Podle údajů společnosti S&P Global Market Intelligence ztratily akcie Boeingu 32,1 % své hodnoty, protože společnost čelila kombinaci přetrvávajících obav o kvalitu a nové nejistoty ohledně poptávky po jejích hlavních produktech.
V posledních letech se Boeing vydal na cestu, na kterou by investoři nejraději zapomněli. V březnu 2019 byla po dvojici smrtelných nehod uzemněna vlajková loď společnosti 737 MAX. V době, kdy byl koncem roku 2020 opět uveden do provozu, se letecké společnosti vyrovnávaly s dopady pandemie a více se soustředily na přežití než na expanzi, což snížilo poptávku po nových letadlech.
Vyšetřování letounu 737 MAX vedlo také k otázkám ohledně kontroly kvality společnosti Boeing a jejího vztahu s hlavním regulačním orgánem. V letech, které uplynuly od uzemnění letadla, byla společnost nucena znovu se podívat na své procesy a certifikace a zvýšená kontrola vedla k tomu, že Boeing zastavil dodávky svého letadla 787 Dreamliner a o několik let zpozdil uvedení nové verze svého letadla 777 na trh.

První polovina roku 2022 přinesla investorům společnosti Boeing nové obavy. Válka na Ukrajině způsobila nárůst cen ropy, což omezilo množství kapitálu, který mají letecké společnosti k dispozici na nákup nových letadel. Následná inflace a snaha Federálního rezervního systému bojovat proti inflaci vyvolaly u investorů obavy z možné recese v USA. Recese bývá pro letecké společnosti a prodej nových letadel špatná, protože spotřebitelé a podniky omezují velké diskreční nákupy, jako jsou letenky.
Boeing je v současné době v nepořádku, ale je možné se o něm bavit. Přes všechny své problémy Boeing přežil pandemii, která způsobila největší poptávkový šok v historii letectví. Letouny 737 MAX opět létají a zdá se, že Dreamliner se blíží k obnovení dodávek. Dlouhodobě se očekává, že poptávka po cestování poroste v příštích dvou desetiletích o 2 až 3 % ročně, což si vyžádá spoustu nových letadel.
Otázkou je, za jak dlouho se akcie Boeingu opět dostanou do vzduchu. Od začátku pandemie vzrostl dluh společnosti o více než 400 %, protože vedení společnosti podnikalo kroky, aby zajistilo, že Boeing krizi přežije. Potřebuje silný prodej nových letadel a s ním spojený tok hotovosti, aby mohla splatit zvýšený dluh a začít normalizovat provoz.

Vzhledem k nejistotě ohledně toho, co čeká komerční leteckou dopravu, a k nedávnému zlozvyku společnosti Boeing opakovaně šokovat investory dalšími špatnými zprávami, Wall Street zřejmě nyní zaujala k akciím Boeingu postoj „počkej a uvidíš“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky