Akcie společnosti Nike rostou poté, co zisk a tržby překonaly očekávání
Společnost Nike (NKE) v úterý oznámila čtvrtletní výsledky, které snadno překonaly očekávání Wall Street, a zároveň zvýšila svůj výhled, protože se jí podařilo odstranit velké zásoby.
Akcie společnosti Nike v úterý po skončení obchodování vzrostly o více než 10 %.
Zde jsou výsledky společnosti Nike za druhé fiskální čtvrtletí v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 85 centů oproti 64 centům Tržby: 13,32 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,57 miliardy dolarů
Společnost oznámila, že čistý zisk za tříměsíční období končící 30. listopadu činil 1,33 miliardy dolarů, tj. 85 centů na akcii, ve srovnání s 1,34 miliardy dolarů, tj. 83 centů na akcii, o rok dříve.
Společnost Nike vykázala tržby ve výši 13,32 miliardy USD, což je o 17 % více než o rok dříve, kdy činily 11,36 miliardy USD.
Zdroj: Shutterstock
Vzhledem k dobrým výsledkům finanční ředitel společnosti Nike Matt Friend v hovoru k výsledkům uvedl, že společnost nyní vidí růst svých příjmů za celý fiskální rok.
V posledních třech čtvrtletích společnost Nike překonala očekávání Wall Street, ale stejně jako ostatní maloobchodní prodejci se potýkala s nadměrnými zásobami, které vznikly v důsledku narušení dodavatelského řetězce, rostoucí poptávky spotřebitelů a nepředvídatelných přepravních dob.
V porovnání s loňským rokem se zásoby ve čtvrtletí zvýšily o 43 % na 9,3 miliardy USD. Nadbytek zboží vedl k agresivním slevám, což pomohlo snížit hrubou marži společnosti Nike na 42,9 % ze 45,9 % před rokem. Zásoby se však snížily z 9,7 miliardy USD v předchozím čtvrtletí. Generální ředitel společnosti Nike John Donahoe uvedl, že se domnívá, že společnost již překročila svůj vrchol zásob. Hrubá marže by měla v příštím čtvrtletí klesnout o dva až 2,5 procentního bodu, protože likvidační úsilí bude pokračovat, uvedl Friend.
Společnost také zaznamenala 10% meziroční nárůst prodejních a administrativních nákladů na 4,1 miliardy USD, za kterým stojí především náklady na reklamu a marketing a investice do Nike Direct, protože společnost pokračuje v odklonu od velkoobchodů. Společnost očekává, že i v příštím čtvrtletí se tyto náklady zvýší o vysoké jednociferné číslo.
Zdroj: Getty Images
Přestože za zvýšené administrativní náklady může především zaměření na Nike Direct, investice se vyplatila. Tržby Nike Direct za čtvrtletí vzrostly o 16 % na 5,4 miliardy dolarů a digitální tržby o 25 %. Vedení společnosti Nike označilo rekordní růst digitální členské platformy značky za „klíčový důvod“ skokového nárůstu online prodejů. Nakupující, kteří se stali členy, mohli využít několika promo akcí v rámci Černého pátku a Kybernetického pondělí.
Již několik posledních čtvrtletí se velkoobchodní tržby fakticky nemění, ale v tomto čtvrtletí vzrostly o 19 %. Vedení společnosti Nike uvedlo, že prodej velkoobchodníkům byl ve čtvrtletí silnější, protože po omezeních v dodavatelském řetězci měli konečně k dispozici zásoby, které jim mohli prodat.
Tržby společnosti Nike v Číně, jejím třetím největším trhu podle tržeb, klesly oproti loňskému roku o 3 %, což je pokračování trendu, s nímž se maloobchodní prodejce potýká, protože země se potýká s přetrvávajícími covidovými výlukami a zpomalením maloobchodních výdajů. Podle čínského Národního statistického úřadu se celkové maloobchodní tržby v zemi v listopadu snížily o 5,9 % ve srovnání s předchozím rokem a prodej oděvů a obuvi se propadl o 15,6 %.
Poté, co byly v září zveřejněny výsledky hospodaření společnosti Nike za první fiskální čtvrtletí, její vedení uvedlo, že zásoby společnosti vzrostly za poslední rok jen v Severní Americe o 65 %, a v důsledku toho společnost zavedla agresivní propagační strategii, aby zboží zlikvidovala a uvolnila místo novým výrobkům.
Zdroj: Getty Images
Tento plán byl klíčovou součástí strategie společnosti Nike, jejímž cílem je přesunout prodej přímo ke spotřebitelům a odklonit se od velkoobchodů tím, že zlepší zážitek v obchodech a přiměje zákazníky nakupovat přímo u společnosti online.
V pátek společnost Nike oznámila svůj nový obchod „Jordan World of Flight Milan“, který se nachází na Via Torino, proslulé nákupní čtvrti v italské lokalitě dobře známé svými značkovými obchody s obuví.
Tato iniciativa odráží kroky, které společnost Nike podniká s cílem rozvíjet svou značku přímo pro spotřebitele.
Prodejna, kterou společnost v tiskové zprávě nazývá „prvním maloobchodním zážitkem svého druhu“, má zabudovaný salonek pro členy a bude zahrnovat interaktivní nákupní zážitky přizpůsobené fanouškům proslulé značky tenisek.
Akcie společnosti Nike v úterý po skončení obchodování vzrostly o více než 10 %.Zde jsou výsledky společnosti Nike za druhé fiskální čtvrtletí v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 85 centů oproti 64 centůmTržby: 13,32 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,57 miliardy dolarůSpolečnost oznámila, že čistý zisk za tříměsíční období končící 30. listopadu činil 1,33 miliardy dolarů, tj. 85 centů na akcii, ve srovnání s 1,34 miliardy dolarů, tj. 83 centů na akcii, o rok dříve.Společnost Nike vykázala tržby ve výši 13,32 miliardy USD, což je o 17 % více než o rok dříve, kdy činily 11,36 miliardy USD.Zdroj: ShutterstockVzhledem k dobrým výsledkům finanční ředitel společnosti Nike Matt Friend v hovoru k výsledkům uvedl, že společnost nyní vidí růst svých příjmů za celý fiskální rok.Chcete využít této příležitosti?V posledních třech čtvrtletích společnost Nike překonala očekávání Wall Street, ale stejně jako ostatní maloobchodní prodejci se potýkala s nadměrnými zásobami, které vznikly v důsledku narušení dodavatelského řetězce, rostoucí poptávky spotřebitelů a nepředvídatelných přepravních dob.V porovnání s loňským rokem se zásoby ve čtvrtletí zvýšily o 43 % na 9,3 miliardy USD. Nadbytek zboží vedl k agresivním slevám, což pomohlo snížit hrubou marži společnosti Nike na 42,9 % ze 45,9 % před rokem. Zásoby se však snížily z 9,7 miliardy USD v předchozím čtvrtletí. Generální ředitel společnosti Nike John Donahoe uvedl, že se domnívá, že společnost již překročila svůj vrchol zásob. Hrubá marže by měla v příštím čtvrtletí klesnout o dva až 2,5 procentního bodu, protože likvidační úsilí bude pokračovat, uvedl Friend.Společnost také zaznamenala 10% meziroční nárůst prodejních a administrativních nákladů na 4,1 miliardy USD, za kterým stojí především náklady na reklamu a marketing a investice do Nike Direct, protože společnost pokračuje v odklonu od velkoobchodů. Společnost očekává, že i v příštím čtvrtletí se tyto náklady zvýší o vysoké jednociferné číslo.Zdroj: Getty ImagesPřestože za zvýšené administrativní náklady může především zaměření na Nike Direct, investice se vyplatila. Tržby Nike Direct za čtvrtletí vzrostly o 16 % na 5,4 miliardy dolarů a digitální tržby o 25 %. Vedení společnosti Nike označilo rekordní růst digitální členské platformy značky za „klíčový důvod“ skokového nárůstu online prodejů. Nakupující, kteří se stali členy, mohli využít několika promo akcí v rámci Černého pátku a Kybernetického pondělí.Již několik posledních čtvrtletí se velkoobchodní tržby fakticky nemění, ale v tomto čtvrtletí vzrostly o 19 %. Vedení společnosti Nike uvedlo, že prodej velkoobchodníkům byl ve čtvrtletí silnější, protože po omezeních v dodavatelském řetězci měli konečně k dispozici zásoby, které jim mohli prodat.Tržby společnosti Nike v Číně, jejím třetím největším trhu podle tržeb, klesly oproti loňskému roku o 3 %, což je pokračování trendu, s nímž se maloobchodní prodejce potýká, protože země se potýká s přetrvávajícími covidovými výlukami a zpomalením maloobchodních výdajů. Podle čínského Národního statistického úřadu se celkové maloobchodní tržby v zemi v listopadu snížily o 5,9 % ve srovnání s předchozím rokem a prodej oděvů a obuvi se propadl o 15,6 %.Poté, co byly v září zveřejněny výsledky hospodaření společnosti Nike za první fiskální čtvrtletí, její vedení uvedlo, že zásoby společnosti vzrostly za poslední rok jen v Severní Americe o 65 %, a v důsledku toho společnost zavedla agresivní propagační strategii, aby zboží zlikvidovala a uvolnila místo novým výrobkům.Zdroj: Getty ImagesTento plán byl klíčovou součástí strategie společnosti Nike, jejímž cílem je přesunout prodej přímo ke spotřebitelům a odklonit se od velkoobchodů tím, že zlepší zážitek v obchodech a přiměje zákazníky nakupovat přímo u společnosti online.V pátek společnost Nike oznámila svůj nový obchod „Jordan World of Flight Milan“, který se nachází na Via Torino, proslulé nákupní čtvrti v italské lokalitě dobře známé svými značkovými obchody s obuví.Tato iniciativa odráží kroky, které společnost Nike podniká s cílem rozvíjet svou značku přímo pro spotřebitele.Prodejna, kterou společnost v tiskové zprávě nazývá „prvním maloobchodním zážitkem svého druhu“, má zabudovaný salonek pro členy a bude zahrnovat interaktivní nákupní zážitky přizpůsobené fanouškům proslulé značky tenisek.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...