Průzkum zveřejněný ve čtvrtek ukázal, že spotřebitelská důvěra v Jihoafrické republice se ve čtvrtém čtvrtletí zlepšila, ačkoli nálada spotřebitelů zůstala „depresivní“, zejména kvůli rostoucí inflaci a velkému zvýšení úrokových sazeb.
Index spotřebitelské důvěry (CCI), který sponzoruje První národní banka (FNB) a sestavuje Úřad pro ekonomický výzkum (BER), se zlepšil na minus 8 bodů z minus 20 bodů ve třetím čtvrtletí.
Oživení bylo přičítáno oživení ochoty spotřebitelů utrácet ve srovnání s předchozími dvěma čtvrtletími v roce 2022.
„Výrazné zlepšení spotřebitelského sentimentu je pozitivní zprávou pro ekonomiku a naznačuje, že výdaje domácností na spotřebu se drží – nebo dokonce mírně rostou – navzdory obtížným ekonomickým podmínkám,“ uvedl Mamello Matikinca-Ngwenya, hlavní ekonom FNB.
Matikinca-Ngwenya dodal, že vzestupný trend růstu zaměstnanosti a podstatně nižší ceny benzínu od posledního čtvrtletí podpořily náladu spotřebitelů v předvánočním období.
Zatímco důvěra domácností s vysokými a středními příjmy se v průběhu čtvrtletí zlepšila, důvěra domácností s nízkými příjmy se zhoršila, ukázal průzkum.
Celková spotřebitelská inflace v Jihoafrické republice v říjnu zrychlila meziroční růst na 7,6 % ze 7,5 % v září, jak ukázaly údaje jihoafrického statistického úřadu z minulého měsíce.
Chcete využít této příležitosti?
Průzkum zveřejněný ve čtvrtek ukázal, že spotřebitelská důvěra v Jihoafrické republice se ve čtvrtém čtvrtletí zlepšila, ačkoli nálada spotřebitelů zůstala „depresivní“, zejména kvůli rostoucí inflaci a velkému zvýšení úrokových sazeb.
Index spotřebitelské důvěry , který sponzoruje První národní banka  a sestavuje Úřad pro ekonomický výzkum , se zlepšil na minus 8 bodů z minus 20 bodů ve třetím čtvrtletí.
Oživení bylo přičítáno oživení ochoty spotřebitelů utrácet ve srovnání s předchozími dvěma čtvrtletími v roce 2022.
„Výrazné zlepšení spotřebitelského sentimentu je pozitivní zprávou pro ekonomiku a naznačuje, že výdaje domácností na spotřebu se drží – nebo dokonce mírně rostou – navzdory obtížným ekonomickým podmínkám,“ uvedl Mamello Matikinca-Ngwenya, hlavní ekonom FNB.
Matikinca-Ngwenya dodal, že vzestupný trend růstu zaměstnanosti a podstatně nižší ceny benzínu od posledního čtvrtletí podpořily náladu spotřebitelů v předvánočním období.
Zatímco důvěra domácností s vysokými a středními příjmy se v průběhu čtvrtletí zlepšila, důvěra domácností s nízkými příjmy se zhoršila, ukázal průzkum.
Celková spotřebitelská inflace v Jihoafrické republice v říjnu zrychlila meziroční růst na 7,6 % ze 7,5 % v září, jak ukázaly údaje jihoafrického statistického úřadu z minulého měsíce.Chcete využít této příležitosti?