanovisko – ve stejném průzkumu někteří zaměstnanci z řad mileniálů uvedli, že by zvažovali odchod, kdyby byli nuceni se opět oblékat do standardního profesního oblečení.Zdroj: WSJ.comMnozí z nás se nechtějí cítit pod tlakem, aby se líčili, nosili šaty nebo sako nebo potlačovali svou autenticitu do budoucna. Chceme mít svobodu a flexibilitu oblékat se způsobem, který lépe odráží to, kým jsme – což je základem pro pěstování inkluze, rovnosti, vysoké morálky a produktivity v práci.Problémem je, že v mnoha odvětvích se stále prosazují pravidla pro šatník, která se do značné míry vážou k normám homogenních vedoucích týmů vedených bílými muži, a že předsudky založené na vzhledu stále bují. Předpojatost založená na vzhledu je tendence negativně hodnotit ostatní na základě toho, jak vypadají. Týká se hodnocení, které provádíme u oblečení, šperků, tělesného vzhledu a líčení, ale také hodnocení fyzických atributů, jako je rasová/etnokulturní identita a rysy, výška, váha a další.Jelikož souvisí s kulturními identitami, nepřekvapí, že tato předpojatost neúměrně postihuje barevné, ženy a další komunity, které zažívají marginalizaci. A je velmi rozšířená. V nedávné studii více než jeden ze čtyř zaměstnanců odpověděl, že se setkává s diskriminací na základě vzhledu.V tomto novém hybridním světě mají vedoucí pracovníci příležitost učinit odvážný a významný posun v oblasti vytváření kultury autenticity a sounáležitosti. Namísto dalšího udržování osobností a image na pracovišti, které působí strnule a vylučujícím dojmem, by měli zrušit formální pravidla oblékání na pracovišti, ať už jde o virtuální, nebo osobní práci. Pokud jste vedoucí pracovník a přemýšlíte, kde s tím proboha vůbec začít, zde je několik návrhů.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesZačněte tím, že se zeptáte svých týmů, jak se chtějí v práci oblékat, a zapátrejte po tom, co by je vedlo k tomu, aby se cítili nejpohodlněji a nejangažovaněji. Poté s touto zpětnou vazbou v ruce jednejte podle toho, co jste slyšeli, i když se to neshoduje s tím, co máte na srdci. Nejdůležitější je, abyste tvrdě pracovali na přerušení svých předsudků založených na vzhledu. Jinými slovy, proveďte obtížnou, ale zásadní sebereflexi a nalaďte se na to, jak posuzujete lidi, kteří vypadají a oblékají se způsobem, který vám není sympatický. To je nutnost. Jako zarytý zastánce autenticity na pracovišti vám můžeme říct, že právě strach z odsouzení nutí lidi potlačovat to, kým jsou, což zahrnuje i přizpůsobování se pravidlům oblékání, která nesnášejí.Pokud se obáváte, že zrušení pravidel oblékání způsobí, že zaměstnanci zajdou příliš daleko , vězte, že argument kluzkého svahu zasahuje do inkluze. Musíte věřit, že vaši zaměstnanci budou mít dobrý úsudek, a pokud a když to pár z nich neudělá, promluvte si s nimi mezi čtyřma očima, místo abyste zavírali dveře k sounáležitosti pro všechny.Pokud se obáváte, co si vaši klienti pomyslí o tom, že váš tým nosí trička a ne saka, můžete se oblékat neformálně a přesto být vynikající . Kromě toho se vaši klienti pravděpodobně také chtějí oblékat neformálněji. A pokud váš tým skutečně potřebuje na schůzky s klienty nosit formálnější obchodní oblečení, vytvořte pro tyto omezené situace úzké a konkrétní pokyny a zároveň jim umožněte volbu ve všech ostatních okamžicích.Takto vypadá vytváření kultury na pracovišti, která je založena na autenticitě, sounáležitosti, inkluzi a důvěře. A vzhledem ke všem otřesům a zátěži, které nyní působí na způsob naší práce, to bude vítaná změna.