Akcie společnosti Moderna klesají poté, co výrobce vakcíny Covid snížil výhled prodeje na rok 2022
Bostonská biotechnologická společnost uvedla, že nyní očekává, že v letošním roce zaúčtuje tržby z vakcíny Covid ve výši 18 až 19 miliard USD, což je méně než předchozí výhled ve výši 21 miliard USD. Společnost Moderna uvedla, že některé dodávky vakcíny Covid byly z důvodu omezení dodávek posunuty až do roku 2023.
Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování propadly o 12 %.
Tržby společnosti Moderna za třetí čtvrtletí dosáhly 3,36 miliardy dolarů, což je o 32 % méně než ve stejném období roku 2021. Společnost zaúčtovala za čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,04 miliardy dolarů, což je meziroční pokles o 68 %.

Zde je srovnání výsledků společnosti s tím, co očekávala Wall Street na základě průměrných odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:
Očištěný zisk: 2,53 USD na akcii oproti očekávaným 3,29 USD.
Tržby: 3,36 miliardy USD oproti očekávaným 3,53 miliardy USD.
Vakcína Covid je stále jediným komerčně dostupným produktem společnosti Moderna. Společnost nedávno uvedla na trh aktualizované posilovače, které se zaměřují na variantu omicron BA.5 v USA.
Společnost Moderna nedávno oznámila partnerství se společností Merck na vývoji personalizované vakcíny proti rakovině, přičemž údaje se očekávají ve čtvrtém čtvrtletí.
Letos v zimě společnost očekává údaje o účinnosti své kandidátní vakcíny proti respiračnímu syncytiálnímu viru ve třetí fázi. V prvním čtvrtletí roku 2023 očekává také údaje o třetí fázi imunitní odpovědi své kandidátní vakcíny proti chřipce.
Akcie této nové sportovní obuvi by se mohly zdvojnásobit, protože její značka se stane celosvětovým hitem, tvrdí UBS
Akcie švýcarského výrobce obuvi On se mohou podle banky UBS zhruba zdvojnásobit, protože jeho značka se stane celosvětovým hitem.
Analytik Jay Sole uvedl, že jeho přesvědčení o nákupu akcií se zvýšilo po přezkoumání výsledků globálního průzkumu UBS v oblasti sportovních bot, který naznačil, že by společnost On mohla na přeplněném trhu dosáhnout lepších výsledků.

„Společnost ONON nadále považujeme za jednu z nejlépe rostoucích akcií Softlines,“ napsal Sole ve středečním komentáři. „Globální průzkum společnosti UBS Evidence Lab pro rok 2022 v oblasti sportovních potřeb ukazuje, že značka On získává u globálních spotřebitelů na oblibě. I nadále zastáváme názor, že ONON může zvyšovat svůj top-line s vysokým 30% pětiletým CAGR.“
Společnost On debutovala na newyorské burze v září 2021, kdy svou primární veřejnou nabídku akcií ocenila na 24 dolarů za akcii. Letos se propadla zhruba o 53 %, protože investoři se zbavovali akcií růstových společností. Akcie společnosti On uzavřely na hodnotě 17,71 dolaru.
Bez ohledu na to analytik očekává, že akcie mohou vzrůst o téměř 98 % na jeho cílovou cenu 35 USD, a tvrdí, že společnost má „soubor vlastností, které má jen málo jiných značek sportovního oblečení“. Švýcarská značka obuvi je již nyní oblíbená u sportovců a outdoorových nadšenců a očekává se, že bude rozšiřovat svůj byznys přímo pro spotřebitele s prémiovou cenovou strukturou.
Podle průzkumu UBS je On na pátém místě na světě mezi spotřebiteli jako značka, která je „dobrá pro sportování“, což je podle analytika „klíč k jejímu budoucímu úspěchu“. UBS provedla průzkum mezi 5 500 reprezentativními spotřebiteli z USA, Číny, Francie, Německa a Spojeného království.
To podle analytika znamená, že společnost On má potenciál stát se podnikem s vysokou marží, který může získat „velmi vysoké procento“ z celosvětového odvětví sportovního oblečení v hodnotě 360 miliard USD.
„Naše rozhovory s investory naznačují, že někteří z nich považují ONON za příjemce „zůstat doma“ a/nebo „růst bez zisku“. Jsme hluboce přesvědčeni, že ani jeden z těchto názorů není správný, a věříme, že zprávy o výsledcích společnosti ONON v průběhu NTM to potvrdí,“ napsal Sole.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky