Musk se chystá konečně poodkrýt nákladní vůz Tesla – pro náročné zájemce
Společnost Tesla (TSLA) se ve čtvrtek chystá představit dlouho odkládaný model Semi, osmnáctikolové těžké nákladní vozidlo, které se potýkalo se skepticismem odborníků z oboru, kteří pochybovali, že bateriové elektrické nákladní vozy zvládnou zátěž při přepravě velkých nákladů na stovky kilometrů.
Uvedení na trh představuje první vstup výrobce elektromobilů do nákladní dopravy v době, kdy se administrativa amerického prezidenta Joea Bidena chystá nabídnout velkorysou daňovou úlevu ve výši 40 000 USD pro ekologická užitková vozidla.
Na slavnostním představení v továrně na baterie společnosti Tesla v Nevadě budou analytici zjišťovat podrobnosti, jako je cena, množství nákladu, které může Semi přepravit, a rychlost jeho nabíjení.
Šéf společnosti Elon Musk původně uvedl, že nákladní vozy budou ve výrobě do roku 2019, ale to bylo odloženo kvůli omezením v oblasti baterií. V roce 2017 Tesla uvedla, že cena vozu Semi s dojezdem 500 mil (805 km) bude 180 000 dolarů.
Zdroj: Getty Images
Miliardář, který po koupi Twitteru nyní řídí pět společností, má za sebou přehnané sliby ohledně produktů Tesla.
Musk například slíbil, že cena masově prodávaného elektrického sedanu Tesla Model 3 bude 35 000 dolarů, což bylo tvrzení, které ztroskotalo. Základní model se nyní prodává za 47 000 dolarů.
Dříve také prohlásil, že je velmi pravděpodobné, že Semi bude prvním vozem Tesly, který bude mít schopnost samořízení. V říjnu však Musk uvedl, že vozidla Tesla nejsou připravena vyřadit člověka z provozu.
Robyn Denholm, předseda představenstva společnosti Tesla, nedávno uvedl, že automobilka by mohla letos vyrobit 100 vozů Semi. Musk oznámil zahájení výroby vozu začátkem října a uvedl, že první dodávky dostane 1. prosince potravinářský a nápojový gigant PepsiCo.
TĚŽKÉ PROSAZENÍ NA TRHU
Někteří analytici se domnívají, že pro automobilku bude těžší proniknout na trh s užitkovými nákladními vozy než na trh s hromadnými automobily.
„Tesla je zde do značné míry nováčkem na trhu. Musí všechno dokázat a bude to dokazovat proti velmi, velmi silným starším konkurentům,“ řekl Oliver Dixon, hlavní analytik společnosti Guidehouse.
Zdroj: Getty Images
Musk vyzdvihl dojezd vozu Semi 500 mil, který je mnohem vyšší než u elektrických nákladních vozů nabízených konkurenty Daimler, Volvo, startupem Nikola a Renault Trucks.
„Tým společnosti Tesla právě dokončil jízdu na 500 mil s vozem Tesla Semi, který váží 81 000 liber!“ Musk napsal minulý týden na Twitteru. Na adresu zakladatele Microsoftu Billa Gatese, který se k plně elektrickým nákladním vozům vyjadřoval skepticky, Musk uvedl následující: „(Gates) si ho může přijít vyzkoušet, pokud bude chtít!“.
Společnost Nikola minulý měsíc uvedla, že zpomaluje dodávky svých elektrických nákladních vozů Tre BEV, aby snížila náklady na baterie, které se vyšplhaly na 110 000 dolarů za jeden vůz.
„Nebojím se ostatních konkurentů,“ řekl ve středu agentuře Reuters šéf společnosti Nikola Michael Loscheller. „Chci dostat dieselové kamiony ze silnic,“ řekl a dodal, že federální pobídky pro kamiony na vodík by mohly být výraznější než pro ty bateriové elektrické.
VÝZVA V OBLASTI NABÍJENÍ
Zdroj: Getty Images
Musk uvedl, že Tesla potřebuje k výrobě modelu Semi, který využívá pětkrát více článků, než kolik potřebuje osobní automobil, masově vyrábět své levnější baterie 4680 ve vlastní režii. Nedávno však uvedl, že Semi bude používat tradiční baterie 2170, které Tesla získává od dodavatelů.
„Mnoho z nás je tak trochu skeptických, protože nikdo jiný nebyl schopen prokázat, že to dokáže,“ řekl Mike Roeth, výkonný ředitel Severoamerické rady pro efektivitu nákladní dopravy, který se v roce 2017 zúčastnil prezentace prvního prototypu Semi společnosti Tesla.
Na akci v roce 2017 Musk uvedl, že nákladní vůz dokáže ujet až 400 km na 30 minut nabíjení na solárních „mega nabíječkách“, aniž by uvedl podrobnosti. Hledání energie pro nabíjení elektrických vozidel zůstává velkou výzvou.
„Celý důvod pro nákladní automobil je převážet náklad o hmotnosti kolem 40 000 až 45 000 liber,“ řekl Roeth, bývalý manažer amerického výrobce nákladních automobilů Navistar. „A pokud vaše baterie váží příliš mnoho nebo stojí příliš mnoho … to nefunguje.“
Uvedení na trh představuje první vstup výrobce elektromobilů do nákladní dopravy v době, kdy se administrativa amerického prezidenta Joea Bidena chystá nabídnout velkorysou daňovou úlevu ve výši 40 000 USD pro ekologická užitková vozidla.Na slavnostním představení v továrně na baterie společnosti Tesla v Nevadě budou analytici zjišťovat podrobnosti, jako je cena, množství nákladu, které může Semi přepravit, a rychlost jeho nabíjení.Šéf společnosti Elon Musk původně uvedl, že nákladní vozy budou ve výrobě do roku 2019, ale to bylo odloženo kvůli omezením v oblasti baterií. V roce 2017 Tesla uvedla, že cena vozu Semi s dojezdem 500 mil bude 180 000 dolarů.Zdroj: Getty ImagesMiliardář, který po koupi Twitteru nyní řídí pět společností, má za sebou přehnané sliby ohledně produktů Tesla.Musk například slíbil, že cena masově prodávaného elektrického sedanu Tesla Model 3 bude 35 000 dolarů, což bylo tvrzení, které ztroskotalo. Základní model se nyní prodává za 47 000 dolarů.Dříve také prohlásil, že je velmi pravděpodobné, že Semi bude prvním vozem Tesly, který bude mít schopnost samořízení. V říjnu však Musk uvedl, že vozidla Tesla nejsou připravena vyřadit člověka z provozu.Chcete využít této příležitosti?Robyn Denholm, předseda představenstva společnosti Tesla, nedávno uvedl, že automobilka by mohla letos vyrobit 100 vozů Semi. Musk oznámil zahájení výroby vozu začátkem října a uvedl, že první dodávky dostane 1. prosince potravinářský a nápojový gigant PepsiCo.TĚŽKÉ PROSAZENÍ NA TRHUNěkteří analytici se domnívají, že pro automobilku bude těžší proniknout na trh s užitkovými nákladními vozy než na trh s hromadnými automobily.„Tesla je zde do značné míry nováčkem na trhu. Musí všechno dokázat a bude to dokazovat proti velmi, velmi silným starším konkurentům,“ řekl Oliver Dixon, hlavní analytik společnosti Guidehouse.Zdroj: Getty ImagesMusk vyzdvihl dojezd vozu Semi 500 mil, který je mnohem vyšší než u elektrických nákladních vozů nabízených konkurenty Daimler, Volvo, startupem Nikola a Renault Trucks.„Tým společnosti Tesla právě dokončil jízdu na 500 mil s vozem Tesla Semi, který váží 81 000 liber!“ Musk napsal minulý týden na Twitteru. Na adresu zakladatele Microsoftu Billa Gatese, který se k plně elektrickým nákladním vozům vyjadřoval skepticky, Musk uvedl následující: „ si ho může přijít vyzkoušet, pokud bude chtít!“.Společnost Nikola minulý měsíc uvedla, že zpomaluje dodávky svých elektrických nákladních vozů Tre BEV, aby snížila náklady na baterie, které se vyšplhaly na 110 000 dolarů za jeden vůz.„Nebojím se ostatních konkurentů,“ řekl ve středu agentuře Reuters šéf společnosti Nikola Michael Loscheller. „Chci dostat dieselové kamiony ze silnic,“ řekl a dodal, že federální pobídky pro kamiony na vodík by mohly být výraznější než pro ty bateriové elektrické.VÝZVA V OBLASTI NABÍJENÍZdroj: Getty ImagesMusk uvedl, že Tesla potřebuje k výrobě modelu Semi, který využívá pětkrát více článků, než kolik potřebuje osobní automobil, masově vyrábět své levnější baterie 4680 ve vlastní režii. Nedávno však uvedl, že Semi bude používat tradiční baterie 2170, které Tesla získává od dodavatelů.„Mnoho z nás je tak trochu skeptických, protože nikdo jiný nebyl schopen prokázat, že to dokáže,“ řekl Mike Roeth, výkonný ředitel Severoamerické rady pro efektivitu nákladní dopravy, který se v roce 2017 zúčastnil prezentace prvního prototypu Semi společnosti Tesla.Na akci v roce 2017 Musk uvedl, že nákladní vůz dokáže ujet až 400 km na 30 minut nabíjení na solárních „mega nabíječkách“, aniž by uvedl podrobnosti. Hledání energie pro nabíjení elektrických vozidel zůstává velkou výzvou.„Celý důvod pro nákladní automobil je převážet náklad o hmotnosti kolem 40 000 až 45 000 liber,“ řekl Roeth, bývalý manažer amerického výrobce nákladních automobilů Navistar. „A pokud vaše baterie váží příliš mnoho nebo stojí příliš mnoho … to nefunguje.“
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...