Podle údajů společnosti S&P Global Market Intelligence ztratily akcie Boeingu 32,1 % své hodnoty, protože společnost čelila kombinaci přetrvávajících obav o kvalitu a nové nejistoty ohledně poptávky po jejích hlavních produktech.
V posledních letech se Boeing vydal na cestu, na kterou by investoři nejraději zapomněli. V březnu 2019 byla po dvojici smrtelných nehod uzemněna vlajková loď společnosti 737 MAX. V době, kdy byl koncem roku 2020 opět uveden do provozu, se letecké společnosti vyrovnávaly s dopady pandemie a více se soustředily na přežití než na expanzi, což snížilo poptávku po nových letadlech.
Vyšetřování letounu 737 MAX vedlo také k otázkám ohledně kontroly kvality společnosti Boeing a jejího vztahu s hlavním regulačním orgánem. V letech, které uplynuly od uzemnění letadla, byla společnost nucena znovu se podívat na své procesy a certifikace a zvýšená kontrola vedla k tomu, že Boeing zastavil dodávky svého letadla 787 Dreamliner a o několik let zpozdil uvedení nové verze svého letadla 777 na trh.
Zdroj: Pexels
První polovina roku 2022 přinesla investorům společnosti Boeing nové obavy. Válka na Ukrajině způsobila nárůst cen ropy, což omezilo množství kapitálu, který mají letecké společnosti k dispozici na nákup nových letadel. Následná inflace a snaha Federálního rezervního systému bojovat proti inflaci vyvolaly u investorů obavy z možné recese v USA. Recese bývá pro letecké společnosti a prodej nových letadel špatná, protože spotřebitelé a podniky omezují velké diskreční nákupy, jako jsou letenky.
Boeing je v současné době v nepořádku, ale je možné se o něm bavit. Přes všechny své problémy Boeing přežil pandemii, která způsobila největší poptávkový šok v historii letectví. Letouny 737 MAX opět létají a zdá se, že Dreamliner se blíží k obnovení dodávek. Dlouhodobě se očekává, že poptávka po cestování poroste v příštích dvou desetiletích o 2 až 3 % ročně, což si vyžádá spoustu nových letadel.
Otázkou je, za jak dlouho se akcie Boeingu opět dostanou do vzduchu. Od začátku pandemie vzrostl dluh společnosti o více než 400 %, protože vedení společnosti podnikalo kroky, aby zajistilo, že Boeing krizi přežije. Potřebuje silný prodej nových letadel a s ním spojený tok hotovosti, aby mohla splatit zvýšený dluh a začít normalizovat provoz.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k nejistotě ohledně toho, co čeká komerční leteckou dopravu, a k nedávnému zlozvyku společnosti Boeing opakovaně šokovat investory dalšími špatnými zprávami, Wall Street zřejmě nyní zaujala k akciím Boeingu postoj „počkej a uvidíš“.
Podle údajů společnosti S&P Global Market Intelligence ztratily akcie Boeingu 32,1 % své hodnoty, protože společnost čelila kombinaci přetrvávajících obav o kvalitu a nové nejistoty ohledně poptávky po jejích hlavních produktech.V posledních letech se Boeing vydal na cestu, na kterou by investoři nejraději zapomněli. V březnu 2019 byla po dvojici smrtelných nehod uzemněna vlajková loď společnosti 737 MAX. V době, kdy byl koncem roku 2020 opět uveden do provozu, se letecké společnosti vyrovnávaly s dopady pandemie a více se soustředily na přežití než na expanzi, což snížilo poptávku po nových letadlech.Vyšetřování letounu 737 MAX vedlo také k otázkám ohledně kontroly kvality společnosti Boeing a jejího vztahu s hlavním regulačním orgánem. V letech, které uplynuly od uzemnění letadla, byla společnost nucena znovu se podívat na své procesy a certifikace a zvýšená kontrola vedla k tomu, že Boeing zastavil dodávky svého letadla 787 Dreamliner a o několik let zpozdil uvedení nové verze svého letadla 777 na trh.Zdroj: PexelsPrvní polovina roku 2022 přinesla investorům společnosti Boeing nové obavy. Válka na Ukrajině způsobila nárůst cen ropy, což omezilo množství kapitálu, který mají letecké společnosti k dispozici na nákup nových letadel. Následná inflace a snaha Federálního rezervního systému bojovat proti inflaci vyvolaly u investorů obavy z možné recese v USA. Recese bývá pro letecké společnosti a prodej nových letadel špatná, protože spotřebitelé a podniky omezují velké diskreční nákupy, jako jsou letenky.Boeing je v současné době v nepořádku, ale je možné se o něm bavit. Přes všechny své problémy Boeing přežil pandemii, která způsobila největší poptávkový šok v historii letectví. Letouny 737 MAX opět létají a zdá se, že Dreamliner se blíží k obnovení dodávek. Dlouhodobě se očekává, že poptávka po cestování poroste v příštích dvou desetiletích o 2 až 3 % ročně, což si vyžádá spoustu nových letadel.Otázkou je, za jak dlouho se akcie Boeingu opět dostanou do vzduchu. Od začátku pandemie vzrostl dluh společnosti o více než 400 %, protože vedení společnosti podnikalo kroky, aby zajistilo, že Boeing krizi přežije. Potřebuje silný prodej nových letadel a s ním spojený tok hotovosti, aby mohla splatit zvýšený dluh a začít normalizovat provoz.Zdroj: Getty ImagesVzhledem k nejistotě ohledně toho, co čeká komerční leteckou dopravu, a k nedávnému zlozvyku společnosti Boeing opakovaně šokovat investory dalšími špatnými zprávami, Wall Street zřejmě nyní zaujala k akciím Boeingu postoj „počkej a uvidíš“.Chcete využít této příležitosti?
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...