Společnost Domino's Pizza (DPZ) v nadcházejících měsících nasadí po celých Spojených státech flotilu elektromobilů Chevy Bolt 2023, celkem 800 elektromobilů GM, protože se snaží nejen snížit svůj dopad na životní prostředí, ale také přilákat nové řidiče rozvozu.
Řetězec pizzerií si již dříve stanovil cíl nulových čistých emisí uhlíku do roku 2050 a generální ředitel Russell Weiner uvedl, že optimalizace způsobu rozvozu pizzy je klíčová.
„Společnost Domino’s byla založena v roce 1960 jako rozvážková firma a my každý večer chodíme spát a každé ráno se probouzíme s tím, že si říkáme: „Jak se můžeme zlepšit?“. Weiner to minulý týden řekl Jimu Cramerovi v pořadu „Mad Money“ televize CNBC. „Tohle je způsob, jak se můžeme zlepšit: lepší služby pro naše zákazníky a lepší pro životní prostředí.“
Podle společnosti Domino’s zajistí elektromobil Chevy Bolt společnosti nulové výfukové emise a nižší průměrné náklady na údržbu než neelektrická vozidla, jakož i snížení nákladů na tankování. Nová vozidla s dojezdem 259 km budou opatřena logy Domino’s na zakázku.
Prvních 100 vozidel dorazilo do vybraných franšízových a firemních prodejen v USA v listopadu, dalších 700 vozidel přibude v následujících měsících. K 11. září měla společnost Domino’s v USA 6 643 prodejen, z toho 402 firemních.
Zdroj: Getty Images
Zavedení této flotily elektromobilů není prvním případem, kdy se společnost Domino’s snaží optimalizovat způsob rozvozu pizzy.
V roce 2014 společnost představila rozvážkové vozidlo DXP, na zakázku vyrobený Chevrolet Spark, který byl vybaven vestavěnou ohřívací troubou a speciálními přihrádkami pro uložení položek, jako jsou například limonády.
Společnost Domino’s také ve spolupráci s robotickou firmou Nuro pilotovala rozvoz bez řidiče a v provozovně řetězce Woodland Heights v texaském Houstonu rozvážela pizzu autonomním terénním vozidlem. Další začínající firmy, jako je Refraction AI, testují autonomní vozidla vhodná pro rozvoz pizzy.
Společnost Domino’s se také snaží překročit rámec tradičního rozvozu autem a v roce 2019 zahájila program rozvozu na e-kole v prodejnách ve velkých metropolích, jako jsou Baltimore a Miami. Nyní rozváží pizzu na elektrokolech a skútrech na 24 mezinárodních trzích.
Elektromobily pomáhají hledat nové pracovníky Očekává se, že nasazení nové flotily elektromobilů GM pomůže společnosti také při náboru řidičů.
Zdroj: Getty Images
„Umožňuje nám to využít jinou skupinu řidičů,“ řekl Weiner. „Když se zamyslíte nad tím, co děláme dnes, najímáme lidi s auty, ale to začíná být vzhledem k tomu, co se děje, opravdu konkurenční.“
V prodejnách Domino’s pracuje mnoho lidí nebo potenciálních pracovníků, kteří mají řidičský průkaz, a Weiner řekl, že „jim stačí auto… je to pro nás skvělý způsob, jak získat dodatečnou pracovní sílu v době, kdy je na tomto trhu těsno.“
Některé obchody společnosti sice vyžadují, aby uchazeči o práci řidiče rozvozu používali vlastní vozidlo, některé však auto poskytují.
Weiner uvedl, že ukazatele náboru zaměstnanců společnosti včetně žádostí a nových zaměstnanců za týden se vrátily na hodnoty před nástupem covidové pandemie, ale dodal: „Stále jsou zde mezery, které je třeba zaplnit, a to je jeden z důvodů, proč děláme věci, jako je tato, abychom přinesli příliv a poskytli několik dalších možností.“
Na hovoru společnosti s analytiky k výsledkům za třetí čtvrtletí 13. října Weiner uvedl, že personální zajištění zůstává omezením, „ale moje důvěra v naši schopnost vyřešit mnohé z našich problémů s porodními pracemi vlastními silami v posledních několika čtvrtletích vzrostla“.
Řetězec pizzerií si již dříve stanovil cíl nulových čistých emisí uhlíku do roku 2050 a generální ředitel Russell Weiner uvedl, že optimalizace způsobu rozvozu pizzy je klíčová.„Společnost Domino’s byla založena v roce 1960 jako rozvážková firma a my každý večer chodíme spát a každé ráno se probouzíme s tím, že si říkáme: „Jak se můžeme zlepšit?“. Weiner to minulý týden řekl Jimu Cramerovi v pořadu „Mad Money“ televize CNBC. „Tohle je způsob, jak se můžeme zlepšit: lepší služby pro naše zákazníky a lepší pro životní prostředí.“Podle společnosti Domino’s zajistí elektromobil Chevy Bolt společnosti nulové výfukové emise a nižší průměrné náklady na údržbu než neelektrická vozidla, jakož i snížení nákladů na tankování. Nová vozidla s dojezdem 259 km budou opatřena logy Domino’s na zakázku.Prvních 100 vozidel dorazilo do vybraných franšízových a firemních prodejen v USA v listopadu, dalších 700 vozidel přibude v následujících měsících. K 11. září měla společnost Domino’s v USA 6 643 prodejen, z toho 402 firemních.Zdroj: Getty ImagesZavedení této flotily elektromobilů není prvním případem, kdy se společnost Domino’s snaží optimalizovat způsob rozvozu pizzy.V roce 2014 společnost představila rozvážkové vozidlo DXP, na zakázku vyrobený Chevrolet Spark, který byl vybaven vestavěnou ohřívací troubou a speciálními přihrádkami pro uložení položek, jako jsou například limonády.Chcete využít této příležitosti?Společnost Domino’s také ve spolupráci s robotickou firmou Nuro pilotovala rozvoz bez řidiče a v provozovně řetězce Woodland Heights v texaském Houstonu rozvážela pizzu autonomním terénním vozidlem. Další začínající firmy, jako je Refraction AI, testují autonomní vozidla vhodná pro rozvoz pizzy.Společnost Domino’s se také snaží překročit rámec tradičního rozvozu autem a v roce 2019 zahájila program rozvozu na e-kole v prodejnách ve velkých metropolích, jako jsou Baltimore a Miami. Nyní rozváží pizzu na elektrokolech a skútrech na 24 mezinárodních trzích.Elektromobily pomáhají hledat nové pracovníkyOčekává se, že nasazení nové flotily elektromobilů GM pomůže společnosti také při náboru řidičů.Zdroj: Getty Images„Umožňuje nám to využít jinou skupinu řidičů,“ řekl Weiner. „Když se zamyslíte nad tím, co děláme dnes, najímáme lidi s auty, ale to začíná být vzhledem k tomu, co se děje, opravdu konkurenční.“V prodejnách Domino’s pracuje mnoho lidí nebo potenciálních pracovníků, kteří mají řidičský průkaz, a Weiner řekl, že „jim stačí auto… je to pro nás skvělý způsob, jak získat dodatečnou pracovní sílu v době, kdy je na tomto trhu těsno.“Některé obchody společnosti sice vyžadují, aby uchazeči o práci řidiče rozvozu používali vlastní vozidlo, některé však auto poskytují.Weiner uvedl, že ukazatele náboru zaměstnanců společnosti včetně žádostí a nových zaměstnanců za týden se vrátily na hodnoty před nástupem covidové pandemie, ale dodal: „Stále jsou zde mezery, které je třeba zaplnit, a to je jeden z důvodů, proč děláme věci, jako je tato, abychom přinesli příliv a poskytli několik dalších možností.“Na hovoru společnosti s analytiky k výsledkům za třetí čtvrtletí 13. října Weiner uvedl, že personální zajištění zůstává omezením, „ale moje důvěra v naši schopnost vyřešit mnohé z našich problémů s porodními pracemi vlastními silami v posledních několika čtvrtletích vzrostla“.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...