Tesla je stále dominantní, ale její podíl na americkém trhu klesá s příchodem levnějších elektromobilů
Podle úterní zprávy společnosti S&P Global Mobility je Tesla stále nejprodávanější značkou elektromobilů v USA, ale její dominantní postavení se snižuje, protože konkurenti nabízejí stále více cenově dostupnějších modelů.
Datová společnost zjistila, že podíl společnosti Tesla na trhu s nově registrovanými elektromobily v USA činil ve třetím čtvrtletí 65 %, což je méně než 71 % v loňském roce a 79 % v roce 2020. S&P předpovídá, že podíl společnosti Tesla na trhu s elektromobily do roku 2025 klesne na méně než 20 %, přičemž počet modelů elektromobilů by měl do té doby vzrůst ze současných 48 na 159.
Pokles podílu společnosti Tesla na americkém trhu se očekával, ale míra poklesu by mohla být pro investory do automobilové a energetické společnosti Elona Muska znepokojující. Vzhledem k tomu, že Musk soustředí pozornost na nápravu své nedávno koupené společnosti Twitter, která se zabývá sociálními médii, akcie Tesly v úterý uzavřely zhruba o bod níže na 180 dolarech. Od začátku roku se akcie Tesly propadly téměř o polovinu.
Agentura S&P uvedla, že Tesla pomalu ztrácí svou pozici na americkém trhu s elektromobily ve prospěch plně elektrických modelů, které jsou nyní dostupné v cenových relacích pod 50 000 USD, kde „Tesla zatím nemá skutečnou konkurenci“. Základní cena Modelu 3 společnosti Tesla začíná na přibližně 48 200 dolarech s dopravními poplatky, ale vozidla se obvykle prodávají za vyšší ceny s volitelnou výbavou.
„Pozice společnosti Tesla se mění s tím, jak přicházejí nové, cenově dostupnější varianty, které nabízejí stejnou nebo lepší technologii a výrobní provedení,“ uvedla agentura S&P ve zprávě. „Vzhledem k tomu, že výběr a zájem spotřebitelů o elektromobily roste, bude schopnost společnosti Tesla udržet si dominantní podíl na trhu v budoucnu zpochybněna.“
Nové údaje navazují na pondělní zprávu agentury Reuters, že Tesla vyvíjí přepracovanou verzi svého základního modelu 3, jejímž cílem je snížit výrobní náklady a omezit množství komponentů a složitost interiéru.
Během říjnového hovoru k výsledkům hospodaření společnosti za třetí čtvrtletí Musk uvedl, že Tesla konečně pracuje na novém, cenově dostupnějším modelu, který poprvé avizoval v roce 2020.
„Nechceme mluvit o přesných termínech, ale je to samozřejmě primární zaměření našeho týmu pro vývoj nových vozidel,“ řekl a dodal, že Tesla dokončila „inženýrské práce pro Cybertruck a pro Semi“.
Budoucí vozidlo popsal jako něco „menšího“, co „přesáhne produkci všech našich ostatních vozidel dohromady“.
Stephanie Brinleyová, zástupkyně ředitele oddělení AutoIntelligence společnosti S&P Global Mobility, poznamenala, že navzdory poklesu podílu společnosti Tesla na trhu se v příštích letech očekává nárůst prodeje jednotek.
Současné prvenství společnosti Tesla v oblasti elektromobilů je na relativně nevýznamném trhu. Navzdory množství pozornosti, která se kolem elektromobilů soustřeďuje, zůstávají prodeje plně elektrických a plug-in hybridních elektromobilů – které kromě spalovacího motoru obsahují i elektromotor – zanedbatelné.
Z 10,22 milionu vozidel registrovaných v USA do třetího čtvrtletí bylo zhruba 525 000, tedy 5,1 %, plně elektrických modelů. To je podle agentury S&P více než 334 000, tj. 2,8 %, do třetího čtvrtletí roku 2021.
Zdroj: Getty Images
Většinu elektromobilů registrovaných do září – tedy téměř 340 000 – tvořily podle S&P vozy Tesla. Zbývající vozidla byla velmi nerovnoměrně rozdělena mezi 46 dalších značek.
Úspěch Tesly na trhu i vládní pobídky však téměř donutily tradiční automobilky, aby se v rostoucím segmentu elektromobilů snažily.
Ford Mustang Mach-E, který se umístil na třetím místě v počtu registrací elektromobilů, je jediným vozem, který se neumístil v první pětce žebříčku, uvedla agentura S&P. Za těmito elektromobily následovaly vozy Chevrolet Bolt a Bolt EUV, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Volkswagen ID.4 a Nissan Leaf.
S&P poznamenala, že nárůst počtu elektromobilů pochází z velké části od současných majitelů vozů Toyota a Honda. Obě automobilky jsou známé svými úspornými vozy, ale pomalu přecházejí na plně elektrické modely.
Některé státy a federální vláda podporují přechod na plně elektrická vozidla pobídkami, jako jsou daňové úlevy, aby pomohly omezit emise uhlíku a další emise z tradičních vozidel na benzinový pohon.
Podle odhadů neziskové organizace International Council on Clean Transportation je doprava zodpovědná za 25 % emisí uhlíku z lidské činnosti na celém světě.
Datová společnost zjistila, že podíl společnosti Tesla na trhu s nově registrovanými elektromobily v USA činil ve třetím čtvrtletí 65 %, což je méně než 71 % v loňském roce a 79 % v roce 2020. S&P předpovídá, že podíl společnosti Tesla na trhu s elektromobily do roku 2025 klesne na méně než 20 %, přičemž počet modelů elektromobilů by měl do té doby vzrůst ze současných 48 na 159.Pokles podílu společnosti Tesla na americkém trhu se očekával, ale míra poklesu by mohla být pro investory do automobilové a energetické společnosti Elona Muska znepokojující. Vzhledem k tomu, že Musk soustředí pozornost na nápravu své nedávno koupené společnosti Twitter, která se zabývá sociálními médii, akcie Tesly v úterý uzavřely zhruba o bod níže na 180 dolarech. Od začátku roku se akcie Tesly propadly téměř o polovinu.Agentura S&P uvedla, že Tesla pomalu ztrácí svou pozici na americkém trhu s elektromobily ve prospěch plně elektrických modelů, které jsou nyní dostupné v cenových relacích pod 50 000 USD, kde „Tesla zatím nemá skutečnou konkurenci“. Základní cena Modelu 3 společnosti Tesla začíná na přibližně 48 200 dolarech s dopravními poplatky, ale vozidla se obvykle prodávají za vyšší ceny s volitelnou výbavou.„Pozice společnosti Tesla se mění s tím, jak přicházejí nové, cenově dostupnější varianty, které nabízejí stejnou nebo lepší technologii a výrobní provedení,“ uvedla agentura S&P ve zprávě. „Vzhledem k tomu, že výběr a zájem spotřebitelů o elektromobily roste, bude schopnost společnosti Tesla udržet si dominantní podíl na trhu v budoucnu zpochybněna.“Nové údaje navazují na pondělní zprávu agentury Reuters, že Tesla vyvíjí přepracovanou verzi svého základního modelu 3, jejímž cílem je snížit výrobní náklady a omezit množství komponentů a složitost interiéru.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesBěhem říjnového hovoru k výsledkům hospodaření společnosti za třetí čtvrtletí Musk uvedl, že Tesla konečně pracuje na novém, cenově dostupnějším modelu, který poprvé avizoval v roce 2020.„Nechceme mluvit o přesných termínech, ale je to samozřejmě primární zaměření našeho týmu pro vývoj nových vozidel,“ řekl a dodal, že Tesla dokončila „inženýrské práce pro Cybertruck a pro Semi“.Budoucí vozidlo popsal jako něco „menšího“, co „přesáhne produkci všech našich ostatních vozidel dohromady“.Stephanie Brinleyová, zástupkyně ředitele oddělení AutoIntelligence společnosti S&P Global Mobility, poznamenala, že navzdory poklesu podílu společnosti Tesla na trhu se v příštích letech očekává nárůst prodeje jednotek.Současné prvenství společnosti Tesla v oblasti elektromobilů je na relativně nevýznamném trhu. Navzdory množství pozornosti, která se kolem elektromobilů soustřeďuje, zůstávají prodeje plně elektrických a plug-in hybridních elektromobilů – které kromě spalovacího motoru obsahují i elektromotor – zanedbatelné.Z 10,22 milionu vozidel registrovaných v USA do třetího čtvrtletí bylo zhruba 525 000, tedy 5,1 %, plně elektrických modelů. To je podle agentury S&P více než 334 000, tj. 2,8 %, do třetího čtvrtletí roku 2021.Zdroj: Getty ImagesVětšinu elektromobilů registrovaných do září – tedy téměř 340 000 – tvořily podle S&P vozy Tesla. Zbývající vozidla byla velmi nerovnoměrně rozdělena mezi 46 dalších značek.Úspěch Tesly na trhu i vládní pobídky však téměř donutily tradiční automobilky, aby se v rostoucím segmentu elektromobilů snažily.Ford Mustang Mach-E, který se umístil na třetím místě v počtu registrací elektromobilů, je jediným vozem, který se neumístil v první pětce žebříčku, uvedla agentura S&P. Za těmito elektromobily následovaly vozy Chevrolet Bolt a Bolt EUV, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Volkswagen ID.4 a Nissan Leaf.S&P poznamenala, že nárůst počtu elektromobilů pochází z velké části od současných majitelů vozů Toyota a Honda. Obě automobilky jsou známé svými úspornými vozy, ale pomalu přecházejí na plně elektrické modely.Některé státy a federální vláda podporují přechod na plně elektrická vozidla pobídkami, jako jsou daňové úlevy, aby pomohly omezit emise uhlíku a další emise z tradičních vozidel na benzinový pohon.Podle odhadů neziskové organizace International Council on Clean Transportation je doprava zodpovědná za 25 % emisí uhlíku z lidské činnosti na celém světě.