Německá společnost Hapag-Lloyd zaznamenává po poklesu v posledních měsících mírný nárůst poptávky po lodní dopravě, ale v úterý zopakovala svůj mírnější výhled pro toto odvětví, protože pandemické poruchy ustupují.
Kontejnerový byznys, který je zvěstovatelem globálních ekonomických trendů, zaznamenal v září a říjnu znatelný pokles poptávky, protože ekonomiky po celém světě se potýkaly s prudce rostoucí inflací a krizí životních nákladů v důsledku ruské invaze na Ukrajinu.
„Nemyslím si, že trh je tak slabý jako před čtyřmi nebo osmi týdny,“ řekl generální ředitel společnosti Hapag-Lloyd Rolf Habben Jansen v telefonátu s novináři. „Myslím, že ke konci roku a před čínským novým rokem uvidíme malé oživení poptávky,“ dodal.
Navzdory zdvojnásobení devítiměsíčního čistého zisku v důsledku koronavirové krize, která vyhnala sazby za přepravu na rekordní úroveň, generální ředitel páté největší kontejnerové společnosti na světě již v listopadu varoval před poklesem spotových sazeb a růstem jednotkových nákladů souvisejících s inflací.
Habben Jansen v úterý poukázal na pozitivní stránku pro zákazníky, a to na zmírnění přetížení přístavů a objednávky lodí, které s 27 % celkové flotily s velkou pravděpodobností v příštím roce převýší nabídku nad poptávkou.
Pokud jde o objemy přepravy společnosti Hapag Lloyd ve čtvrtém čtvrtletí, držel se listopadové prognózy stabilní až mírně nižší úrovně než ve stejném období roku 2021, kdy dosáhly 2,9 milionu tun dvacetistopých ekvivalentních jednotek (TEU).

Německá společnost Hapag-Lloyd zaznamenává po poklesu v posledních měsících mírný nárůst poptávky po lodní dopravě, ale v úterý zopakovala svůj mírnější výhled pro toto odvětví, protože pandemické poruchy ustupují.
Kontejnerový byznys, který je zvěstovatelem globálních ekonomických trendů, zaznamenal v září a říjnu znatelný pokles poptávky, protože ekonomiky po celém světě se potýkaly s prudce rostoucí inflací a krizí životních nákladů v důsledku ruské invaze na Ukrajinu.
„Nemyslím si, že trh je tak slabý jako před čtyřmi nebo osmi týdny,“ řekl generální ředitel společnosti Hapag-Lloyd Rolf Habben Jansen v telefonátu s novináři. „Myslím, že ke konci roku a před čínským novým rokem uvidíme malé oživení poptávky,“ dodal.
Navzdory zdvojnásobení devítiměsíčního čistého zisku v důsledku koronavirové krize, která vyhnala sazby za přepravu na rekordní úroveň, generální ředitel páté největší kontejnerové společnosti na světě již v listopadu varoval před poklesem spotových sazeb a růstem jednotkových nákladů souvisejících s inflací.
Habben Jansen v úterý poukázal na pozitivní stránku pro zákazníky, a to na zmírnění přetížení přístavů a objednávky lodí, které s 27 % celkové flotily s velkou pravděpodobností v příštím roce převýší nabídku nad poptávkou.
Pokud jde o objemy přepravy společnosti Hapag Lloyd ve čtvrtém čtvrtletí, držel se listopadové prognózy stabilní až mírně nižší úrovně než ve stejném období roku 2021, kdy dosáhly 2,9 milionu tun dvacetistopých ekvivalentních jednotek .
