A s elektromobilkou to vypadá dost zajímavě.
Nově vznikající výrobce elektromobilů Mullen (NASDAQ:MULN) na první pohled střílel na všechny válce, obrazně řečeno. Společnost, která nedávno zahájila propagační turné na podporu zájmu o připravovaný model Mullen FIVE, vykázala lepší než očekávaný objem předobjednávek. Zatímco akcie MULN od 18. října výrazně posílily, v pátek odpoledne se propadly o více než 8 %.
Na první pohled by se investoři mohli domnívat, že poslední série pozitivních zpráv společnosti Mullen akciím MULN pomůže. Například pokud jde o propagační turné, vedení se rozhodlo rozšířit jeho akci – která začala v kalifornské Pasadeně – o další zastávky, které jsou nyní naplánovány na 1. a 2. listopadu v Anaheimu, městě ležícím nedaleko Los Angeles.
Předváděcí turné, označované jako „Strikingly Different“, umožní potenciálním zákazníkům seznámit se s modelem FIVE na vlastní kůži. Součástí akce je jízda s profesionálním řidičem, který usnadní interakci s inovativním informačním a zábavním systémem.
A co víc, tisková zpráva společnosti Mullen odhalila, že „celkový rozsah předběžných objednávek modelu Mullen FIVE, které předcházely akci v Pasadeně a během ní, se zčtyřnásobil“. Zájem o nový elektromobil přiměl vedení společnosti k rozšíření jeho turné.
„Neuvěřitelný ohlas, který Mullen FIVE na turné zaznamenává, je opakováním toho, čeho jsme byli svědky loni v listopadu při světové premiéře modelu FIVE na autosalonu v Los Angeles – potvrzuje velmi vysoký zájem o tento elektromobil! Je velmi potěšující, že rezervace na FIVE přibývají a místa na turné se zaplňují během několika minut,“ řekl David Michery, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Mullen Automotive.
Akcie MULN poškozuje makroekonomický vítr
Chcete využít této příležitosti?
Dobré zprávy se přenesly i na druhou stranu Atlantiku, což by teoreticky mělo podpořit akcie MULN. Jak upozornil přispěvatel InvestorPlace Larry Ramer, společnost Mullen začátkem tohoto týdne oznámila, že bude v Evropě distribuovat městský dodávkový elektromobil. Tento elektromobil, označovaný jako I-GO, který má řešit dilema poslední míle, hodlá společnost prodávat v Německu v prosinci. Nicméně obavy investorů samozřejmě přetrvávají.
Především veškerý povzbudivý vývoj ve společnosti Mullen nemůže ochránit akcie MULN před makroekonomickými protivětry. Vzhledem k tomu, že Federální rezervní systém se po odkupu dluhopisů v počáteční fázi pandemie Covid-19 zavázal ke zmenšování své rozvahy, výsledné prostředí nákladů na půjčky poškodilo spotřebitelskou poptávku.
„Vyšší ceny a vyšší úrokové sazby zpomalují prodeje na trhu ojetých vozů,“ uvedl hlavní ekonom společnosti Cox Automotive Charles Chesbrough. Zatímco se diskutuje o trhu s ojetými automobily, zásadní protivítr pravděpodobně ovlivní i další položky s vysokou cenou, jako jsou elektromobily a bydlení.
Stejně tak zůstávají otázky ohledně spotřebitelů, kteří jsou ochotni vydat velké částky za do značné míry neznámý podnik. Podle společnosti Escalent, která se zabývá analýzou dat: „Zavedené automobilové značky mají u spotřebitelů měnu, která rozpoznala kroky, jež tyto značky učinily ke zlepšení a zdokonalení své nabídky elektrických vozidel.“
Již v roce 2011 spotřebitelský průzkum ukázal, že pro kupce elektromobilů je věrnost značce důležitá. Jako nově vznikající specialista bez předchozích zkušeností v automobilovém průmyslu bude Mullen v budoucnu pravděpodobně čelit překážkám. Mnozí investoři se tak možná rozhodli, že si své zisky strčí do kapsy nebo sníží ztráty s akciemi MULN.
A s elektromobilkou to vypadá dost zajímavě.Nově vznikající výrobce elektromobilů Mullen na první pohled střílel na všechny válce, obrazně řečeno. Společnost, která nedávno zahájila propagační turné na podporu zájmu o připravovaný model Mullen FIVE, vykázala lepší než očekávaný objem předobjednávek. Zatímco akcie MULN od 18. října výrazně posílily, v pátek odpoledne se propadly o více než 8 %.Na první pohled by se investoři mohli domnívat, že poslední série pozitivních zpráv společnosti Mullen akciím MULN pomůže. Například pokud jde o propagační turné, vedení se rozhodlo rozšířit jeho akci – která začala v kalifornské Pasadeně – o další zastávky, které jsou nyní naplánovány na 1. a 2. listopadu v Anaheimu, městě ležícím nedaleko Los Angeles.Předváděcí turné, označované jako „Strikingly Different“, umožní potenciálním zákazníkům seznámit se s modelem FIVE na vlastní kůži. Součástí akce je jízda s profesionálním řidičem, který usnadní interakci s inovativním informačním a zábavním systémem.A co víc, tisková zpráva společnosti Mullen odhalila, že „celkový rozsah předběžných objednávek modelu Mullen FIVE, které předcházely akci v Pasadeně a během ní, se zčtyřnásobil“. Zájem o nový elektromobil přiměl vedení společnosti k rozšíření jeho turné.„Neuvěřitelný ohlas, který Mullen FIVE na turné zaznamenává, je opakováním toho, čeho jsme byli svědky loni v listopadu při světové premiéře modelu FIVE na autosalonu v Los Angeles – potvrzuje velmi vysoký zájem o tento elektromobil! Je velmi potěšující, že rezervace na FIVE přibývají a místa na turné se zaplňují během několika minut,“ řekl David Michery, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Mullen Automotive.Chcete využít této příležitosti?Dobré zprávy se přenesly i na druhou stranu Atlantiku, což by teoreticky mělo podpořit akcie MULN. Jak upozornil přispěvatel InvestorPlace Larry Ramer, společnost Mullen začátkem tohoto týdne oznámila, že bude v Evropě distribuovat městský dodávkový elektromobil. Tento elektromobil, označovaný jako I-GO, který má řešit dilema poslední míle, hodlá společnost prodávat v Německu v prosinci. Nicméně obavy investorů samozřejmě přetrvávají.Především veškerý povzbudivý vývoj ve společnosti Mullen nemůže ochránit akcie MULN před makroekonomickými protivětry. Vzhledem k tomu, že Federální rezervní systém se po odkupu dluhopisů v počáteční fázi pandemie Covid-19 zavázal ke zmenšování své rozvahy, výsledné prostředí nákladů na půjčky poškodilo spotřebitelskou poptávku.„Vyšší ceny a vyšší úrokové sazby zpomalují prodeje na trhu ojetých vozů,“ uvedl hlavní ekonom společnosti Cox Automotive Charles Chesbrough. Zatímco se diskutuje o trhu s ojetými automobily, zásadní protivítr pravděpodobně ovlivní i další položky s vysokou cenou, jako jsou elektromobily a bydlení.Stejně tak zůstávají otázky ohledně spotřebitelů, kteří jsou ochotni vydat velké částky za do značné míry neznámý podnik. Podle společnosti Escalent, která se zabývá analýzou dat: „Zavedené automobilové značky mají u spotřebitelů měnu, která rozpoznala kroky, jež tyto značky učinily ke zlepšení a zdokonalení své nabídky elektrických vozidel.“Již v roce 2011 spotřebitelský průzkum ukázal, že pro kupce elektromobilů je věrnost značce důležitá. Jako nově vznikající specialista bez předchozích zkušeností v automobilovém průmyslu bude Mullen v budoucnu pravděpodobně čelit překážkám. Mnozí investoři se tak možná rozhodli, že si své zisky strčí do kapsy nebo sníží ztráty s akciemi MULN.