Vánoce jsou sice již za dveřmi – jestli ale sváteční sezóna tyto akcie vytrhne – tím si ani zdaleka nejsme jisti.
Zatímco zimní sezóna někdy přináší na Wall Street sváteční náladu, některé maloobchodní akcie, které je třeba prodat, se mohou dostat do potíží. Jistě, ne pro každého je to oblíbené téma. Nicméně je to také nevyhnutelné. Po těžkém začátku roku 2022 se rok stále zhoršoval prostřednictvím geopolitických ohnisek, prudce rostoucí inflace a narušení globálního dodavatelského řetězce, abychom jmenovali alespoň některé obavy.
V posledních několika měsících se Federální rezervní systém zavázal k jestřábí měnové politice, což s sebou nese zvyšování úrokových sazeb v boji proti explozi likvidity, kterou vyvolala pandemie koronaviru. Komentáře některých představitelů Fedu však naznačují, že v roce 2023 by se výpůjční náklady mohly zvýšit, což nevěstí nic dobrého pro již tak oslabené podniky. Pro potýkající se maloobchodní akcie, jejichž prodej je vázán na diskreční sektor, to není dobrá zpráva.
Ať už mluvíme o vnějších fundamentech nebo interních finančních problémech, ne všechny společnosti o prázdninách zvítězí. Bohužel investoři budou muset být opatrní i u níže uvedených maloobchodních akcií k prodeji.
Společnost JD.com (NASDAQ:JD), dříve nazývaná 360buy, představuje jednu z největších čínských firem v oblasti elektronického obchodu. Stejně jako její americké protějšky se i JD.com těšila nárůstu významu během počáteční části pandemie koronaviru. Společnost totiž těžila z rukojmího publika, které uspokojovalo potřeby spotřebitelů v relativně bezkontaktním formátu. Čínská veřejnost se však začíná rozčilovat nad drakonickou politikou nulového koverzování ve své zemi, což vede k rostoucím nepokojům.
Zdroj: Getty Images
Abychom byli spravedliví, zdá se, že JD na tom v současné době není o nic hůře. Za posledních pět seancí od uzavření 29. listopadu JD vzrostla o více než 6 %. Přesto si myslím, že se musíme podívat na širší obrázek. Pekingské zavedení politiky nulového kurzu již negativně ovlivnilo čínskou ekonomiku. Další narušení, jako jsou nepokoje, jichž jsme svědky, pravděpodobně poškodí prognózy růstu.
Ve skutečnosti deník New York Times zveřejnil článek, ve kterém uvádí, že nepokoje zvedly globální ekonomické vyhlídky. Vzhledem k tak dalekosáhlým důsledkům si jen těžko dovedu představit, jak by JD nemohl být nakonec ovlivněn. Proto je to jedna z maloobchodních akcií, které je třeba prodat do (pravděpodobně iracionální) síly.
Společnost Wayfair (NYSE:W), která se specializuje na elektronické obchodování s nábytkem a výrobky pro domácnost, se z jarního útlumu v roce 2020 odrazila výrazně výše. Wayfair, který těžil z kombinace maloobchodní msty a vzkvétajících prodejů nemovitostí (díky tehdejšímu prostředí nízkých úrokových sazeb), jako by se nechumelilo. Pak se kalendář přehoupl do roku 2022 a všechno se zlomilo.
Zdroj: Getty Images
Vskutku, od začátku roku se W propadl o téměř 84 % hodnoty vlastního kapitálu. Protože jednoznačně představovala jednu z nejhůře prodejných maloobchodních akcií, mohl by se objevit argument, že by se Wayfair mohl proměnit v kontrariánský nápad. Přesto se mi to nezdá. Z technického hlediska se akcie v posledním měsíci propadly o více než 16 %. Společnost Wayfair proto nedokázala zachytit část širšího krátkodobého impulsu, který pozvedl ostatní akcie.
Do budoucna by pro akcie W mohla představovat největší překážku vyčerpaná spotřebitelská základna. Údaje amerického Úřadu pro ekonomickou analýzu ukazují, že míra osobních úspor klesla na téměř historické minimum. Jinými slovy, není čas na nákupy diskrečního zboží, což z W dělá jednu z maloobchodních akcií k prodeji.
Vánoce jsou sice již za dveřmi – jestli ale sváteční sezóna tyto akcie vytrhne – tím si ani zdaleka nejsme jisti.Zatímco zimní sezóna někdy přináší na Wall Street sváteční náladu, některé maloobchodní akcie, které je třeba prodat, se mohou dostat do potíží. Jistě, ne pro každého je to oblíbené téma. Nicméně je to také nevyhnutelné. Po těžkém začátku roku 2022 se rok stále zhoršoval prostřednictvím geopolitických ohnisek, prudce rostoucí inflace a narušení globálního dodavatelského řetězce, abychom jmenovali alespoň některé obavy.V posledních několika měsících se Federální rezervní systém zavázal k jestřábí měnové politice, což s sebou nese zvyšování úrokových sazeb v boji proti explozi likvidity, kterou vyvolala pandemie koronaviru. Komentáře některých představitelů Fedu však naznačují, že v roce 2023 by se výpůjční náklady mohly zvýšit, což nevěstí nic dobrého pro již tak oslabené podniky. Pro potýkající se maloobchodní akcie, jejichž prodej je vázán na diskreční sektor, to není dobrá zpráva.Ať už mluvíme o vnějších fundamentech nebo interních finančních problémech, ne všechny společnosti o prázdninách zvítězí. Bohužel investoři budou muset být opatrní i u níže uvedených maloobchodních akcií k prodeji.Společnost JD.com , dříve nazývaná 360buy, představuje jednu z největších čínských firem v oblasti elektronického obchodu. Stejně jako její americké protějšky se i JD.com těšila nárůstu významu během počáteční části pandemie koronaviru. Společnost totiž těžila z rukojmího publika, které uspokojovalo potřeby spotřebitelů v relativně bezkontaktním formátu. Čínská veřejnost se však začíná rozčilovat nad drakonickou politikou nulového koverzování ve své zemi, což vede k rostoucím nepokojům.Zdroj: Getty ImagesAbychom byli spravedliví, zdá se, že JD na tom v současné době není o nic hůře. Za posledních pět seancí od uzavření 29. listopadu JD vzrostla o více než 6 %. Přesto si myslím, že se musíme podívat na širší obrázek. Pekingské zavedení politiky nulového kurzu již negativně ovlivnilo čínskou ekonomiku. Další narušení, jako jsou nepokoje, jichž jsme svědky, pravděpodobně poškodí prognózy růstu.Chcete využít této příležitosti?Ve skutečnosti deník New York Times zveřejnil článek, ve kterém uvádí, že nepokoje zvedly globální ekonomické vyhlídky. Vzhledem k tak dalekosáhlým důsledkům si jen těžko dovedu představit, jak by JD nemohl být nakonec ovlivněn. Proto je to jedna z maloobchodních akcií, které je třeba prodat do síly.Společnost Wayfair , která se specializuje na elektronické obchodování s nábytkem a výrobky pro domácnost, se z jarního útlumu v roce 2020 odrazila výrazně výše. Wayfair, který těžil z kombinace maloobchodní msty a vzkvétajících prodejů nemovitostí , jako by se nechumelilo. Pak se kalendář přehoupl do roku 2022 a všechno se zlomilo.Zdroj: Getty ImagesVskutku, od začátku roku se W propadl o téměř 84 % hodnoty vlastního kapitálu. Protože jednoznačně představovala jednu z nejhůře prodejných maloobchodních akcií, mohl by se objevit argument, že by se Wayfair mohl proměnit v kontrariánský nápad. Přesto se mi to nezdá. Z technického hlediska se akcie v posledním měsíci propadly o více než 16 %. Společnost Wayfair proto nedokázala zachytit část širšího krátkodobého impulsu, který pozvedl ostatní akcie.Do budoucna by pro akcie W mohla představovat největší překážku vyčerpaná spotřebitelská základna. Údaje amerického Úřadu pro ekonomickou analýzu ukazují, že míra osobních úspor klesla na téměř historické minimum. Jinými slovy, není čas na nákupy diskrečního zboží, což z W dělá jednu z maloobchodních akcií k prodeji.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...