Dobře, super. Společnost s tímto problémem rozhodně něco udělá na globální úrovni, a to i na starém dobrém domácím trhu.
A vzpomínáte si, jak veterán videostreamingu zahájil tuto snahu experimentem proti sdílení v několika latinskoamerických zemích. Určitě si vzpomínáte. Připomeňme, že předplatitelé Netflixu v Peru, Chile a Kostarice se nedávno dočkali několika změn ve smlouvě o předplatném. Zákazníci byli upozorněni, že jejich předplatné se vztahuje pouze na jednu domácnost, ale nyní mohou výměnou za malý poplatek přidat podporu až pro dvě osoby žijící jinde. V pořádku.
Tento test ve třech zemích je nyní plně aktivován, ale první zprávy naznačují, že Netflix možná bude muset vyzkoušet některé další nápady. Někteří uživatelé v Kostarice, Peru a Chile považovali nová pravidla za matoucí a prosazování těchto omezení sdílení hesel ze strany Netflixu se během několikatýdenního zavádění zdálo být nerovné a nespravedlivé.

Přichází další experiment
Konečná odpověď na větších trzích, jako jsou USA a západní Evropa, pravděpodobně nebude vypadat přesně jako tento první pokus. Netflix již zkouší jiný přístup v další skupině pěti zemí Střední a Jižní Ameriky. O co jde.
Od příštího měsíce se předplatitelé Netflixu v Guatemale, Salvadoru, Hondurasu, Argentině a Dominikánské republice dočkají vylepšené verze původního experimentu. Tentokrát je hlavní předplatné omezeno na jednu domácnost namísto jedné domácnosti, což upřesňuje, že společnost hovoří o fyzickém umístění. Zásady pro jedno místo se vztahují pouze na chytré televizory a zařízení připojená k televizi, jako jsou set-top boxy, herní konzole a streamovací televizní klíče. Mobilní zařízení a notebooky lze používat kdekoli.
K tomuto základnímu plánu předplatného můžete za malý poplatek přidat druhé, třetí a čtvrté umístění. Jo, a připojené televizory mimo domácnost lze používat několik týdnů, než Netflix zakročí a vyžádá si prodloužení „přidání domů“. Na příští dovolenou, služební cestu nebo rodinnou návštěvu si tak můžete vzít s sebou něco jako Roku stick. Tato krátká výjimka se však na každé místo mimo domov vztahuje pouze jednou ročně. Na příští cestu si vyberte jiný hotel

Ta politika se prostě jen tak vykutálí z jazyka, víte? Dobře, to je vtip – toto opatření může být skvělé pro spotřebitele, kteří si dají práci s tím, aby si ho celé přečetli a pochopili jeho složité detaily, ale zároveň je natolik složité, že mnoho lidí tuto námahu nevynaloží. Místo toho zaplaví sociální sítě stížnostmi, až na nová omezení narazí.
Co nakonec Netflix udělá?
Netflix se zde pohybuje na tenké hranici mezi ochranou svých legitimních obchodních zájmů a odrazováním zákazníků.
Nejsem přesvědčen, že druhá vlna experimentů přinese mnohem lepší výsledky než první, ale právě proto se tyto testy provádějí. S každou chybou se společnost naučí něco nového. A může se stát, že jedna velikost nebude vyhovovat všem trhům a Netflix bude nucen používat jednu metodu v USA, ale úplně jinou ve Francii, Egyptě nebo Japonsku. Některá nebo všechna tato ručně šitá řešení mohou nakonec vypadat úplně jinak než to, co se letos v létě děje v Peru nebo Guatemale.

O těchto experimentech se pravděpodobně dozvíme více v dnešní zprávě za druhé čtvrtletí a v souvisejícím hovoru k výsledkům. Netflix by nám měl zejména sdělit, jak se cvičení v Chile, Kostarice a Peru projevilo na registracích, odlivu zákazníků a příjmech na těchto trzích. Zůstaňte tedy naladěni: Netflix se toho musí ještě hodně dozvědět a my investoři také.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























