Krize životních nákladů a vyšší inflace vrhá stín na Black Friday v Evropě
Evropští maloobchodníci doufají, že slevový den Black Friday přiměje zákazníky utrácet, ačkoli se koná na pozadí zhoršující se krize životních nákladů a rozptýlení v podobě mistrovství světa ve fotbale.
Maloobchodníci v celé Evropě se obávají, že celková vánoční obchodní sezóna by mohla být nejhorší za posledních deset let, protože zákazníci omezují nákupy, zatímco náklady na podnikání nejeví známky poklesu, což snižuje ziskové marže.
Dvouciferná inflace snížila kupní sílu spotřebitelů a jejich důvěra je také nejchmurnější nebo téměř nejchmurnější v historii, protože rostoucí účty za energie zvyšují životní náklady.
Spotřebitelé však letos začali s vánočními nákupy dříve, aby si usnadnili rozvržení svých financí, a mnozí z nich se chystají nakupovat ještě na černý pátek.
Někteří spotřebitelé však mohou mít jiné priority, protože v pátek se na mistrovství světa ve fotbale představí Wales, Anglie, Nizozemsko a Polsko.
Zdroj: Unsplash
Podle průzkumu společnosti GlobalData pro VoucherCodes utratí Britové během víkendu Black Friday (25. až 28. listopadu) 8,7 miliardy liber, což je meziročně o 0,8 % více, ale po započtení inflace se jedná o velký pokles objemu.
Podle údajů společnosti Barclaycard Payments, která ve Velké Británii zpracovává 1 libru z každých tří utracených liber, byl k 1. hodině středoevropského času objem plateb zhruba na úrovni roku 2021.
„Naše údaje ukazují, že letošní Black Friday má navzdory náročnému ekonomickému pozadí stabilní start,“ uvedl Marc Pettican, šéf Barclaycard Payments.
Podle poradenské společnosti McKinsey spotřebitelé letos využijí Black Friday, který se stal spíše online událostí, mnohem více k tomu, aby skočili po spontánních nabídkách a vánočních dárcích, než k větším, odloženým nákupům.
Z jejího průzkumu vyplývá, že čtvrtina britských spotřebitelů již vánoční nákupy uskutečnila, zatímco přibližně každý desátý spotřebitel plánuje většinu nákupů uskutečnit právě na Black Friday.
Evropský portál pro srovnávání cen Idealo uvedl, že 65 % italských zákazníků nakupujících online je připraveno během této akce nakoupit.
Ve Francii plánuje podle průzkumu společnosti PwC France nakupovat na Black Friday a Cyber Monday 70 % respondentů. Španělé jsou však méně ochotní, podle španělské asociace společností vyrábějících masové spotřební zboží plánuje využít nabídky Black Friday k předstihu před vánočními nákupy pouze 24 % nakupujících.
Ve Spojených státech Národní maloobchodní federace (NRF) předpovídá, že sváteční tržby letos porostou pomalejším tempem, ale podle jejích odhadů 166,3 milionu lidí stále plánuje nakupovat od Dne díkůvzdání do Cyber Monday.
Společnost Amazon (NASDAQ:AMZN) předpovídá nejpomalejší růst tržeb za poslední roky v období svátků a zaměstnanci jejích provozoven po celém světě, včetně Spojených států, Německa a Francie, byli vyzváni, aby na Black Friday stávkovali kvůli mzdám.
V Madridu protestovali také prodavači módního gigantu Zara, kteří požadovali vyšší mzdy.
Britský maloobchodní prodejce elektrospotřebičů Currys uvedl, že spotřebitelé dávají přednost základním domácím výrobkům, jako jsou mikrovlnné trouby a energeticky úsporné zboží, například fritézy a sušičky s tepelným čerpadlem.
„Letošní rok je rozhodně rokem fritézy,“ řekl obchodní ředitel Ed Connolly rozhlasové stanici BBC.
Spotřebitelé toužící po nejnovějších iPhonech by však mohli být zklamáni poté, co společnost Apple Inc (NASDAQ:AAPL) varovala, že čínská politika Zero-COVID omezuje výrobu v klíčové továrně.
Zdroj: Unsplash
Více než deset let od doby, kdy do Evropy přišel Amazon, se názory na hodnotu Black Friday pro maloobchodníky stále rozcházejí.
Zastánci tvrdí, že pečlivě naplánované propagační akce v úzké spolupráci s globálními dodavateli umožňují maloobchodníkům zvýšit prodeje a udržet ziskové marže.
Odpůrci tvrdí, že slevy vysávají vánoční tržby dopředu se sníženými zisky a podkopávají ochotu spotřebitelů platit před svátky opět plnou cenu.
Maloobchodníci v celé Evropě se obávají, že celková vánoční obchodní sezóna by mohla být nejhorší za posledních deset let, protože zákazníci omezují nákupy, zatímco náklady na podnikání nejeví známky poklesu, což snižuje ziskové marže.Dvouciferná inflace snížila kupní sílu spotřebitelů a jejich důvěra je také nejchmurnější nebo téměř nejchmurnější v historii, protože rostoucí účty za energie zvyšují životní náklady.Spotřebitelé však letos začali s vánočními nákupy dříve, aby si usnadnili rozvržení svých financí, a mnozí z nich se chystají nakupovat ještě na černý pátek.Někteří spotřebitelé však mohou mít jiné priority, protože v pátek se na mistrovství světa ve fotbale představí Wales, Anglie, Nizozemsko a Polsko.Zdroj: UnsplashPodle průzkumu společnosti GlobalData pro VoucherCodes utratí Britové během víkendu Black Friday 8,7 miliardy liber, což je meziročně o 0,8 % více, ale po započtení inflace se jedná o velký pokles objemu.Podle údajů společnosti Barclaycard Payments, která ve Velké Británii zpracovává 1 libru z každých tří utracených liber, byl k 1. hodině středoevropského času objem plateb zhruba na úrovni roku 2021.„Naše údaje ukazují, že letošní Black Friday má navzdory náročnému ekonomickému pozadí stabilní start,“ uvedl Marc Pettican, šéf Barclaycard Payments.Podle poradenské společnosti McKinsey spotřebitelé letos využijí Black Friday, který se stal spíše online událostí, mnohem více k tomu, aby skočili po spontánních nabídkách a vánočních dárcích, než k větším, odloženým nákupům.Z jejího průzkumu vyplývá, že čtvrtina britských spotřebitelů již vánoční nákupy uskutečnila, zatímco přibližně každý desátý spotřebitel plánuje většinu nákupů uskutečnit právě na Black Friday.Evropský portál pro srovnávání cen Idealo uvedl, že 65 % italských zákazníků nakupujících online je připraveno během této akce nakoupit.Chcete využít této příležitosti?POMALEJŠÍ TEMPOZdroj: UnsplashVe Francii plánuje podle průzkumu společnosti PwC France nakupovat na Black Friday a Cyber Monday 70 % respondentů. Španělé jsou však méně ochotní, podle španělské asociace společností vyrábějících masové spotřební zboží plánuje využít nabídky Black Friday k předstihu před vánočními nákupy pouze 24 % nakupujících.Ve Spojených státech Národní maloobchodní federace předpovídá, že sváteční tržby letos porostou pomalejším tempem, ale podle jejích odhadů 166,3 milionu lidí stále plánuje nakupovat od Dne díkůvzdání do Cyber Monday.Společnost Amazon předpovídá nejpomalejší růst tržeb za poslední roky v období svátků a zaměstnanci jejích provozoven po celém světě, včetně Spojených států, Německa a Francie, byli vyzváni, aby na Black Friday stávkovali kvůli mzdám.V Madridu protestovali také prodavači módního gigantu Zara, kteří požadovali vyšší mzdy.Britský maloobchodní prodejce elektrospotřebičů Currys uvedl, že spotřebitelé dávají přednost základním domácím výrobkům, jako jsou mikrovlnné trouby a energeticky úsporné zboží, například fritézy a sušičky s tepelným čerpadlem.„Letošní rok je rozhodně rokem fritézy,“ řekl obchodní ředitel Ed Connolly rozhlasové stanici BBC.Spotřebitelé toužící po nejnovějších iPhonech by však mohli být zklamáni poté, co společnost Apple Inc varovala, že čínská politika Zero-COVID omezuje výrobu v klíčové továrně.Zdroj: UnsplashVíce než deset let od doby, kdy do Evropy přišel Amazon, se názory na hodnotu Black Friday pro maloobchodníky stále rozcházejí.Zastánci tvrdí, že pečlivě naplánované propagační akce v úzké spolupráci s globálními dodavateli umožňují maloobchodníkům zvýšit prodeje a udržet ziskové marže.Odpůrci tvrdí, že slevy vysávají vánoční tržby dopředu se sníženými zisky a podkopávají ochotu spotřebitelů platit před svátky opět plnou cenu.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...