Společnost Southwest Airlines obnovila vyplácení dividend po pozastavení výskytu koronaviru
(LUV) oznámila, že po více než dvouleté přestávce obnoví výplatu dividend, a stala se tak prvním velkým americkým dopravcem, který obnovil výplatu dividend akcionářům poté, co byla během pandemie pozastavena jako podmínka pro získání vládní pomoci.
Podle středečního prohlášení představenstvo společnosti Southwest schválilo čtvrtletní dividendu ve výši 18 centů na akcii, která bude vyplacena 31. ledna. Letecká společnost zaznamenala šňůru čtvrtletních výplat v řadě za sebou po dobu 43 let, která skončila na začátku roku 2020, kdy začala pandemická výluka. Omezení vyplácení dividend vázané na finanční pomoc USA skončilo v září letošního roku.
Obnovení „odráží silný návrat poptávky po letecké dopravě a solidní provozní a finanční výsledky společnosti od března 2022“, uvedl v prohlášení generální ředitel Bob Jordan.
Zdroj: Getty Images
Američtí dopravci vyjádřili přesvědčení, že pokračující oživení poptávky ze strany turistů i obchodních cestujících bude pokračovat i v roce 2023, a to navzdory možnosti hospodářské recese. Vzhledem k tomu, že odvětví po propadu na počátku pandemie našlo pevnou půdu pod nohama, společnost Southwest na nedávných hovorech s investory naznačila, že by ráda vrátila dividendy.
Dopravce ve středu rovněž zopakoval finanční prognózy pro čtvrté čtvrtletí. V prezentačních materiálech před setkáním s investory společnost Southwest uvedla, že jednotkové náklady, které zůstaly zvýšené, by měly za celý rok 2023 klesnout, protože letová kapacita se oproti letošnímu roku rozšíří o zhruba 15 %.
Společnost Southwest zvýší kapitálové výdaje na 4 až 4,5 miliardy USD v roce 2023 a očekává, že v letech 2024 až 2026 bude v průměru vynakládat přibližně 4 miliardy USD ročně, protože bude pořizovat nová letadla, která nahradí stárnoucí flotilu Boeing Co. 737-700. Letecká společnost také zvýší splátky dluhu, které jsou nyní naplánovány na roky 2025 a 2026, protože se vrátí k dlouhodobému cíli minimálního zůstatku hotovosti ve výši 6 miliard USD plus smlouva o revolvingovém úvěru, což je méně než 13,5 miliardy USD.
Akcie společnosti se před otevřením trhů v New Yorku v rámci lehkého obchodování příliš nezměnily. Do úterního závěru obchodování se akcie letos propadly o 7,4 %, což je lepší výsledek než 17% pokles indexu S&P 500.
Wedbush snižuje rating společnosti Carvana, vidí pokles akcií na 1 USD, protože riziko bankrotu roste
Podle Wedbush Securities se zvyšuje pravděpodobnost bankrotu prodejce automobilů Carvana (CVNA).
Analytik Seth Basham snížil hodnocení akcií online prodejce ojetých vozů na underperform z neutral a snížil cílovou cenu na 1 USD z 9 USD za akcii. To je o 85,1 % méně než v úterý a o 99,7 % méně než pandemické maximum 360,98 USD.
Snížení ratingu přišlo poté, co agentura Bloomberg News oznámila, že skupina věřitelů včetně společností Apollo a Pimco se dohodla na sjednocení restrukturalizačních dohod. Basham uvedl, že tento krok pomůže potlačit případné boje mezi zúčastněnými stranami, které podle něj sužovaly podobná jednání v jiných společnostech.
Uvedl také, že dluhopisy společnosti se obchodují za cenu kolem 50 centů za dolar, což naznačuje, že investoři vidí „vysokou pravděpodobnost nesplacení“.
„Domníváme se, že tento vývoj naznačuje vyšší pravděpodobnost restrukturalizace dluhu, která by mohla způsobit, že by akcie byly bezcenné v případě bankrotu (v předstihu nebo jinak), nebo vysoce naředěné v nejlepším případě,“ uvedl ve středečním sdělení klientům.
Zdroj: Getty Images
Po úterním poklesu o 5,5 % se akcie v předobchodní fázi propadly o 19,8 %.
Basham uvedl, že restrukturalizace by společnosti umožnila snížit roční úrokové náklady ve výši více než 600 milionů USD. Pomohlo by to také snížit aktiva a náklady, protože společnost se snaží dosáhnout ziskovosti.
Bankrot byl podle něj před zprávou méně pravděpodobný, protože 40 % akcií vlastní jedna rodina, což by ztížilo možnost většího vlivu nesjednocených držitelů dluhů. Basham se také domníval, že díky dvěma miliardám dolarů ve vlastních nemovitostech by se společnost mohla místo toho obrátit na prodej nemovitostí, aby získala kapitál, ale podle něj se nyní zdá, že tato strategie naráží na překážky.
Jedná se o poslední zprávu v roce, kdy hodnota akcií automobilové platformy klesla. Jen v roce 2022 se hodnota akcií propadla o 97,1 % oproti začátku roku.
Basham uvedl, že společnost má „albatros na krku“ z akvizice amerických fyzických aukcí společnosti Adesa na začátku tohoto roku, protože jí přibyly dodatečné roční úrokové náklady ve výši 336 milionů dolarů a nepotřebné další regenerační kapacity.
Carvana minulý měsíc propustila 1 500 zaměstnanců, tj. 8 % svých zaměstnanců, v důsledku obav o dlouhodobou strategii společnosti v situaci oslabujícího trhu s ojetými vozidly.
Společnost Southwest Airlines obnovila vyplácení dividend po pozastavení výskytu koronaviru oznámila, že po více než dvouleté přestávce obnoví výplatu dividend, a stala se tak prvním velkým americkým dopravcem, který obnovil výplatu dividend akcionářům poté, co byla během pandemie pozastavena jako podmínka pro získání vládní pomoci.Podle středečního prohlášení představenstvo společnosti Southwest schválilo čtvrtletní dividendu ve výši 18 centů na akcii, která bude vyplacena 31. ledna. Letecká společnost zaznamenala šňůru čtvrtletních výplat v řadě za sebou po dobu 43 let, která skončila na začátku roku 2020, kdy začala pandemická výluka. Omezení vyplácení dividend vázané na finanční pomoc USA skončilo v září letošního roku.Obnovení „odráží silný návrat poptávky po letecké dopravě a solidní provozní a finanční výsledky společnosti od března 2022“, uvedl v prohlášení generální ředitel Bob Jordan.Zdroj: Getty ImagesAmeričtí dopravci vyjádřili přesvědčení, že pokračující oživení poptávky ze strany turistů i obchodních cestujících bude pokračovat i v roce 2023, a to navzdory možnosti hospodářské recese. Vzhledem k tomu, že odvětví po propadu na počátku pandemie našlo pevnou půdu pod nohama, společnost Southwest na nedávných hovorech s investory naznačila, že by ráda vrátila dividendy.Dopravce ve středu rovněž zopakoval finanční prognózy pro čtvrté čtvrtletí. V prezentačních materiálech před setkáním s investory společnost Southwest uvedla, že jednotkové náklady, které zůstaly zvýšené, by měly za celý rok 2023 klesnout, protože letová kapacita se oproti letošnímu roku rozšíří o zhruba 15 %.Společnost Southwest zvýší kapitálové výdaje na 4 až 4,5 miliardy USD v roce 2023 a očekává, že v letech 2024 až 2026 bude v průměru vynakládat přibližně 4 miliardy USD ročně, protože bude pořizovat nová letadla, která nahradí stárnoucí flotilu Boeing Co. 737-700. Letecká společnost také zvýší splátky dluhu, které jsou nyní naplánovány na roky 2025 a 2026, protože se vrátí k dlouhodobému cíli minimálního zůstatku hotovosti ve výši 6 miliard USD plus smlouva o revolvingovém úvěru, což je méně než 13,5 miliardy USD.Akcie společnosti se před otevřením trhů v New Yorku v rámci lehkého obchodování příliš nezměnily. Do úterního závěru obchodování se akcie letos propadly o 7,4 %, což je lepší výsledek než 17% pokles indexu S&P 500.Chcete využít této příležitosti?Wedbush snižuje rating společnosti Carvana, vidí pokles akcií na 1 USD, protože riziko bankrotu rostePodle Wedbush Securities se zvyšuje pravděpodobnost bankrotu prodejce automobilů Carvana .Analytik Seth Basham snížil hodnocení akcií online prodejce ojetých vozů na underperform z neutral a snížil cílovou cenu na 1 USD z 9 USD za akcii. To je o 85,1 % méně než v úterý a o 99,7 % méně než pandemické maximum 360,98 USD.Snížení ratingu přišlo poté, co agentura Bloomberg News oznámila, že skupina věřitelů včetně společností Apollo a Pimco se dohodla na sjednocení restrukturalizačních dohod. Basham uvedl, že tento krok pomůže potlačit případné boje mezi zúčastněnými stranami, které podle něj sužovaly podobná jednání v jiných společnostech.Uvedl také, že dluhopisy společnosti se obchodují za cenu kolem 50 centů za dolar, což naznačuje, že investoři vidí „vysokou pravděpodobnost nesplacení“.„Domníváme se, že tento vývoj naznačuje vyšší pravděpodobnost restrukturalizace dluhu, která by mohla způsobit, že by akcie byly bezcenné v případě bankrotu , nebo vysoce naředěné v nejlepším případě,“ uvedl ve středečním sdělení klientům.Zdroj: Getty ImagesPo úterním poklesu o 5,5 % se akcie v předobchodní fázi propadly o 19,8 %.Basham uvedl, že restrukturalizace by společnosti umožnila snížit roční úrokové náklady ve výši více než 600 milionů USD. Pomohlo by to také snížit aktiva a náklady, protože společnost se snaží dosáhnout ziskovosti.Bankrot byl podle něj před zprávou méně pravděpodobný, protože 40 % akcií vlastní jedna rodina, což by ztížilo možnost většího vlivu nesjednocených držitelů dluhů. Basham se také domníval, že díky dvěma miliardám dolarů ve vlastních nemovitostech by se společnost mohla místo toho obrátit na prodej nemovitostí, aby získala kapitál, ale podle něj se nyní zdá, že tato strategie naráží na překážky.Jedná se o poslední zprávu v roce, kdy hodnota akcií automobilové platformy klesla. Jen v roce 2022 se hodnota akcií propadla o 97,1 % oproti začátku roku.Basham uvedl, že společnost má „albatros na krku“ z akvizice amerických fyzických aukcí společnosti Adesa na začátku tohoto roku, protože jí přibyly dodatečné roční úrokové náklady ve výši 336 milionů dolarů a nepotřebné další regenerační kapacity.Carvana minulý měsíc propustila 1 500 zaměstnanců, tj. 8 % svých zaměstnanců, v důsledku obav o dlouhodobou strategii společnosti v situaci oslabujícího trhu s ojetými vozidly.
Akcie společnosti Core Scientific zaznamenaly v posledních dnech výrazný nárůst poté, co investiční společnost Roth Capital Partners zvýšila jejich hodnocení...