listopadu o téměř 8 % v reakci na zprávu o výsledcích za třetí čtvrtletí. Tržby maloobchodního prodejce oděvů meziročně vzrostly o 2 % na 4,04 miliardy USD, čímž překonaly očekávání analytiků o 210 milionů USD, zatímco tržby ze srovnatelných prodejen se zlepšily o 1 %. Společnost vykázala čistý zisk ve výši 282 milionů USD oproti čisté ztrátě ve výši 152 milionů USD před rokem, když její upravený zisk na akcii ve výši 0,71 USD snadno překonal konsensuální předpověď o 0,71 USD.
Naznačuje tento lepší výsledek, že je konečně ten správný čas na nákup akcií společnosti Gap, které za posledních 12 měsíců stále klesly o více než 40 %?
Co se stalo se společností Gap?
Již před začátkem pandemie se společnost Gap potýkala s poklesem návštěvnosti obchodních center a silnou konkurencí ze strany značek „rychlé módy“ – levného módního oblečení vyráběného ve velkém. Po čtyřech letech ve funkci byl koncem roku 2019 propuštěn generální ředitel Art Peck, protože všechny tři hlavní značky – Old Navy, Gap a Banana Republic – se potýkaly s poklesem tržeb.

Sonia Syngalová, která se ujala vedení na začátku roku 2020, okamžitě čelila zkoušce ohněm, protože pandemie uzavřela kamenné obchody společnosti Gap. Později téhož roku Syngalová zahájila strategii obratu „Power Plan 2023“, jejímž cílem bylo zvýšit celkové tržby společnosti Gap o nízkou až střední jednocifernou hodnotu ročně a zároveň dosáhnout do roku 2023 provozní marže ve výši alespoň 10 %.
Aby tohoto cíle dosáhla, plánovala společnost Syngal zmenšit pomaleji rostoucí značky Gap a Banana Republic a zároveň rozšířit rychleji rostoucí značky Old Navy a Athleta. Tato strategie zřejmě na krátkou dobu stabilizovala růst tržeb společnosti Gap ve fiskálním roce 2021
V první polovině fiskálního roku 2022 se však tyto plány opět zhroutily, protože došlo k poklesu tržeb u značek Old Navy, Gap a Athleta. Toto zpomalení vedlo k Syngalovu propuštění v červenci před zveřejněním zprávy společnosti Gap za druhé čtvrtletí.
Stabilizuje se konečně hospodaření společnosti Gap?
Jak však ukazuje následující tabulka, ve třetím čtvrtletí roku 2022 se srovnávací výsledky společnosti Gap konečně opět dostaly do kladných čísel, a to díky překvapivému růstu společností Gap a Banana Republic.

Společnost Gap přičítá růst své stejnojmenné značky silnějšímu prodeji šatů, tkaných svršků, svetrů a kalhot, což kompenzuje slabší prodej dětského a kojeneckého oblečení. Banana Republic, která byla v loňském roce restartována novými produkty a marketingovými kampaněmi, přilákala více zákazníků svými pracovními oděvy a širším výběrem prémiového oblečení.
Slabé prodeje dětského a kojeneckého oblečení však vyvažují silnější prodeje dámského oblečení společnosti Old Navy. Athleta, která byla kdysi považována za nejslibnější značku společnosti, viní ze zpomalení růstu slabý trh s oblečením pro volný čas – přestože její konkurent Lululemon Athletica zaznamenal v posledním čtvrtletí 23% nárůst srovnatelných tržeb.
Gap je stále závislý na snížení marží
Marže společnosti Gap meziročně klesají, protože se stále ve velké míře spoléhá na slevy, což podpořilo její růst srovnatelných cen a udrželo její zásoby na přijatelné úrovni s mírným meziročním nárůstem o 12 %. Dlouhodobé zvyšování tržeb pomocí slev je však neudržitelné.

Nejasný výhled na nejbližší období
Společnost Gap dosud nejmenovala nového stálého generálního ředitele a ve čtvrtém čtvrtletí očekává meziroční pokles čistých tržeb o střední jednociferné číslo. Analytici prozatím očekávají, že její tržby za celý rok klesnou o 6 %, protože vykáže roční čistou ztrátu.
Akcie společnosti Gap mohou vypadat přiměřeně oceněné na 15násobku budoucích zisků, ale nebudou vypadat přesvědčivě, dokud se nestabilizuje růst srovnatelných zisků a marží. Prozatím by se investoři měli místo Gapu zaměřit na lépe řízené prodejce oděvů, jako je Lululemon.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























