Podle jednoho z analytiků Wall Street však budou mít investoři v roce 2023 o společnost velké obavy.
Laura Martinová ze společnosti Needham ve čtvrtečním novém klientském sdělení tvrdí, že akcie budou v novém roce bojovat s několika protivětry, včetně zpomalujícího se růstu počtu předplatitelů a zvýšeného tlaku na klíčový finanční ukazatel, průměrný příjem na uživatele neboli ARPU.
Akcie Netflixu, které od začátku roku klesly o zhruba 50 %, za posledních šest měsíců vzrostly o více než 65 %, protože pozorovatelé v oboru vidí, že zlepšení obsahu sníží odliv uživatelů v roce 2023, zatímco investoři zůstávají optimističtí díky vstupu platformy do reklamy – navzdory nedávným negativním titulkům, které provázely její listopadový debut.
Martinovovu však nedávná rally zřejmě nepřesvědčila a ve své poznámce argumentovala: „NFLX má možná vrchol předplatného za sebou, protože odliv zákazníků roste u všech over-the-top platforem.“
Zdroj: Getty Images
Dodala, že pokud Netflix v roce 2023 skutečně vykáže růst počtu předplatitelů, budou tito uživatelé pravděpodobně pocházet ze zámořských regionů s nízkým ARPU (Average revenue per user – průměrný příjem na uživatele), zatímco úbytek předplatitelů bude pramenit z geografických oblastí s vysokým ARPU, jako jsou USA a Kanada, což bude mít vliv na růst tržeb.
Analytička, která si ponechala rating Hold, snížila svůj odhad celoročních tržeb na rok 2023 o 7 % na 33,4 miliardy USD. Snížila také očekávání upraveného zisku EBITDA na 6,5 miliardy USD a zisku na akcii podle GAAP na 9,31 USD, což jsou hodnoty, které jsou o 15 %, resp. 20 % nižší než poslední odhady firmy.
Poškodí reklamní sazba tržby Netflixu? Nedávné potíže s reklamní úrovní také ukazují na rizika poklesu, uvedl Martin s odkazem na novou studii analytické společnosti Antenna, která ukázala, že nabídka streamovacího giganta za 6,99 USD podporovaná reklamou byla v listopadu nejméně oblíbenou úrovní jeho služby.
Na reklamní úroveň, která na amerických trzích oficiálně debutovala 3. listopadu, připadalo v tomto měsíci pouze 9 % registrací služby Netflix. Přibližně 57 % z těchto předplatitelů s podporou reklamy se ke službě připojilo znovu nebo se zaregistrovalo poprvé, zatímco 43 % z nich přešlo na levnější tarif, ukázaly údaje společnosti Antenna.
Zdroj: Shutterstock
Studie společnosti Antenna přichází poté, co akcie Netflixu minulý čtvrtek ztratily téměř 9 %, což byl jejich největší vnitrodenní pokles od dubna, poté, co zpráva serveru Digiday uvedla, že streamovací gigant nedodržel záruky sledovanosti, které poskytl inzerentům za reklamní tarif.
Martinová varovala, že býčí pozice Netflixu v roce 2023 závisí na úspěšném zavedení podpory reklam, a proto jsou nedávné zprávy obzvláště nepříznivé směrem k novému roku.
Nakonec analytička – která dříve tvrdila, že reklamní dohoda Netflixu se společností Microsoft naznačuje budoucí akvizici – označila dnešní bojovné regulační prostředí za potenciální protivítr pro rok 2023.
Martinová poukázala na nedávnou antimonopolní žalobu FTC proti Microsoftu (MSFT) a jeho akvizici vydavatele hry „Call of Duty“ Activision Blizzard (ATVI) v hodnotě 69 miliard USD a napsala, že žaloba „ničí hodnotu pro akcionáře NFLX dvěma způsoby – snižuje pravděpodobnost, že MSFT podá nabídku na NFLX a/nebo MSFT odvede pozornost od svých závazků AdTech pro reklamní vrstvu NFLX během roku 2023“.
Podle jednoho z analytiků Wall Street však budou mít investoři v roce 2023 o společnost velké obavy.Laura Martinová ze společnosti Needham ve čtvrtečním novém klientském sdělení tvrdí, že akcie budou v novém roce bojovat s několika protivětry, včetně zpomalujícího se růstu počtu předplatitelů a zvýšeného tlaku na klíčový finanční ukazatel, průměrný příjem na uživatele neboli ARPU.Akcie Netflixu, které od začátku roku klesly o zhruba 50 %, za posledních šest měsíců vzrostly o více než 65 %, protože pozorovatelé v oboru vidí, že zlepšení obsahu sníží odliv uživatelů v roce 2023, zatímco investoři zůstávají optimističtí díky vstupu platformy do reklamy – navzdory nedávným negativním titulkům, které provázely její listopadový debut.Martinovovu však nedávná rally zřejmě nepřesvědčila a ve své poznámce argumentovala: „NFLX má možná vrchol předplatného za sebou, protože odliv zákazníků roste u všech over-the-top platforem.“Zdroj: Getty ImagesDodala, že pokud Netflix v roce 2023 skutečně vykáže růst počtu předplatitelů, budou tito uživatelé pravděpodobně pocházet ze zámořských regionů s nízkým ARPU , zatímco úbytek předplatitelů bude pramenit z geografických oblastí s vysokým ARPU, jako jsou USA a Kanada, což bude mít vliv na růst tržeb.Analytička, která si ponechala rating Hold, snížila svůj odhad celoročních tržeb na rok 2023 o 7 % na 33,4 miliardy USD. Snížila také očekávání upraveného zisku EBITDA na 6,5 miliardy USD a zisku na akcii podle GAAP na 9,31 USD, což jsou hodnoty, které jsou o 15 %, resp. 20 % nižší než poslední odhady firmy.Chcete využít této příležitosti?Poškodí reklamní sazba tržby Netflixu?Nedávné potíže s reklamní úrovní také ukazují na rizika poklesu, uvedl Martin s odkazem na novou studii analytické společnosti Antenna, která ukázala, že nabídka streamovacího giganta za 6,99 USD podporovaná reklamou byla v listopadu nejméně oblíbenou úrovní jeho služby.Na reklamní úroveň, která na amerických trzích oficiálně debutovala 3. listopadu, připadalo v tomto měsíci pouze 9 % registrací služby Netflix. Přibližně 57 % z těchto předplatitelů s podporou reklamy se ke službě připojilo znovu nebo se zaregistrovalo poprvé, zatímco 43 % z nich přešlo na levnější tarif, ukázaly údaje společnosti Antenna.Zdroj: ShutterstockStudie společnosti Antenna přichází poté, co akcie Netflixu minulý čtvrtek ztratily téměř 9 %, což byl jejich největší vnitrodenní pokles od dubna, poté, co zpráva serveru Digiday uvedla, že streamovací gigant nedodržel záruky sledovanosti, které poskytl inzerentům za reklamní tarif.Martinová varovala, že býčí pozice Netflixu v roce 2023 závisí na úspěšném zavedení podpory reklam, a proto jsou nedávné zprávy obzvláště nepříznivé směrem k novému roku.Nakonec analytička – která dříve tvrdila, že reklamní dohoda Netflixu se společností Microsoft naznačuje budoucí akvizici – označila dnešní bojovné regulační prostředí za potenciální protivítr pro rok 2023.Martinová poukázala na nedávnou antimonopolní žalobu FTC proti Microsoftu a jeho akvizici vydavatele hry „Call of Duty“ Activision Blizzard v hodnotě 69 miliard USD a napsala, že žaloba „ničí hodnotu pro akcionáře NFLX dvěma způsoby – snižuje pravděpodobnost, že MSFT podá nabídku na NFLX a/nebo MSFT odvede pozornost od svých závazků AdTech pro reklamní vrstvu NFLX během roku 2023“.