Podle Goldman Sachs je mnoho globálních společností silně vystaveno riziku Číny, včetně některých největších světových automobilek, které v této zemi generují 20 až 40 % svých celosvětových prodejů.
V poznámce klientům z minulého týdne – ještě před posledními protesty – investiční banka zmapovala expozici světového automobilového průmyslu vůči čínským spotřebitelům a uvedla, že „Čína je pro hlavní světové výrobce automobilů a jejich dodavatele významným motorem zisku“.
Zde jsou některé ze společností, které Goldman Sachs ve své zprávě uvádí:
Tesla
Společnost Tesla je vůči Číně značně exponovaná; podle Goldman Sachs se tato země v roce 2021 podílela 27 % na prodejích skupiny a 52 % na celkovém objemu její výroby. Tesla také vlastní a provozuje 224 showroomů a 99 servisních středisek po celé zemi, poznamenala banka.
Zdroj: Reuters
Tesla zvýšila roční výrobní kapacitu ve své továrně v Šanghaji o 400 % na 750 000 vozů v roce 2022, aby uspokojila domácí poptávku. Kromě toho společnost také vyváží značný počet vozidel vyrobených v čínské továrně Gigafactory na regionální trhy.
Goldman Sachs stanovila cílovou cenu pro Teslu na 305 USD, což představuje potenciální nárůst o přibližně 66 % ze současné ceny akcií kolem 182 USD.
Mercedes-Benz Goldman Sachs odhaduje, že Mercedes letos v Číně prodá 734 000 vozů. Investiční banka předpovídá pro roky 2023 a 2024 meziroční růst prodejů v této zemi o 2,7 %, resp. 3,1 %, což bude představovat 36-37 % celosvětových prodejů.
Zdroj: Reuters
Čína se na celkových ziscích společnosti v roce 2021 podílela 10 %, tedy 3,2 miliardy eur (3,34 miliardy dolarů), zatímco před deseti lety to byla jen 2 %, uvedla banka.
Analytici Goldman Sachs hodnotí akcie Mercedes-Benz jako kupní s cílovou cenou 69 eur, což představuje potenciální nárůst o přibližně 12 % oproti současné ceně akcií 61,5 eura.
Volkswagen Jako první světový výrobce automobilů vstoupil VW v roce 1984 na čínský trh a za posledních dvacet let zaznamenal v této zemi meziroční nárůst prodejů o 10 %, poznamenala Goldman Sachs. Banka však odhaduje, že se prodej nových vozů v Číně ustálí na 3 až 3,1 milionu vozů ročně, což bude v letech 2022 až 2024 představovat třetinu celosvětového prodeje automobilky.
Zdroj: Getty Images
Investiční banka uvedla, že provozní zisk ze společného podniku VW s čínskou společností SAIC přispěl v letech 2019 až 2021 k zisku skupiny Volkswagen v průměru 6,7 %. To je méně než v předchozích letech v důsledku zpomalující se poptávky v posledních letech, uvedla Goldman.
Vzhledem k několika rizikům, kterým společnost čelí v Evropě a Číně, má Goldman pro akcie VW neutrální hodnocení s cílovou cenou 150 eur za akcii. V pondělí se obchodovala kolem 135 eur.
Mezitím je partner Volkswagenu ve společném podniku SAIC hodnocen Goldman Sachs jako prodejní, což mu dává potenciál poklesu ve výši 9 %.
„Akcie hodnotíme jako prodejní částečně proto, že inovace produktů čínského průmyslu elektromobilů v cenových relacích pro masový trh vedou k rychlejšímu než očekávanému zavádění elektromobilů, a tudíž vystavují SAIC rostoucí ztrátě tržního podílu a poklesu zisku,“ uvedli analytici.
General Motors Goldman Sachs odhaduje, že v letech 2022 až 2024 bude téměř polovina všech celosvětově prodaných automobilů GM v Číně. Očekává se, že automobilka ve stejném období prodá v Číně v průměru 2,7 milionu vozů ročně.
Zdroj: Reuters
Investiční banka očekává, že příspěvek Číny k příjmům GM se v příštích dvou letech zvýší o 15 % a 33,6 % ročně.
Goldman Sachs má pro GM nákupní doporučení a cílovou cenu 42 USD, což je jen o málo více než současná cena akcií 40,46 USD.
Ve zprávě Goldman Sachs byly zmíněny i další automobilky jako Toyota, BMW, Ford a Honda, jejichž 20-50 % celosvětového objemu automobilů se vyrábí v Číně.
Podle Goldman Sachs je mnoho globálních společností silně vystaveno riziku Číny, včetně některých největších světových automobilek, které v této zemi generují 20 až 40 % svých celosvětových prodejů.V poznámce klientům z minulého týdne – ještě před posledními protesty – investiční banka zmapovala expozici světového automobilového průmyslu vůči čínským spotřebitelům a uvedla, že „Čína je pro hlavní světové výrobce automobilů a jejich dodavatele významným motorem zisku“.Zde jsou některé ze společností, které Goldman Sachs ve své zprávě uvádí:TeslaSpolečnost Tesla je vůči Číně značně exponovaná; podle Goldman Sachs se tato země v roce 2021 podílela 27 % na prodejích skupiny a 52 % na celkovém objemu její výroby. Tesla také vlastní a provozuje 224 showroomů a 99 servisních středisek po celé zemi, poznamenala banka.Zdroj: ReutersTesla zvýšila roční výrobní kapacitu ve své továrně v Šanghaji o 400 % na 750 000 vozů v roce 2022, aby uspokojila domácí poptávku. Kromě toho společnost také vyváží značný počet vozidel vyrobených v čínské továrně Gigafactory na regionální trhy.Chcete využít této příležitosti?Goldman Sachs stanovila cílovou cenu pro Teslu na 305 USD, což představuje potenciální nárůst o přibližně 66 % ze současné ceny akcií kolem 182 USD.Mercedes-BenzGoldman Sachs odhaduje, že Mercedes letos v Číně prodá 734 000 vozů. Investiční banka předpovídá pro roky 2023 a 2024 meziroční růst prodejů v této zemi o 2,7 %, resp. 3,1 %, což bude představovat 36-37 % celosvětových prodejů.Zdroj: ReutersČína se na celkových ziscích společnosti v roce 2021 podílela 10 %, tedy 3,2 miliardy eur , zatímco před deseti lety to byla jen 2 %, uvedla banka.Analytici Goldman Sachs hodnotí akcie Mercedes-Benz jako kupní s cílovou cenou 69 eur, což představuje potenciální nárůst o přibližně 12 % oproti současné ceně akcií 61,5 eura.VolkswagenJako první světový výrobce automobilů vstoupil VW v roce 1984 na čínský trh a za posledních dvacet let zaznamenal v této zemi meziroční nárůst prodejů o 10 %, poznamenala Goldman Sachs. Banka však odhaduje, že se prodej nových vozů v Číně ustálí na 3 až 3,1 milionu vozů ročně, což bude v letech 2022 až 2024 představovat třetinu celosvětového prodeje automobilky.Zdroj: Getty ImagesInvestiční banka uvedla, že provozní zisk ze společného podniku VW s čínskou společností SAIC přispěl v letech 2019 až 2021 k zisku skupiny Volkswagen v průměru 6,7 %. To je méně než v předchozích letech v důsledku zpomalující se poptávky v posledních letech, uvedla Goldman.Vzhledem k několika rizikům, kterým společnost čelí v Evropě a Číně, má Goldman pro akcie VW neutrální hodnocení s cílovou cenou 150 eur za akcii. V pondělí se obchodovala kolem 135 eur.Mezitím je partner Volkswagenu ve společném podniku SAIC hodnocen Goldman Sachs jako prodejní, což mu dává potenciál poklesu ve výši 9 %.„Akcie hodnotíme jako prodejní částečně proto, že inovace produktů čínského průmyslu elektromobilů v cenových relacích pro masový trh vedou k rychlejšímu než očekávanému zavádění elektromobilů, a tudíž vystavují SAIC rostoucí ztrátě tržního podílu a poklesu zisku,“ uvedli analytici.General MotorsGoldman Sachs odhaduje, že v letech 2022 až 2024 bude téměř polovina všech celosvětově prodaných automobilů GM v Číně. Očekává se, že automobilka ve stejném období prodá v Číně v průměru 2,7 milionu vozů ročně.Zdroj: ReutersInvestiční banka očekává, že příspěvek Číny k příjmům GM se v příštích dvou letech zvýší o 15 % a 33,6 % ročně.Goldman Sachs má pro GM nákupní doporučení a cílovou cenu 42 USD, což je jen o málo více než současná cena akcií 40,46 USD.Ve zprávě Goldman Sachs byly zmíněny i další automobilky jako Toyota, BMW, Ford a Honda, jejichž 20-50 % celosvětového objemu automobilů se vyrábí v Číně.