Nyní chce totéž udělat další značka, která se proslavila stavbou sportovních vozů zaměřených na okruhy. Lamborghini 30. listopadu představilo Huracán Sterrato, vylepšenou verzi svého superauta Huracán za 270 000 dolarů.
Sterrato není určen k prolézání skal ani k prorážení vyschlých říčních koryt. Není ani na rozfoukávání vln písku v dunách jako v nějaké turistické reklamě na Dubaj. Spíš ho uvidíte na Las Vegas Strip než na dálnici při King of the Hammers.
Nejlépe vás přenese po „sypkém nebo špinavém povrchu“, uvádí společnost. Buďme upřímní: v mnoha částech světa (dokonce a zejména v těch, které vlastní bohatí lidé) to popisuje příjezdovou cestu. Sterrato znamená v italštině štěrk.
I schopnost zvládnout rozbitou příjezdovou cestu je pro Lamborghini Huracán výhrou. Ve své běžnější podobě má kupé s výkonem 631 koní exoskelet z karbonových komponentů, jejichž krkolomné náklady na opravu překonává pouze četnost, s jakou je potřeba je opravovat. Díky světlé výšce, která sotva zvládne rychlostní nerovnosti, a vnějšímu výhledu, který je v tomto kokpitu až na druhém místě, mají karbonové brady, splittery a ráfky tendenci se poškrábat i v těch nejneškodnějších městských ulicích.
Šéfové Porsche agentuře Bloomberg řekli, že trailfinder 911 vyrobili, aby využili nové vlny zákazníků, kteří se svými 911 kempovali, chodili na túry, lyžovali a jezdili v terénu – alespoň přiblížili jejich vzhled pro příspěvky na Instagramu. Vedení Lamborghini nemůže přesně tvrdit, že zákazníci se svými Huracany jezdí na glamping. Na rozdíl od Porsche nemají ani terénní závodní vůz ve stylu Baja s vítězstvími v rallye kdesi v dědictví. Nicméně, kdo potřebuje dědictví, když se dají vydělat peníze?
Zdroj: Lamborghini.com
„Velmi nás inspirovaly rallye závody a vozy z 80. let,“ říká Rouven Mohr, technický ředitel Lamborghini. Během telefonického rozhovoru říká, že si s myšlenkou terénního Lamborghini pohrává minimálně od roku 2017; projekt byl uložen k ledu, dokud se v roce 2020 do čela Lamborghini nevrátí Stephan Winkelmann, prezident a výkonný ředitel. „Winkelmann přišel a řekl: ‚Proč se tohle auto nevyrábí? Měli byste ho udělat.“
Za výrobou divokých, limitovaných verzí stávajících modelů stojí skutečná finanční motivace, uvedl v e-mailu Michael Dean, senior analytik evropského automobilového průmyslu ve společnosti Bloomberg Intelligence. Malý počet vyrobených kusů a „výjimečnost“ mohou přinést vysoké cenové prémie a posílit ziskové marže – což je obzvláště důležité pro společnosti, které uvažují o primární veřejné nabídce akcií.
„Vzhledem k tomu, že Porsche je nyní kótováno na burze a Lamborghini je další na seznamu IPO, tyto limitované edice ukazují, že se mohou vyrovnat obchodnímu modelu Ferrari s velmi lukrativními deriváty sportovních vozů,“ řekl Dean. „Lamborghini letos skutečně předstihlo Ferrari v marži EBIT [provozní zisk nad provozními tržbami]. Je to pro ně případ předvádění nových technologií a dalšího budování značky, stejně jako podpory marže.“
Mohr říká, že ačkoli těsné načasování obou vozů bylo neúmyslné, Lamborghini a Porsche (obě společnosti jsou ovládány koncernem Volkswagen AG) během vývojových procesů sdílely nápady. Ve skutečnosti Lamborghini udělalo pro napumpování tohoto Huracánu pro použití v terénu téměř tolik, co Porsche s modelem 911 Dakar.
Sterrato má oproti Huracánu EVO zvětšenou světlou výšku o 44 mm a rozšířil přední (o 30 mm) a zadní (o 34 mm) kola; Porsche zvětšilo světlou výšku o 50 mm. Sterrato nabízí režim Rallye podobný tomu, který má Lamborghini Urus pro jízdu v podmínkách s nízkou přilnavostí, a nové kalibrace režimů Strada a Sport; Porsche zavedlo režimy Rallye a Off-Road. Sterrato má dodatečnou hliníkovou ochranu podvozku a vysoko umístěné sání vzduchu v zadní části vozu posílá k motoru bezprašný vzduch.
Zdroj: Lamborghini.com
Pod kapotou se tento terénní Huracán pyšní motorem V10 o výkonu 610 k, který zrychlí z nuly na 62 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximální rychlost je 160 km/h. Pro srovnání, Huracán STO zrychlí na stovku za necelých 2,6 sekundy a jeho maximální rychlost je 196 km/h.
Výroba limitované edice Huracánu Sterrato začne v únoru 2023, přičemž předobjednávky budou zahájeny do konce letošního roku. Celkem bude vyrobeno a celosvětově prodáno 1 499 kusů. (Náhodné číslo nemá žádný význam, i když podle mluvčího odráží zvýšený objem výroby, který byl navýšen poté, co předběžné fotografie vozu vyvolaly vyšší než očekávanou poptávku). Cena v Evropě začíná na 263 000 EUR (6,4 mil. Kč), cena v USA zatím nebyla oznámena.
Nyní chce totéž udělat další značka, která se proslavila stavbou sportovních vozů zaměřených na okruhy. Lamborghini 30. listopadu představilo Huracán Sterrato, vylepšenou verzi svého superauta Huracán za 270 000 dolarů.Sterrato není určen k prolézání skal ani k prorážení vyschlých říčních koryt. Není ani na rozfoukávání vln písku v dunách jako v nějaké turistické reklamě na Dubaj. Spíš ho uvidíte na Las Vegas Strip než na dálnici při King of the Hammers.Nejlépe vás přenese po „sypkém nebo špinavém povrchu“, uvádí společnost. Buďme upřímní: v mnoha částech světa to popisuje příjezdovou cestu. Sterrato znamená v italštině štěrk.I schopnost zvládnout rozbitou příjezdovou cestu je pro Lamborghini Huracán výhrou. Ve své běžnější podobě má kupé s výkonem 631 koní exoskelet z karbonových komponentů, jejichž krkolomné náklady na opravu překonává pouze četnost, s jakou je potřeba je opravovat. Díky světlé výšce, která sotva zvládne rychlostní nerovnosti, a vnějšímu výhledu, který je v tomto kokpitu až na druhém místě, mají karbonové brady, splittery a ráfky tendenci se poškrábat i v těch nejneškodnějších městských ulicích.Šéfové Porsche agentuře Bloomberg řekli, že trailfinder 911 vyrobili, aby využili nové vlny zákazníků, kteří se svými 911 kempovali, chodili na túry, lyžovali a jezdili v terénu – alespoň přiblížili jejich vzhled pro příspěvky na Instagramu. Vedení Lamborghini nemůže přesně tvrdit, že zákazníci se svými Huracany jezdí na glamping. Na rozdíl od Porsche nemají ani terénní závodní vůz ve stylu Baja s vítězstvími v rallye kdesi v dědictví. Nicméně, kdo potřebuje dědictví, když se dají vydělat peníze?Zdroj: Lamborghini.com„Velmi nás inspirovaly rallye závody a vozy z 80. let,“ říká Rouven Mohr, technický ředitel Lamborghini. Během telefonického rozhovoru říká, že si s myšlenkou terénního Lamborghini pohrává minimálně od roku 2017; projekt byl uložen k ledu, dokud se v roce 2020 do čela Lamborghini nevrátí Stephan Winkelmann, prezident a výkonný ředitel. „Winkelmann přišel a řekl: ‚Proč se tohle auto nevyrábí? Měli byste ho udělat.“Za výrobou divokých, limitovaných verzí stávajících modelů stojí skutečná finanční motivace, uvedl v e-mailu Michael Dean, senior analytik evropského automobilového průmyslu ve společnosti Bloomberg Intelligence. Malý počet vyrobených kusů a „výjimečnost“ mohou přinést vysoké cenové prémie a posílit ziskové marže – což je obzvláště důležité pro společnosti, které uvažují o primární veřejné nabídce akcií.Chcete využít této příležitosti?„Vzhledem k tomu, že Porsche je nyní kótováno na burze a Lamborghini je další na seznamu IPO, tyto limitované edice ukazují, že se mohou vyrovnat obchodnímu modelu Ferrari s velmi lukrativními deriváty sportovních vozů,“ řekl Dean. „Lamborghini letos skutečně předstihlo Ferrari v marži EBIT [provozní zisk nad provozními tržbami]. Je to pro ně případ předvádění nových technologií a dalšího budování značky, stejně jako podpory marže.“Mohr říká, že ačkoli těsné načasování obou vozů bylo neúmyslné, Lamborghini a Porsche během vývojových procesů sdílely nápady. Ve skutečnosti Lamborghini udělalo pro napumpování tohoto Huracánu pro použití v terénu téměř tolik, co Porsche s modelem 911 Dakar.Sterrato má oproti Huracánu EVO zvětšenou světlou výšku o 44 mm a rozšířil přední a zadní kola; Porsche zvětšilo světlou výšku o 50 mm. Sterrato nabízí režim Rallye podobný tomu, který má Lamborghini Urus pro jízdu v podmínkách s nízkou přilnavostí, a nové kalibrace režimů Strada a Sport; Porsche zavedlo režimy Rallye a Off-Road. Sterrato má dodatečnou hliníkovou ochranu podvozku a vysoko umístěné sání vzduchu v zadní části vozu posílá k motoru bezprašný vzduch.Zdroj: Lamborghini.comPod kapotou se tento terénní Huracán pyšní motorem V10 o výkonu 610 k, který zrychlí z nuly na 62 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximální rychlost je 160 km/h. Pro srovnání, Huracán STO zrychlí na stovku za necelých 2,6 sekundy a jeho maximální rychlost je 196 km/h.Výroba limitované edice Huracánu Sterrato začne v únoru 2023, přičemž předobjednávky budou zahájeny do konce letošního roku. Celkem bude vyrobeno a celosvětově prodáno 1 499 kusů. . Cena v Evropě začíná na 263 000 EUR , cena v USA zatím nebyla oznámena.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...