odkládá plány na vstup na tokijskou burzu cenných papírů do příštího roku a usiluje o ocenění na 6 miliard dolarů nebo více.
Podle lidí obeznámených se záležitostí provozovatel aplikace manga Kakao Piccoma Corp. dříve plánoval primární veřejnou nabídku akcií na letošní prosinec, ale vzhledem k propadu ocenění technologií tento proces odkládá. Když společnost Piccoma loni získávala finanční prostředky, byla oceněna na přibližně 847 miliard jenů (6,2 miliardy USD) a společnost doufá, že si tuto hranici udrží i při vstupu na burzu, uvedl jeden z lidí. Její IPO se pravděpodobně uskuteční v první polovině roku, ale plány zůstávají flexibilní a závisí na tržních cenách.
Piccoma se připojuje k rostoucímu počtu společností, které čekají na vstup na burzu poté, co globální burzovní krize srazila technologické firmy s vysokými násobky. Ocenění společnosti Coupang Inc., která je někdy nazývána jihokorejským Amazonem, se loni po vstupu na newyorský burzovní trh v hodnotě 4,6 miliardy dolarů krátce vyšplhalo na více než 86 miliard dolarů, aby se poté propadlo o více než 60 %. To se stalo varovným příkladem pro firmy od čipového architekta Arm Ltd. ze skupiny SoftBank Group Corp. po Kakao Entertainment Corp., které obě zvažují vstup na newyorský trh, ale zatím se nerozhodly o časovém plánu.
Společnost Piccoma, jejíž stránky obsahují populární komiksy v japonském stylu, může být trpělivá, protože podle jednoho člověka již dosahuje zisku. Mezi hlavní manažery patří Nomura Holdings Inc., uvedli tito lidé.
„Bude těžké dosáhnout stejného ocenění,“ řekl Mitsushige Akino, vedoucí pracovník společnosti Ichiyoshi Asset Management Co. Rostoucí globální úrokové sazby a inflace podle něj ztíží obchodování s akciemi na loňských vysokých hodnotách poměru ceny a zisku. „Trhy se mohou zotavit, ale mechanismus zvedající ocenění se změnil.“
Zdroj: Unsplash
Piccoma plánuje vstup na burzu, ale podrobnosti IPO, včetně načasování, se nadále prověřují, uvedl zástupce společnosti bez bližších podrobností.
Společnost Piccoma, kterou ze 72,9 % vlastní společnost Kakao a z 18,2 % společnost Kakao Entertainment, bojuje se společností Line Corp., provozovatelem největší japonské platformy pro zasílání zpráv, o pozici nejpoužívanější manga aplikace v zemi. Měsíční počet čtenářů Piccomy dosáhl v červnovém čtvrtletí nejvyšší hodnoty 9,5 milionu, zatímco v srpnu 2017 jich bylo přibližně 2 miliony. Díky tomu se v červnu umístila na osmém místě celosvětově mezi neherními aplikacemi podle měsíčních prodejů, uvádí data.ai.
Aplikace nabízí několik prvních kapitol většiny komiksů zdarma. Uživatelům, kteří chtějí ve čtení pokračovat, účtuje poplatky a zároveň nabízí možnost počkat 24 hodin, než budou v daném komiksu pokračovat bez placení. Tento přístup u čtenářů zabodoval a pomohl společnosti Piccoma získat nové uživatele, když se snažila proniknout na japonský trh.
Růst společnosti Piccoma podpořil také digitální posun na japonském trhu s komiksy. Podle zprávy zveřejněné Asociací vydavatelů a nakladatelů všech japonských časopisů a knih (All Japan Magazine and Book Publisher’s and Editor’s Association) se prodej digitální mangy v roce 2021 oproti předchozímu roku zvýšil o 20 %, za sedm let vzrostl více než čtyřikrát a tvoří více než 60 % celkového trhu v hodnotě 5 miliard dolarů.
Společnost Piccoma se v roce 2020 poprvé přehoupla do zisku, a to na základě hlášení korejským regulačním orgánům. Její čistý zisk se v roce 2021 více než ztrojnásobil na 39 milionů dolarů díky 88% nárůstu tržeb. V první polovině letošního roku se však čistý zisk společnosti smrskl na 2 miliony dolarů při 27% nárůstu tržeb, protože ziskovost zasáhly vyšší marketingové náklady.
Zdroj: Unsplash
Piccoma získala v květnu loňského roku 60 miliard jenů od investorů včetně Anchor Equity Partners a startup doufá, že jeho ziskovost přiláká další investory při IPO, uvedl jeden z nich. Během prezentací investorům někteří přirovnávali společnost Piccoma k jiným firmám, které generují příjmy na základě sledovanosti, jako je Netflix Inc. Aplikace Piccoma má jednu výhodu, protože její příjmy na uživatele nejsou omezeny pevným měsíčním poplatkem, ale mohou se zvyšovat na základě počtu přečtených kapitol, uvedl dotyčný. Přesto i akcie společnosti Netflix letos klesly, protože počet předplatitelů se zastavil.
Tokijský debut společnosti Piccoma by mohl být také zlomovým okamžikem pro stále větší počet korejských začínajících firem, které se snaží proniknout do zahraničí.
Provozovatel největší jihokorejské aplikace pro zasílání zpráv KakaoTalk, mateřská společnost Kakao, se snaží proniknout na trhy v Asii i jinde, protože tato rozsáhlá skupina se střetla s dominantními aplikacemi pro zasílání zpráv, jako jsou WeChat a Line. Piccoma však sází na to, že své zkušenosti z Japonska využije k expanzi jinam. Letos v březnu spustila svou službu ve Francii, aby uspěla u evropského publika.
„Plánujeme zajistit Piccomě místo na francouzském trhu a vybudovat základ pro oporu Kakao v globální expanzi,“ uvedla Piccoma v červenci v tiskové zprávě.
odkládá plány na vstup na tokijskou burzu cenných papírů do příštího roku a usiluje o ocenění na 6 miliard dolarů nebo více.Podle lidí obeznámených se záležitostí provozovatel aplikace manga Kakao Piccoma Corp. dříve plánoval primární veřejnou nabídku akcií na letošní prosinec, ale vzhledem k propadu ocenění technologií tento proces odkládá. Když společnost Piccoma loni získávala finanční prostředky, byla oceněna na přibližně 847 miliard jenů a společnost doufá, že si tuto hranici udrží i při vstupu na burzu, uvedl jeden z lidí. Její IPO se pravděpodobně uskuteční v první polovině roku, ale plány zůstávají flexibilní a závisí na tržních cenách.Piccoma se připojuje k rostoucímu počtu společností, které čekají na vstup na burzu poté, co globální burzovní krize srazila technologické firmy s vysokými násobky. Ocenění společnosti Coupang Inc., která je někdy nazývána jihokorejským Amazonem, se loni po vstupu na newyorský burzovní trh v hodnotě 4,6 miliardy dolarů krátce vyšplhalo na více než 86 miliard dolarů, aby se poté propadlo o více než 60 %. To se stalo varovným příkladem pro firmy od čipového architekta Arm Ltd. ze skupiny SoftBank Group Corp. po Kakao Entertainment Corp., které obě zvažují vstup na newyorský trh, ale zatím se nerozhodly o časovém plánu.Společnost Piccoma, jejíž stránky obsahují populární komiksy v japonském stylu, může být trpělivá, protože podle jednoho člověka již dosahuje zisku. Mezi hlavní manažery patří Nomura Holdings Inc., uvedli tito lidé.„Bude těžké dosáhnout stejného ocenění,“ řekl Mitsushige Akino, vedoucí pracovník společnosti Ichiyoshi Asset Management Co. Rostoucí globální úrokové sazby a inflace podle něj ztíží obchodování s akciemi na loňských vysokých hodnotách poměru ceny a zisku. „Trhy se mohou zotavit, ale mechanismus zvedající ocenění se změnil.“Zdroj: UnsplashPiccoma plánuje vstup na burzu, ale podrobnosti IPO, včetně načasování, se nadále prověřují, uvedl zástupce společnosti bez bližších podrobností.Společnost Piccoma, kterou ze 72,9 % vlastní společnost Kakao a z 18,2 % společnost Kakao Entertainment, bojuje se společností Line Corp., provozovatelem největší japonské platformy pro zasílání zpráv, o pozici nejpoužívanější manga aplikace v zemi. Měsíční počet čtenářů Piccomy dosáhl v červnovém čtvrtletí nejvyšší hodnoty 9,5 milionu, zatímco v srpnu 2017 jich bylo přibližně 2 miliony. Díky tomu se v červnu umístila na osmém místě celosvětově mezi neherními aplikacemi podle měsíčních prodejů, uvádí data.ai.Chcete využít této příležitosti?Aplikace nabízí několik prvních kapitol většiny komiksů zdarma. Uživatelům, kteří chtějí ve čtení pokračovat, účtuje poplatky a zároveň nabízí možnost počkat 24 hodin, než budou v daném komiksu pokračovat bez placení. Tento přístup u čtenářů zabodoval a pomohl společnosti Piccoma získat nové uživatele, když se snažila proniknout na japonský trh.Růst společnosti Piccoma podpořil také digitální posun na japonském trhu s komiksy. Podle zprávy zveřejněné Asociací vydavatelů a nakladatelů všech japonských časopisů a knih se prodej digitální mangy v roce 2021 oproti předchozímu roku zvýšil o 20 %, za sedm let vzrostl více než čtyřikrát a tvoří více než 60 % celkového trhu v hodnotě 5 miliard dolarů.Společnost Piccoma se v roce 2020 poprvé přehoupla do zisku, a to na základě hlášení korejským regulačním orgánům. Její čistý zisk se v roce 2021 více než ztrojnásobil na 39 milionů dolarů díky 88% nárůstu tržeb. V první polovině letošního roku se však čistý zisk společnosti smrskl na 2 miliony dolarů při 27% nárůstu tržeb, protože ziskovost zasáhly vyšší marketingové náklady.Zdroj: UnsplashPiccoma získala v květnu loňského roku 60 miliard jenů od investorů včetně Anchor Equity Partners a startup doufá, že jeho ziskovost přiláká další investory při IPO, uvedl jeden z nich. Během prezentací investorům někteří přirovnávali společnost Piccoma k jiným firmám, které generují příjmy na základě sledovanosti, jako je Netflix Inc. Aplikace Piccoma má jednu výhodu, protože její příjmy na uživatele nejsou omezeny pevným měsíčním poplatkem, ale mohou se zvyšovat na základě počtu přečtených kapitol, uvedl dotyčný. Přesto i akcie společnosti Netflix letos klesly, protože počet předplatitelů se zastavil.Tokijský debut společnosti Piccoma by mohl být také zlomovým okamžikem pro stále větší počet korejských začínajících firem, které se snaží proniknout do zahraničí.Provozovatel největší jihokorejské aplikace pro zasílání zpráv KakaoTalk, mateřská společnost Kakao, se snaží proniknout na trhy v Asii i jinde, protože tato rozsáhlá skupina se střetla s dominantními aplikacemi pro zasílání zpráv, jako jsou WeChat a Line. Piccoma však sází na to, že své zkušenosti z Japonska využije k expanzi jinam. Letos v březnu spustila svou službu ve Francii, aby uspěla u evropského publika.„Plánujeme zajistit Piccomě místo na francouzském trhu a vybudovat základ pro oporu Kakao v globální expanzi,“ uvedla Piccoma v červenci v tiskové zprávě.