Podle průzkumu společnosti Apple Vacations, poskytovatele all-inclusive dovolených, provedeného mezi 2 000 zaměstnanci, potřebují Američané na dovolené 4 dny na odbourání pracovního stresu. Téměř polovina mileniálů (47 %) se cítí provinile, že si vůbec berou dovolenou.
Bez ohledu na to, jak náročná nebo hektická práce může být, je velmi potřebné udělat si čas na omlazení, zejména při zvýšené pracovní zátěži v důsledku velkého odchodu. Televize CNBC Make It hovořila s profesorkou UGA a výzkumnicí v oblasti zaměstnanecké pohody Dr. Malissou Clarkovou o 4 způsobech, jak co nejlépe využít čas mimo pracovní dobu:
1. Vymažte svou e-mailovou aplikaci
Všichni víme, že odpočinek od technologií je dobrý, ale v dnešní digitální době může být těžké se odpojit. Prosté odložení mobilního telefonu se může zpočátku zdát prospěšné, ale nutkání zkontrolovat ho může způsobit, že se mu poddáte. Studie Chicagské univerzity zjistila, že i přítomnost chytrého telefonu může snížit dostupnou kognitivní kapacitu.
Clarková navrhuje, že vymazání e-mailové aplikace vám může pomoci odpojit se od sítě.
„Pokud zjistíte, že je velmi těžké odolat pokušení [zkontrolovat telefon], zvažte, zda si z telefonu nevymažete pracovní e-mail,“ říká. „Pokud se na to necítíte dobře v běžném každodenním režimu, rozhodně se o to snažte o víkendech a zejména na dovolené. Vědomé úsilí o odpojení je nesmírně důležité.“
Vyhoření je v posledním roce mezi zaměstnanci velkým problémem. Praktikování proaktivní regenerace, která se skládá z cvičení a aktivit, které vám pomohou znovu načerpat fyzickou, emocionální a duševní energii, je skvělým způsobem, jak načerpat nové síly. Podle studie časopisu International Journal of Workplace Health and Management totiž cvičení nejenže zlepšuje pohodu, ale zlepšilo u účastníků jejich studie o 72 % jejich schopnost řídit čas a plnit pracovní úkoly.
„I krátký pohyb může vést ke zvýšení angažovanosti pracovníků… Jde o to, aby se cvičení stalo prioritou,“ říká Clarková. „Při rozhovorech s workoholiky mi mnoho z nich říká: Pracuji tolik, že zapomínám cvičit, nebo na cvičení prostě nemám čas. Ale i jen něco krátkého, například rychlá procházka, vám může pomoci vyrovnat se s pracovním stresem.“
3. Rozptylte se
Podle Clarkové je často snadné prostě přestat pracovat, ale není tak snadné přestat na práci myslet. Pokud je pro vás vědomé úsilí o odpoutání se od práce stále obtížné, může být vaším řešením dělat něco jiného, co vás zaměstná.
Koníčky, které vyžadují soustředění, jako je vyšívání křížků nebo práce se dřevem, vám umožní soustředit se na dokončení konkrétního úkolu a mohou zlepšit poznávání a paměť. Clarková se ráda věnuje skládání puzzle.
„Jsem typ člověka, který musí pořád něco dělat,“ říká. „Osobně mám skládačky ráda, protože se musíte soustředit přímo na hledání daného dílku. A je to výzva, ale zároveň je to zábava.“
4. Komunikujte předem se svým nadřízeným
Pokud nejsou nastaveny hranice a správná rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, může být chození navíc zdrcující a může to mít negativní dopad jak na práci, tak na život. Už pouhá transparentnost vůči vašemu nadřízenému může být přínosná.
Podle Clarkové z vás péče o fyzickou a duševní pohodu udělá celkově lepšího zaměstnance.
„Dobrý manažer by velmi dobře reagoval na zaměstnance, který by za ním přišel a řekl: Mám problém najít rovnováhu…. Opravdu se o sebe musím začít starat. Komunikace o tom, že po pracovní době nekontrolujete e-mail a musíte se odpojit, pomůže vašemu nadřízenému upravit svá očekávání a být vám více nápomocen.“
Podle průzkumu společnosti Apple Vacations, poskytovatele all-inclusive dovolených, provedeného mezi 2 000 zaměstnanci, potřebují Američané na dovolené 4 dny na odbourání pracovního stresu. Téměř polovina mileniálů se cítí provinile, že si vůbec berou dovolenou.Bez ohledu na to, jak náročná nebo hektická práce může být, je velmi potřebné udělat si čas na omlazení, zejména při zvýšené pracovní zátěži v důsledku velkého odchodu. Televize CNBC Make It hovořila s profesorkou UGA a výzkumnicí v oblasti zaměstnanecké pohody Dr. Malissou Clarkovou o 4 způsobech, jak co nejlépe využít čas mimo pracovní dobu:Všichni víme, že odpočinek od technologií je dobrý, ale v dnešní digitální době může být těžké se odpojit. Prosté odložení mobilního telefonu se může zpočátku zdát prospěšné, ale nutkání zkontrolovat ho může způsobit, že se mu poddáte. Studie Chicagské univerzity zjistila, že i přítomnost chytrého telefonu může snížit dostupnou kognitivní kapacitu.Clarková navrhuje, že vymazání e-mailové aplikace vám může pomoci odpojit se od sítě.„Pokud zjistíte, že je velmi těžké odolat pokušení [zkontrolovat telefon], zvažte, zda si z telefonu nevymažete pracovní e-mail,“ říká. „Pokud se na to necítíte dobře v běžném každodenním režimu, rozhodně se o to snažte o víkendech a zejména na dovolené. Vědomé úsilí o odpojení je nesmírně důležité.“Chcete využít této příležitosti?Vyhoření je v posledním roce mezi zaměstnanci velkým problémem. Praktikování proaktivní regenerace, která se skládá z cvičení a aktivit, které vám pomohou znovu načerpat fyzickou, emocionální a duševní energii, je skvělým způsobem, jak načerpat nové síly. Podle studie časopisu International Journal of Workplace Health and Management totiž cvičení nejenže zlepšuje pohodu, ale zlepšilo u účastníků jejich studie o 72 % jejich schopnost řídit čas a plnit pracovní úkoly.„I krátký pohyb může vést ke zvýšení angažovanosti pracovníků… Jde o to, aby se cvičení stalo prioritou,“ říká Clarková. „Při rozhovorech s workoholiky mi mnoho z nich říká: Pracuji tolik, že zapomínám cvičit, nebo na cvičení prostě nemám čas. Ale i jen něco krátkého, například rychlá procházka, vám může pomoci vyrovnat se s pracovním stresem.“Podle Clarkové je často snadné prostě přestat pracovat, ale není tak snadné přestat na práci myslet. Pokud je pro vás vědomé úsilí o odpoutání se od práce stále obtížné, může být vaším řešením dělat něco jiného, co vás zaměstná.Koníčky, které vyžadují soustředění, jako je vyšívání křížků nebo práce se dřevem, vám umožní soustředit se na dokončení konkrétního úkolu a mohou zlepšit poznávání a paměť. Clarková se ráda věnuje skládání puzzle.„Jsem typ člověka, který musí pořád něco dělat,“ říká. „Osobně mám skládačky ráda, protože se musíte soustředit přímo na hledání daného dílku. A je to výzva, ale zároveň je to zábava.“Pokud nejsou nastaveny hranice a správná rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, může být chození navíc zdrcující a může to mít negativní dopad jak na práci, tak na život. Už pouhá transparentnost vůči vašemu nadřízenému může být přínosná.Podle Clarkové z vás péče o fyzickou a duševní pohodu udělá celkově lepšího zaměstnance.„Dobrý manažer by velmi dobře reagoval na zaměstnance, který by za ním přišel a řekl: Mám problém najít rovnováhu…. Opravdu se o sebe musím začít starat. Komunikace o tom, že po pracovní době nekontrolujete e-mail a musíte se odpojit, pomůže vašemu nadřízenému upravit svá očekávání a být vám více nápomocen.“