Objednávky lodí na zkapalněný zemní plyn prudce rostou
Čínští stavitelé lodí, kteří mají na světovém trhu zhruba padesátiprocentní podíl, nepřetržitě pracují na dodávkách tolik potřebných lodí na zkapalněný zemní plyn (LNG), a to díky rostoucí poptávce z Evropy, která se snaží zvýšit zásoby zemního plynu.
Kvůli poškozenému plynovodu Nord Stream a probíhajícímu rusko-ukrajinskému konfliktu jsou dodávky plynu do Evropy omezené. V reakci na to zaznamenaly objednávky na lodě pro přepravu LNG v poslední době dvouciferný růst a některé velké čínské loděnice hlásí objednávky, které sahají až do roku 2026, zjistil deník Global Times.
Jedna z loděnic se sídlem v Šanghaji využívá 100 % své dokové kapacity a má objednávky až do roku 2026, přestože nyní podle médií nepřetržitě pracuje na 18 velkých lodích.
Lodě na zkapalněný zemní plyn mají vysoké požadavky na úroveň řemeslného zpracování, moderní výrobní linky a kompletní a stabilní dodavatelské řetězce, uvedli odborníci. Čína jako světové výrobní centrum vlastní mnoho samostatně vyvinutých technologií pro stavbu lodí.
Společnost Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co, stavitel lodí spadající pod CSSC, pracuje nepřetržitě na stavbě obřích lodí LNG. Jeden ze zaměstnanců uvedl, že objednávky prudce rostou a ve výrobě je šest lodí. Zaměstnanci pracují na dvě směny a loděnice jede na plný výkon.
Zdroj: Unsplash
Evropa je třetím největším spotřebitelem LNG na světě a do značné míry se spoléhá na dovoz, který se uskutečňuje prostřednictvím plynovodů i lodí LNG.
Vzhledem k tomu, že se evropská energetická krize stále prohlubuje, hledají evropští obchodníci s energií lodě na přepravu LNG všude možně.
Jeden ze zaměstnanců společnosti CSSC uvedl, že ke 12. říjnu obdržela tato světová loďařská společnost podle zpráv médií 139 objednávek na velké lodě na LNG.
Společnost Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co má objednávky na dodávku 33 velkokapacitních lodí LNG, z toho 26 nových v letošním roce, a o mnoha dalších projektech se jedná.
Jiangnan Shipyard (Group) Co spadající pod China State Shipbuilding Co (CSSC) nedávno dodala novou loď LNG o objemu 30 000 metrů krychlových pro nizozemského majitele lodí Anthonyho Vedera.
Plavidlo využívá mnoho nových typů technologií, zařízení a standardů a je to největší binaurální tanker na LNG typu C na světě.
Zdroj: Times of Israel
„Země v Evropě a Asii jsou pro čínské loďaře hlavními trhy pro jejich vysoké standardy a rusko-ukrajinský konflikt tento trend ještě posílil,“ řekl v neděli deníku Global Times Chen Daxi, místopředseda společnosti Zhejiang Shipbuilding Engineering Society.
Chen uvedl, že čínský loďařský sektor je na světové špičce, a to především díky vyspělé technologii a výrobní kapacitě.
„Stavba lodi na přepravu zkapalněného zemního plynu obvykle trvá přibližně dva roky a pro hladký průběh výroby je zapotřebí stabilní dodavatelský řetězec, přičemž kompletní dodavatelský řetězec a vyspělé výrobní linky umožňují Číně přijímat více zakázek a dokončit je včas,“ uvedl odborník.
V prvních osmi měsících dosáhl objem dokončených lodí v Číně 23,94 milionu tun, což představuje 45,4 % světového trhu, a počet nových zakázek se řadí na první místo na světě, ukázaly údaje Čínské asociace národního loďařského průmyslu.
Nové zakázky v rukou čínských loďařů představují 50,6 procenta podílu na světovém trhu, uvedlo sdružení.
Poptávka po lodích na zkapalněný zemní plyn také zvýšila sazby za již provozovaná plavidla. Denní sazba za loď LNG o objemu 174 000 metrů krychlových v oblasti Atlantiku vystřelila ze 74 000 dolarů na začátku srpna na současných 397 000 dolarů, což je rekordní hodnota.
Kvůli poškozenému plynovodu Nord Stream a probíhajícímu rusko-ukrajinskému konfliktu jsou dodávky plynu do Evropy omezené. V reakci na to zaznamenaly objednávky na lodě pro přepravu LNG v poslední době dvouciferný růst a některé velké čínské loděnice hlásí objednávky, které sahají až do roku 2026, zjistil deník Global Times.Jedna z loděnic se sídlem v Šanghaji využívá 100 % své dokové kapacity a má objednávky až do roku 2026, přestože nyní podle médií nepřetržitě pracuje na 18 velkých lodích.Lodě na zkapalněný zemní plyn mají vysoké požadavky na úroveň řemeslného zpracování, moderní výrobní linky a kompletní a stabilní dodavatelské řetězce, uvedli odborníci. Čína jako světové výrobní centrum vlastní mnoho samostatně vyvinutých technologií pro stavbu lodí.Společnost Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co, stavitel lodí spadající pod CSSC, pracuje nepřetržitě na stavbě obřích lodí LNG. Jeden ze zaměstnanců uvedl, že objednávky prudce rostou a ve výrobě je šest lodí. Zaměstnanci pracují na dvě směny a loděnice jede na plný výkon.Zdroj: UnsplashEvropa je třetím největším spotřebitelem LNG na světě a do značné míry se spoléhá na dovoz, který se uskutečňuje prostřednictvím plynovodů i lodí LNG.Vzhledem k tomu, že se evropská energetická krize stále prohlubuje, hledají evropští obchodníci s energií lodě na přepravu LNG všude možně.Chcete využít této příležitosti?Jeden ze zaměstnanců společnosti CSSC uvedl, že ke 12. říjnu obdržela tato světová loďařská společnost podle zpráv médií 139 objednávek na velké lodě na LNG.Společnost Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co má objednávky na dodávku 33 velkokapacitních lodí LNG, z toho 26 nových v letošním roce, a o mnoha dalších projektech se jedná.Jiangnan Shipyard Co spadající pod China State Shipbuilding Co nedávno dodala novou loď LNG o objemu 30 000 metrů krychlových pro nizozemského majitele lodí Anthonyho Vedera.Plavidlo využívá mnoho nových typů technologií, zařízení a standardů a je to největší binaurální tanker na LNG typu C na světě.Zdroj: Times of Israel „Země v Evropě a Asii jsou pro čínské loďaře hlavními trhy pro jejich vysoké standardy a rusko-ukrajinský konflikt tento trend ještě posílil,“ řekl v neděli deníku Global Times Chen Daxi, místopředseda společnosti Zhejiang Shipbuilding Engineering Society.Chen uvedl, že čínský loďařský sektor je na světové špičce, a to především díky vyspělé technologii a výrobní kapacitě.„Stavba lodi na přepravu zkapalněného zemního plynu obvykle trvá přibližně dva roky a pro hladký průběh výroby je zapotřebí stabilní dodavatelský řetězec, přičemž kompletní dodavatelský řetězec a vyspělé výrobní linky umožňují Číně přijímat více zakázek a dokončit je včas,“ uvedl odborník.V prvních osmi měsících dosáhl objem dokončených lodí v Číně 23,94 milionu tun, což představuje 45,4 % světového trhu, a počet nových zakázek se řadí na první místo na světě, ukázaly údaje Čínské asociace národního loďařského průmyslu.Nové zakázky v rukou čínských loďařů představují 50,6 procenta podílu na světovém trhu, uvedlo sdružení.Poptávka po lodích na zkapalněný zemní plyn také zvýšila sazby za již provozovaná plavidla. Denní sazba za loď LNG o objemu 174 000 metrů krychlových v oblasti Atlantiku vystřelila ze 74 000 dolarů na začátku srpna na současných 397 000 dolarů, což je rekordní hodnota.