Kávová společnost se sídlem v Seattlu rovněž uvedla, že se ve čtvrtletí zlepšila návštěvnost v USA a téměř se odrazila zpět na úroveň roku 2019.
„Navzdory zvýšeným cenovým opatřením přijatým v průběhu roku dosáhla denní návštěvnost prodejen v USA v září přibližně 95 % předpodzimní úrovně, kterou podpořila mimořádně úspěšná podzimní akce,“ uvedla finanční ředitelka Rachel Ruggeriová na čtvrtletním konferenčním hovoru společnosti.
Akcie v odpoledním obchodování vzrostly o 2,7 %.
Zde jsou údaje, které společnost vykázala za čtvrtletí končící 2. října, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: USD: 81 centů po úpravě oproti očekávaným 72 centům.
Tržby: 8,41 miliardy USD oproti očekávaným 8,31 miliardy USD.

Čisté tržby za dané období vzrostly o 3,3 % na 8,41 miliardy dolarů. Celosvětové tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 7 %, k čemuž přispěly zvýšené výdaje na domácím trhu.
Ve Spojených státech vykázala společnost Starbucks růst tržeb ve stejných prodejnách o 11 %, což bylo výsledkem vyšší průměrné útraty lidí a mírného zvýšení návštěvnosti. Ceny se také zvýšily o 6 % oproti předchozímu roku, ale vedení společnosti uvedlo, že prozatím neplánuje další zvyšování cen.
Studené nápoje tvořily více než tři čtvrtiny prodeje nápojů v kavárnách vlastněných americkou společností. Starbucks uvedl, že zákazníci častěji přidávají do studených nápojů drahé sirupy, studenou pěnu a mléčné náhražky, což zvyšuje jejich cenu.
Zákazníci však stále kupují i horké kávové nápoje. Podle prezidentky společnosti Starbucks pro Severní Ameriku Sary Trillingové vzrostl prodej kávy Pumpkin Spice Latte o 70 % ve srovnání s předchozím rokem.

Věrnostní program společnosti zaznamenal ve čtvrtletí nárůst aktivních členů o 16 % na 28,7 milionu osob.
V září společnost se sídlem v Seattlu představila rozsáhlý plán na obnovu svého podnikání, který reaguje na měnící se potřeby zákazníků a zaměstnanců. Některé z těchto aktualizací budou zahrnovat nové vybavení pro snadnější přípravu studených nápojů.
Mimo USA se na mezinárodních výsledcích společnosti Starbucks nadále projevovala omezení Covid-19 v Číně. Mezinárodní tržby společnosti ve stejných prodejnách klesly o 5 %, což podle StreetAccount nebylo tak prudké jako očekávaný pokles o 7,1 %. Tržby ze stejných prodejen v Číně, která je druhým největším trhem společnosti Starbucks, se ve čtvrtletí snížily o 16 %.
„Očekáváme, že současná nejistota spojená s Covidem bude pokračovat,“ uvedl generální ředitel Howard Schultz.
Pro fiskální rok 2023 Starbucks plánuje růst tržeb o 10 až 12 %, a to i přes 3% dopady přepočtu měnových kurzů. Společnost rovněž očekává růst svých globálních tržeb ve stejných prodejnách na horní hranici svého předchozího rozpětí 7 % až 9 %. První fiskální čtvrtletí však bude pravděpodobně na spodní hranici tohoto rozpětí kvůli výlukám v Číně.
Společnost Starbucks rovněž uvedla, že růst upraveného zisku na akcii ve fiskálním roce 2023 bude na spodní hranici předchozího rozpětí 15 % až 20 %, což odůvodnila náklady na svůj plán reinovace.

Ruggeriová rovněž uvedla, že společnost předpokládá, že komoditní protivětry budou pokračovat i ve fiskálním roce 2023, i když na nižší úrovni než ve fiskálním roce 2022.
Za čtvrté čtvrtletí dosáhl čistý zisk připadající na společnost Starbucks 878,3 milionu USD, tj. 76 centů na akcii, což je méně než 1,76 miliardy USD, tj. 1,49 USD na akcii, o rok dříve.
Bez započtení nákladů na restrukturalizaci a snížení hodnoty, prodeje společného podniku v Rusku a dalších položek vydělala společnost Starbucks 81 centů na akcii.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























