Nejde jen o otřesy spojené s přizpůsobením se práci na dálku a následně hybridní práci. Jde o víc než jen o to, jak a kde děláme svou práci.
Jde o posun v tom, jak přemýšlíme o tom, proč pracujeme a co chceme od své práce získat. Pro některé má tato rekalibrace podobu rozchodu s jejich současnými rolemi v podobě Velké výpovědi nebo tichého odchodu. Pro jiné je to hlubší zamyšlení nad tím, co dělá práci smysluplnou.
Ať už jde o nové vymezení ambicí, nalezení smyslu nebo vytvoření kariéry, která vám umožní upřednostnit život mimo práci, všechny tyto širší otázky se mohou zdát nemožné řešit, když se cítíte ve stavu neustálé krize – což je to, jak jste se cítili poslední dva a půl roku. A i když jsou pandemické poruchy v práci z větší části již za námi, nyní čelíme recesi a možnosti propouštění.
Jak se tedy v této situaci můžeme dívat na svou kariéru z nadhledu? Jak můžeme plánovat budoucnost, když je přítomnost tak nejistá?
V posledním díle pořadu The New Way We Work bylo mluveno s Dorie Clarkovou, řečnicí, spolupracovnicí společnosti Fast Company a autorkou několika knih, včetně knihy The Long Game: How to Be a Long-Term Thinker in a Short-Term World, o praktických způsobech, jak si v našem rušném životě vyhradit čas a prostor pro myšlení s velkou perspektivou.

DOVOLTE SI SNÍT
Dobrou zprávou podle Clarkové je, že strategické myšlení nemusí zabírat mnoho času. „Nemusíte trávit 10 hodin týdně strategickou prací. To prostě není reálné. Jde spíše o přenastavení způsobu, jakým přemýšlíme, a o nalezení malých meziher, než abychom se zavázali, že se budeme snažit sedět u stolu s prázdnou myslí,“ říká. Dodává, že nejde o to vytvořit si více času, ale více prostoru. To se snáze řekne, než udělá, ale Clarková říká, že můžete začít tím, že se zamyslíte nad tím, co děláte pro zábavu nebo co jste dělali pro zábavu, než jste dostali plat. V tom je podle Clarkové zárodek toho, co můžete začít plánovat na delší dobu.
JAK ZÍSKAT VÍCE PROSTORU
Dalším krokem je, jak si vytvořit více místa, abyste mohli začít jednat podle toho, co chcete dělat. K tomu je podle Clarkové řešení jednoduché: Naučte se říkat více věcem ne. Radí, abyste byli „trochu nemilosrdní, pokud jde o zpochybňování předpokladů a odmítání věcí“. Příkladem snadného způsobu, jak toho dosáhnout, je změnit schůzky u kávy a telefonáty na e-maily.
TESTOVÁNÍ HYPOTÉZ
Jakmile máte představu o věcech, které vás zajímají, a vytvořili jste si trochu prostoru v kalendáři, Clarková doporučuje testovat své nápady a zjistit, zda je to něco, co byste chtěli prozkoumat hlouběji. Dejte si úkoly, například přečíst si knihy o lidech nebo odvětví, které vás zajímá. Domluvte si informační rozhovory s lidmi, kteří mají práci související s tím, co byste možná chtěli dělat. Clarková říká, že je to způsob, jak si vyzkoušet, kolik možností existuje.
Poslechněte si epizodu, ve které se dozvíte více o tom, jak vytvořit více příležitostí pro navazování kontaktů a generování nápadů a jak mohou
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























