blue check, jenž se nyní uděluje ověřeným účtům, protože nový majitel Elon Musk těsně před americkými volbami přepracovává systém platformy.
V aktualizaci pro zařízení se systémem Apple iOS Twitter uvedl, že uživatelé, kteří se „nyní zaregistrují“, mohou získat modré zaškrtnutí vedle svého jména „stejně jako celebrity, společnosti a politici, které již sledujete“.
Tato změna představuje konec současného systému ověřování Twitteru, který byl spuštěn v roce 2009, aby zabránil vydávání se za vysoce postavené účty, jako jsou celebrity a politici. Před touto revizí měl Twitter přibližně 423 000 ověřených účtů, z nichž mnohé tvořili řadoví novináři z celého světa, které společnost ověřovala bez ohledu na to, kolik měli sledujících.

Odborníci vyjádřili vážné obavy z převrácení ověřovacího systému platformy, který sice nebyl dokonalý, ale pomáhal 238 milionům uživatelů Twitteru denně určit, zda jsou účty, od kterých získávali informace, autentické. Aktualizace, kterou Twitter provedl ve verzi své aplikace pro iOS, se o metodě ověřování v rámci nového systému „modré kontroly“ nezmiňuje.
Přichází den poté, co společnost začala propouštět zaměstnance, aby snížila náklady, a v době, kdy stále více společností pozastavuje inzerci na Twitteru, protože opatrný firemní svět čeká, jak bude fungovat pod novým vlastníkem.
Propuštěna byla přibližně polovina ze 7 500 zaměstnanců společnosti, uvedl na Twitteru Yoel Roth, vedoucí oddělení bezpečnosti a integrity Twitteru.
Spoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey v sobotu vzal vinu za takto rozsáhlé propouštění na sebe. Na pozici generálního ředitele Twitteru působil dvakrát, přičemž poslední období trvalo od roku 2015 do roku 2021.

„Nesu odpovědnost za to, proč jsou všichni v této situaci: Příliš rychle jsem zvětšil velikost společnosti,“ napsal na Twitteru. „Za to se omlouvám.“
Musk v pátek pozdě večer na Twitteru napsal, že nemá jinou možnost než zrušit pracovní místa, „když společnost prodělává přes 4 miliony dolarů denně“. Podrobnosti o denních ztrátách společnosti neuvedl a uvedl, že zaměstnancům, kteří přišli o práci, nabídl jako odstupné tříměsíční plat.
Twitter mezitím již zaznamenal „masivní pokles příjmů“ kvůli tlaku aktivistických skupin na inzerenty, aby z platformy odešli, uvedl Musk v pátek na Twitteru. To Twitter tvrdě zasáhne, protože se dosud ve velké míře spoléhal na reklamu, která mu vydělává peníze. Během prvních šesti měsíců letošního roku pocházelo téměř 92 dolarů z každých 100 dolarů jeho příjmů z reklamy.

Letecká společnost United Airlines se stala poslední velkou značkou, která na Twitteru pozastavila reklamu. Společnost United se sídlem v Chicagu v sobotu potvrdila, že tento krok učinila, ale odmítla hovořit o jeho důvodech nebo o tom, co by potřebovala k obnovení reklamy na této platformě.
Připojila se tak k rostoucímu seznamu velkých společností, které na Twitteru pozastavují reklamu, včetně General Motors, REI, General Mills a Audi.
Musk se minulý týden snažil inzerenty uklidnit a prohlásil, že Twitter se nestane „pekelnou krajinou volného pohybu“, protože je podle jeho slov oddán svobodě projevu.
Přetrvávají však obavy, zda mírnější přístup k moderování obsahu na Twitteru nepovede k tomu, že uživatelé budou posílat více urážlivých tweetů. To by mohlo poškodit značky společností, pokud se vedle nich objeví právě jejich reklama.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























