Mistrovské Ferrari Michaela Schumachera se prodává za 14,6 milionu dolarů
Ferrari, ve kterém Michael Schumacher získal svůj šestý titul ve Formuli 1, se na aukci Sotheby's v Ženevě prodalo za rekordních 14,6 milionu švýcarských franků (14,6 milionu USD).
Vůz F2003-GA s číslem podvozku 229 řídil Schumacher při Velké ceně Japonska v Suzuce v říjnu 2003 a získal s ním šestý titul mistra světa.
V sezóně 2003 získal Schumacher s tímto vozem pět vítězství, včetně Velkých cen ve Španělsku, Rakousku, Kanadě, Itálii a USA.Kromě toho získal vůz tři pole position, tři nejrychlejší kola a další dvě umístění na stupních vítězů v Monaku a Francii.
Ferrari má iniciály GA na počest nedávno zesnulého šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho a dokáže vyvinout 930 koní a 19 000 otáček za minutu. Podle aukční síně Sotheby’s, která prodej zajišťovala ve spolupráci s aukční síní RM Sotheby’s, prošel vůz letos generální opravou a před prodejem jej na testovací dráze Ferrari ve Fioranu testoval Schumacherův syn Mick, rovněž závodník.
Zdroj: Unsplash
Prodejní cena byla nejvyšší za vůz Formule 1 moderní éry a překonala tak dosavadní rekord, který držel jiný vůz Ferrari, s nímž Schumacher závodil a který se v listopadu 2017 prodal na aukci Sotheby’s v New Yorku za 7,50 milionu USD.
„Vozy Formule 1 této kvality a původu se na trhu objevují jen zřídka a tento konkrétní vůz je nejlepší z nejlepších,“ uvedl v prohlášení Augustin Sabatié-Garat, ředitel prodeje RM Sotheby’s EMEA. „Jsme potěšeni, že se podařilo dosáhnout světového rekordu v ceně za takový vůz, protože to skutečně odráží význam tohoto podvozku.“
53letý Schumacher je držitelem sedmi titulů mistra světa, což je společný rekord s Lewisem Hamiltonem. V době svého odchodu do sportovního důchodu v roce 2012 držel rekordy v počtu vítězství (91), pole position (68) a umístění na stupních vítězů (155), které od té doby překonal Hamilton.
V prosinci 2013 utrpěl Schumacher při nehodě na lyžích vážné poranění mozku. Až do června 2014 byl v umělém spánku. Údajně nabyl vědomí, ale má potíže s chůzí a komunikací.
Zdroj: Unsplash
Schumacher překonal Fangiův rekord v počtu pěti titulů mistra světa a v roce 2003 získal po vyrovnaném souboji se svými hlavními soupeři pošesté titul mistra světa. Před začátkem sezóny zavedla FIA nové předpisy a nový bodovací systém, aby se šampionát stal otevřenějším.
Největší konkurenci představovaly týmy McLaren-Mercedes a Williams-BMW. V prvním závodě Schumacher vyjel z trati a v následujících dvou se zapletl do kolizí a za Kimi Räikkönenem z McLarenu zaostal o 16 bodů. Schumacher vyhrál Velkou cenu San Marina – navzdory úmrtí své matky Elisabeth jen několik hodin před závodem – a další dva závody a přiblížil se Räikkönenovi na rozdíl dvou bodů. Kromě Schumacherova vítězství v Kanadě a Barrichellova vítězství v Británii dominovali v polovině sezóny jezdci Williamsu Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya, kteří získali po dvou vítězstvích.
Zdroj: Unsplash
Po Velké ceně Maďarska vedl Michael Schumacher před Montoyou a Räikkönenem o pouhý jeden, resp. dva body. Před dalším závodem FIA oznámila změny ve způsobu měření šířky pneumatik: to donutilo společnost Michelin, mimo jiné dodavatele značek Williams a McLaren, před Velkou cenou Itálie urychleně přepracovat design pneumatik. 92 Schumacher, který jezdil na pneumatikách Bridgestone, vyhrál následující dva závody. Po penalizaci Montoyi ve Velké ceně Spojených států zůstali v boji o titul pouze Schumacher a Räikkönen. V posledním kole, Velké ceně Japonska, potřeboval Schumacher pouze jeden bod, zatímco Räikkönen potřeboval vyhrát. Když Schumacher dokončil závod na osmém místě, získal jeden bod a zajistil si šestý titul mistra světa jezdců, přičemž sezónu zakončil o dva body před Räikkönenem.
Vůz F2003-GA s číslem podvozku 229 řídil Schumacher při Velké ceně Japonska v Suzuce v říjnu 2003 a získal s ním šestý titul mistra světa.V sezóně 2003 získal Schumacher s tímto vozem pět vítězství, včetně Velkých cen ve Španělsku, Rakousku, Kanadě, Itálii a USA.Kromě toho získal vůz tři pole position, tři nejrychlejší kola a další dvě umístění na stupních vítězů v Monaku a Francii.Ferrari má iniciály GA na počest nedávno zesnulého šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho a dokáže vyvinout 930 koní a 19 000 otáček za minutu. Podle aukční síně Sotheby’s, která prodej zajišťovala ve spolupráci s aukční síní RM Sotheby’s, prošel vůz letos generální opravou a před prodejem jej na testovací dráze Ferrari ve Fioranu testoval Schumacherův syn Mick, rovněž závodník.Zdroj: UnsplashProdejní cena byla nejvyšší za vůz Formule 1 moderní éry a překonala tak dosavadní rekord, který držel jiný vůz Ferrari, s nímž Schumacher závodil a který se v listopadu 2017 prodal na aukci Sotheby’s v New Yorku za 7,50 milionu USD.„Vozy Formule 1 této kvality a původu se na trhu objevují jen zřídka a tento konkrétní vůz je nejlepší z nejlepších,“ uvedl v prohlášení Augustin Sabatié-Garat, ředitel prodeje RM Sotheby’s EMEA. „Jsme potěšeni, že se podařilo dosáhnout světového rekordu v ceně za takový vůz, protože to skutečně odráží význam tohoto podvozku.“53letý Schumacher je držitelem sedmi titulů mistra světa, což je společný rekord s Lewisem Hamiltonem. V době svého odchodu do sportovního důchodu v roce 2012 držel rekordy v počtu vítězství , pole position a umístění na stupních vítězů , které od té doby překonal Hamilton.Chcete využít této příležitosti?V prosinci 2013 utrpěl Schumacher při nehodě na lyžích vážné poranění mozku. Až do června 2014 byl v umělém spánku. Údajně nabyl vědomí, ale má potíže s chůzí a komunikací.Zdroj: UnsplashSchumacher překonal Fangiův rekord v počtu pěti titulů mistra světa a v roce 2003 získal po vyrovnaném souboji se svými hlavními soupeři pošesté titul mistra světa. Před začátkem sezóny zavedla FIA nové předpisy a nový bodovací systém, aby se šampionát stal otevřenějším. Největší konkurenci představovaly týmy McLaren-Mercedes a Williams-BMW. V prvním závodě Schumacher vyjel z trati a v následujících dvou se zapletl do kolizí a za Kimi Räikkönenem z McLarenu zaostal o 16 bodů. Schumacher vyhrál Velkou cenu San Marina – navzdory úmrtí své matky Elisabeth jen několik hodin před závodem – a další dva závody a přiblížil se Räikkönenovi na rozdíl dvou bodů. Kromě Schumacherova vítězství v Kanadě a Barrichellova vítězství v Británii dominovali v polovině sezóny jezdci Williamsu Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya, kteří získali po dvou vítězstvích. Zdroj: UnsplashPo Velké ceně Maďarska vedl Michael Schumacher před Montoyou a Räikkönenem o pouhý jeden, resp. dva body. Před dalším závodem FIA oznámila změny ve způsobu měření šířky pneumatik: to donutilo společnost Michelin, mimo jiné dodavatele značek Williams a McLaren, před Velkou cenou Itálie urychleně přepracovat design pneumatik. 92 Schumacher, který jezdil na pneumatikách Bridgestone, vyhrál následující dva závody. Po penalizaci Montoyi ve Velké ceně Spojených států zůstali v boji o titul pouze Schumacher a Räikkönen. V posledním kole, Velké ceně Japonska, potřeboval Schumacher pouze jeden bod, zatímco Räikkönen potřeboval vyhrát. Když Schumacher dokončil závod na osmém místě, získal jeden bod a zajistil si šestý titul mistra světa jezdců, přičemž sezónu zakončil o dva body před Räikkönenem.