června po uzavření trhu výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 2022. Zpráva odhalila prudký nárůst zásob právě v době, kdy spotřebitelské výdaje zpomalují.
Nárůst počtu výrobků na skladě by se mohl ukázat jako problematický, pokud by je Nike musela zlevnit, aby je dostala z regálů. Společnost však očekává, že dynamika prodeje se v nadcházejícím roce zrychlí. Pokud se růst uskuteční, mohla by to být pro investory společnosti Nike skvělá zpráva.
Prodej se zpomaluje, ale budoucnost je jasná
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí společnosti Nike, které skončilo 31. května, klesly tržby o 1 % oproti stejnému období předchozího roku. Nejvýrazněji se na tom podepsala Čína, kde spotřebitelské výdaje snížily vládou nařízené výluky. Celkové tržby společnosti Nike v Číně ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o 19 %.
Zdroj: Getty Images
Za celý fiskální rok 2022 se příjmy společnosti Nike zvýšily o 5 %. To je výrazné zpomalení oproti 19,1% růstu tržeb, kterého dosáhla ve fiskálním roce 2021. Poté, co ekonomické oživení nabralo na síle ve většině částí světa, se opět mění spotřebitelské návyky. Lidé se snaží utrácet peníze za zážitky mimo domov, jako je cestování, restaurace a koncerty.
Společnost Nike očekává, že ve fiskálním roce 2023 se dynamika zrychlí. Pro nadcházející rok společnost předpovídá nízko dvojciferný růst tržeb. Pokud tohoto cíle dosáhne, bude to nad složenou roční mírou růstu společnosti Nike, která v posledním desetiletí činila 8,3 %. Aby tento růst podpořila, zavádí sportovní specialista středně vysoké jednociferné zvýšení cen.
Vzhledem k tomu se zdá být rozumné, že zásoby společnosti Nike k 31. květnu byly o 23 % vyšší než v předchozím roce. Společnost se od začátku pandemie potýkala s nedostatkem dodávek, ale nyní se zdá, že se jí podařilo problémy vyřešit. Naštěstí je Nike jednou z nejoblíbenějších značek na světě a nehrozí, že by se její výrobky zasekly. Pokud se však růst prodeje zpomalí, bude možná Nike muset nabídnout slevy, aby spotřebitele motivovala k nákupu.
S poměrem ceny k zisku 27 a poměrem ceny k volným peněžním tokům 35 se akcie Nike nacházejí na spodní hranici průměrného ocenění za posledních pět let. Přesto společnost čelí v krátkodobém horizontu zvýšeným překážkám v podobě rostoucích nákladů, měnících se nákupních zvyklostí spotřebitelů a přetrvávajících rušivých vlivů ze strany společnosti COVID-19.
Investoři by měli před zahájením pozice počkat buď na další pokles ceny akcií Nike, nebo na několik čtvrtletí solidní výkonnosti uprostřed protivětru.
června po uzavření trhu výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 2022. Zpráva odhalila prudký nárůst zásob právě v době, kdy spotřebitelské výdaje zpomalují.Nárůst počtu výrobků na skladě by se mohl ukázat jako problematický, pokud by je Nike musela zlevnit, aby je dostala z regálů. Společnost však očekává, že dynamika prodeje se v nadcházejícím roce zrychlí. Pokud se růst uskuteční, mohla by to být pro investory společnosti Nike skvělá zpráva.Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí společnosti Nike, které skončilo 31. května, klesly tržby o 1 % oproti stejnému období předchozího roku. Nejvýrazněji se na tom podepsala Čína, kde spotřebitelské výdaje snížily vládou nařízené výluky. Celkové tržby společnosti Nike v Číně ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o 19 %.Zdroj: Getty ImagesZa celý fiskální rok 2022 se příjmy společnosti Nike zvýšily o 5 %. To je výrazné zpomalení oproti 19,1% růstu tržeb, kterého dosáhla ve fiskálním roce 2021. Poté, co ekonomické oživení nabralo na síle ve většině částí světa, se opět mění spotřebitelské návyky. Lidé se snaží utrácet peníze za zážitky mimo domov, jako je cestování, restaurace a koncerty.Společnost Nike očekává, že ve fiskálním roce 2023 se dynamika zrychlí. Pro nadcházející rok společnost předpovídá nízko dvojciferný růst tržeb. Pokud tohoto cíle dosáhne, bude to nad složenou roční mírou růstu společnosti Nike, která v posledním desetiletí činila 8,3 %. Aby tento růst podpořila, zavádí sportovní specialista středně vysoké jednociferné zvýšení cen.Vzhledem k tomu se zdá být rozumné, že zásoby společnosti Nike k 31. květnu byly o 23 % vyšší než v předchozím roce. Společnost se od začátku pandemie potýkala s nedostatkem dodávek, ale nyní se zdá, že se jí podařilo problémy vyřešit. Naštěstí je Nike jednou z nejoblíbenějších značek na světě a nehrozí, že by se její výrobky zasekly. Pokud se však růst prodeje zpomalí, bude možná Nike muset nabídnout slevy, aby spotřebitele motivovala k nákupu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashS poměrem ceny k zisku 27 a poměrem ceny k volným peněžním tokům 35 se akcie Nike nacházejí na spodní hranici průměrného ocenění za posledních pět let. Přesto společnost čelí v krátkodobém horizontu zvýšeným překážkám v podobě rostoucích nákladů, měnících se nákupních zvyklostí spotřebitelů a přetrvávajících rušivých vlivů ze strany společnosti COVID-19.Investoři by měli před zahájením pozice počkat buď na další pokles ceny akcií Nike, nebo na několik čtvrtletí solidní výkonnosti uprostřed protivětru.