Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    HKG: 9973 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    HKG: 9973 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proměnila společnost Disney svůj geniální tah ve velkou chybu?

Společnost Walt Disney (DIS) svou zprávou o výsledcích za druhé čtvrtletí trh naprosto odrovnala.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
18 prosince, 2022
4 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nejenže překonala předpovědi Wall Street v horní i dolní linii, ale také katapultovala zábavního giganta do čela konkurenční společnosti Netflix (NFLX) tím, že přidala 14,4 milionu nových předplatitelů své streamovací služby Disney+.

To společnosti Disney dodává odvahu zvýšit cenu služby Disney+ a zároveň představit novou, levnější verzi podporovanou reklamou, protože se ukázalo, že spotřebitelé jsou ochotni za reklamy platit. Stanovování cen je však ošemetná záležitost, a i když by využití tohoto trendu mohlo být geniálním tahem, společnost Disney by se také mohla dopustit velké chyby, kdyby stanovila obě ceny na prémiové úrovni.

Skok do popředí

Společnost Disney má nyní 221,1 milionu předplatitelů svých různých streamovacích služeb, zatímco Netflix 220,7 milionu. Očekávalo se, že si na své konto připíše pouze 10 milionů nových předplatitelů, ale díky silné nabídce povinných pořadů se zákazníci houfně přihlašovali. To přišlo v době, kdy diváky přestalo bavit, že Netflix v obsahu upřednostňuje kvantitu před kvalitou, a v rekordním počtu zrušili své předplatné u tohoto streamera. Netflix ve druhém čtvrtletí ztratil téměř milion předplatitelů, což je nejvíce, co kdy zaznamenal.

Zdroj: Reuters

Mohlo by jít o součást celkové únavy diváků, kteří mají nyní na výběr nejen mezi společnostmi Disney a Netflix, ale také Amazon Prime Video, Apple TV+, Hulu, Tubi, Freevee, HBOMax, Paramount+, Peacock a dalšími. Podle údajů oborových analytiků ze společnosti Kantar toho mají diváci dost a růst streamingu se zastavil.

Její nejnovější zpráva Entertainment on Demand Barometer ukazuje, že ve druhém čtvrtletí zrušilo předplatné streamování 4,5 milionu spotřebitelů, čímž se penetrace v odvětví snížila na 85 %. Spotřebitelé omezují počet svých předplatných na několik málo a z těch, kteří mají pouze jedno předplatné, si 69 % zvolilo službu Amazon Prime Video.

Advertisement

Spotřebitelé samozřejmě neplatí 149 dolarů ročně za streamované video od Amazonu, ale za bezplatné doručení z tohoto e-shopu, ke kterému jsou zdarma přidány filmy a televizní pořady. A to je důvod, proč je cenový plán společnosti Disney pro službu Disney+ tak zásadní – a proč její rozhodnutí v této oblasti může být velkou chybou.

Chcete využít této příležitosti?

Placení za reklamu

Společnost Disney zvýšila měsíční cenu služby Disney+ ze 7,99 na 10,99 USD, což představuje nárůst ceny o 38 %. V porovnání s Netflixem, který letos v lednu zvýšil měsíční cenu svého nejoblíbenějšího předplatného z 13,99 na 15,49 dolaru, je to však stále výhodná cena.

Zdroj: Nyse

Ačkoli toto zvýšení samo o sobě nese určité riziko, je chybou společnosti Disney, že v prosinci spustí svou novou službu podporovanou reklamou za starou cenu 7,99 USD měsíčně. Zdá se, že mezi službou bez reklam a službou podporovanou reklamami není dostatečný rozdíl v hodnotě, který by spotřebitele opravňoval k tomu, aby se přihlásili k levnější službě. I když to může být skutečně záměr – nenápadně povzbuzovat diváky, aby si připlatili za službu bez reklam – podkopává to předpoklad a slib jako celek.

Společnost Disney právě udělala něco podobného s ESPN+, když zvýšila cenu předplatného této streamovací služby zaměřené na sportovní přenosy z 6,99 na 9,99 dolaru měsíčně v naději, že se diváci prostě rozhodnou pro balíček a přidají si Disney+ a Hulu za další 4 dolary měsíčně. Zábavní společnost by však pravděpodobně mohla celkově generovat větší příjmy, kdyby službu s reklamou učinila skutečně výhodnou.

Reklama, reklama, reklama

Odvětví streamovaného videa se rozhodně vyvíjí. Není to tak dávno, co spotřebitelé trpěli reklamou v televizním vysílání, protože bylo zdarma, ale nakonec platili více za streamovací služby, aby se reklamám vyhnuli.

Zdroj: Reuters

Když pak poskytovatelé začali zvyšovat ceny, začali nabízet bezplatné verze, pokud vám nevadilo sledování reklam. Nyní to došlo tak daleko, že diváci nejenže vidí reklamy, ale musí za toto privilegium také platit.

Možná je společnost Disney chytrá, když generuje příjmy z reklamy a zároveň vybírá od svých zákazníků poplatky za jejich sledování. Na druhou stranu se to zdá být velkou chybou, protože to není vstřícné k divákům – což by v konečném důsledku mohlo způsobit, že celkový počet jejích předplatitelů streamingu časem klesne.

Nejenže překonala předpovědi Wall Street v horní i dolní linii, ale také katapultovala zábavního giganta do čela konkurenční společnosti Netflix tím, že přidala 14,4 milionu nových předplatitelů své streamovací služby Disney+.To společnosti Disney dodává odvahu zvýšit cenu služby Disney+ a zároveň představit novou, levnější verzi podporovanou reklamou, protože se ukázalo, že spotřebitelé jsou ochotni za reklamy platit. Stanovování cen je však ošemetná záležitost, a i když by využití tohoto trendu mohlo být geniálním tahem, společnost Disney by se také mohla dopustit velké chyby, kdyby stanovila obě ceny na prémiové úrovni.Společnost Disney má nyní 221,1 milionu předplatitelů svých různých streamovacích služeb, zatímco Netflix 220,7 milionu. Očekávalo se, že si na své konto připíše pouze 10 milionů nových předplatitelů, ale díky silné nabídce povinných pořadů se zákazníci houfně přihlašovali. To přišlo v době, kdy diváky přestalo bavit, že Netflix v obsahu upřednostňuje kvantitu před kvalitou, a v rekordním počtu zrušili své předplatné u tohoto streamera. Netflix ve druhém čtvrtletí ztratil téměř milion předplatitelů, což je nejvíce, co kdy zaznamenal.Zdroj: ReutersMohlo by jít o součást celkové únavy diváků, kteří mají nyní na výběr nejen mezi společnostmi Disney a Netflix, ale také Amazon Prime Video, Apple TV+, Hulu, Tubi, Freevee, HBOMax, Paramount+, Peacock a dalšími. Podle údajů oborových analytiků ze společnosti Kantar toho mají diváci dost a růst streamingu se zastavil.Její nejnovější zpráva Entertainment on Demand Barometer ukazuje, že ve druhém čtvrtletí zrušilo předplatné streamování 4,5 milionu spotřebitelů, čímž se penetrace v odvětví snížila na 85 %. Spotřebitelé omezují počet svých předplatných na několik málo a z těch, kteří mají pouze jedno předplatné, si 69 % zvolilo službu Amazon Prime Video.Spotřebitelé samozřejmě neplatí 149 dolarů ročně za streamované video od Amazonu, ale za bezplatné doručení z tohoto e-shopu, ke kterému jsou zdarma přidány filmy a televizní pořady. A to je důvod, proč je cenový plán společnosti Disney pro službu Disney+ tak zásadní – a proč její rozhodnutí v této oblasti může být velkou chybou.Chcete využít této příležitosti?Společnost Disney zvýšila měsíční cenu služby Disney+ ze 7,99 na 10,99 USD, což představuje nárůst ceny o 38 %. V porovnání s Netflixem, který letos v lednu zvýšil měsíční cenu svého nejoblíbenějšího předplatného z 13,99 na 15,49 dolaru, je to však stále výhodná cena.Zdroj: NyseAčkoli toto zvýšení samo o sobě nese určité riziko, je chybou společnosti Disney, že v prosinci spustí svou novou službu podporovanou reklamou za starou cenu 7,99 USD měsíčně. Zdá se, že mezi službou bez reklam a službou podporovanou reklamami není dostatečný rozdíl v hodnotě, který by spotřebitele opravňoval k tomu, aby se přihlásili k levnější službě. I když to může být skutečně záměr – nenápadně povzbuzovat diváky, aby si připlatili za službu bez reklam – podkopává to předpoklad a slib jako celek.Společnost Disney právě udělala něco podobného s ESPN+, když zvýšila cenu předplatného této streamovací služby zaměřené na sportovní přenosy z 6,99 na 9,99 dolaru měsíčně v naději, že se diváci prostě rozhodnou pro balíček a přidají si Disney+ a Hulu za další 4 dolary měsíčně. Zábavní společnost by však pravděpodobně mohla celkově generovat větší příjmy, kdyby službu s reklamou učinila skutečně výhodnou.Odvětví streamovaného videa se rozhodně vyvíjí. Není to tak dávno, co spotřebitelé trpěli reklamou v televizním vysílání, protože bylo zdarma, ale nakonec platili více za streamovací služby, aby se reklamám vyhnuli.Zdroj: ReutersKdyž pak poskytovatelé začali zvyšovat ceny, začali nabízet bezplatné verze, pokud vám nevadilo sledování reklam. Nyní to došlo tak daleko, že diváci nejenže vidí reklamy, ale musí za toto privilegium také platit.Možná je společnost Disney chytrá, když generuje příjmy z reklamy a zároveň vybírá od svých zákazníků poplatky za jejich sledování. Na druhou stranu se to zdá být velkou chybou, protože to není vstřícné k divákům – což by v konečném důsledku mohlo způsobit, že celkový počet jejích předplatitelů streamingu časem klesne.
Tagy: AkciedisdisneynetflixstreamováníUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování
      2. Disney před výsledky: Trh očekává silné čtvrtletí a růst streamingu i zážitků
      3. Netflix může znovu nastartovat růst, analytici věří v boom reklamního byznysu
      4. Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku
      5. Netflix: Výrazné tržby a vyšší marže. Jaký bude dlouhodobý trend?
      6. 7. října — Netflix zahajuje provoz v Kanadě
      7. Netflix získává práva na World Baseball Classic 2026 a posiluje sportovní nabídku
      8. Walt Disney zazářil ve čtvrtletí díky smlouvám s NFL a WWE i růstu streamingu
      9. 19. září — V České republice začíná vysílat stanice Disney Channel
      10. 1. října — Disneyho úspěch s tematickými parky se zapsal do historie
      Advertisement

      Breaking.

      03:39

      Investiční úspěchy katapultují W.R. Berkley k rekordním ziskům

      03:33

      Mexické burzy pod tlakem: Průmysl a spotřební zboží oslabují

      03:29

      Virtuální péče vzkvétá: DocGo expanduje po akvizici SteadyMD

      03:05

      Neuphoria ztrácí 67 % hodnoty po neúspěchu s lékem na úzkost

      03:01

      Investoři věří ATAI: Miliony pro léčbu duševních poruch

      02:58

      BHP těží méně železné rudy, ale trh zůstává silný

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Příležitost

      Cerebras: Startup, který se chce postavit gigantovi formátu Nvidie

      20 října, 2025

      Za poslední tři roky se Nvidia (NVDA) proměnila z jednoho z mnoha hráčů polovodičového průmyslu v nejcennější společnost světa. Hlavním...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie USA Rare Earth prudce rostou a analytici hlásí silný nákupní signál

      20 října, 2025
      Zdroj: Navan.com

      Unicorn Navan vstupuje na burzu Nasdaq – připravte se na růst!

      20 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      KLA potvrzuje svou dominanci v polovodičích, Barclays očekává další růst

      20 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie ze „staré školy“ znovu získávají lesk díky AI revoluci

      20 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      HSBC zvyšuje cílovou cenu Nvidie na 320 dolarů, věří v další růst

      19 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      S&P 500 dále klesá s eskalací obchodního napětí mezi USA a Čínou

      16 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      Fibocom Wireless: čínský lídr IoT vstupuje na hongkongskou burzu

      16 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      S&P 500 stoupá, zatímco obavy ohledně USA a Číny a regionálních bank mizí

      17 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.