Meta, mateřská společnost sociálních médií, jako jsou Facebook a Instagram, je oblíbená zejména mezi generací X a Baby Boomers a od ledna do října 2022 zaznamenala nárůst zvažovaných nákupů (tj. podíl spotřebitelů, kteří uvedli, že by zvažovali nákup u této značky) o 6,5 %.
„Na značce Meta je zajímavé, že bojuje proti dvěma opravdu silným prvkům – spojení s Facebookem, který nemá příliš vřelé veřejné mínění, a generální ředitel, který je velmi veřejný, což podle našeho průzkumu nedělá značce dobře,“ řekla Joanna Piacenza, vedoucí oddělení průmyslového zpravodajství společnosti Morning Consult, v rozhovoru pro Yahoo Finance Live.
Nárůst popularity podle Piacenzy svědčí o úspěchu, který zaznamenává při rebrandingu, spolu se „zvýšeným povědomím a zájmem“ o metaverse. O investice do oblasti virtuální reality projevilo zájem více společností.
„Nemůžete přemýšlet o metaverzu, aniž byste mluvili o společnosti Meta,“ řekla.
Další společností, která zaznamenala obnovený zájem spotřebitelů, je americká obuvnická společnost Crocs (CROX), která se umístila na druhém místě seznamu.
Společnost vykázala v roce 2022 rekordní tržby, které v posledních čtvrtletních výsledcích přesáhly 985 milionů dolarů. Za necelý rok vzrostly tržby společnosti Crocs o více než 50 %.
„Mají za sebou opravdu úspěšný rok, kdy se neodcizili svému hlavnímu publiku, kterému jde stejně tak o pohodlí a cenovou dostupnost, a zároveň se honí za trendy,“ uvedl Piacenza. „Zůstávají trendy díky různým doplňkům, tato rovnováha společnosti Crocs opravdu prospívá.“
Inflační efekt Zdá se, že na celkové výsledky průzkumu společnosti Morning Consult měla vliv inflace, protože mnoho spotřebitelů omezilo diskrétní výdaje.
Například podniky založené na předplatném, jako Paramount+ (PARA), HBO Max (WBD) a Peacock (CMCSA), patřily v roce 2021 mezi nejvíce rostoucí značky, ale tentokrát se do žebříčku nedostaly.
Zdroj: Getty Images
„Průměrné nákupní úvahy pro rok 2022 se letos snížily,“ uvedl Piacenza. „To se liší od posledních tří let, a to včetně opravdu traumatických „covidových“ let, které měly lepší nákupní zvažování mezi značkami. Pro spotřebitele to znamená, že nekupují více svých oblíbených značek, a myslím, že pro nové a vznikající značky je opravdu důležité, že nutně nezkoumají nové značky na trhu.“
V důsledku toho novější značky na seznamu společnosti Morning Consult zahrnují několik úsporných alternativ.
Breeze Airways, nízkonákladová letecká společnost se sídlem v Utahu, a Roku (ROKU) – digitální streamer, který využívá nízkonákladový model předplatného založený na reklamě – se umístily mezi deseti nejrychleji rostoucími značkami pro generaci Z. Na seznamu pro generaci Z se objevily také cestovní a hotelové značky.
„Generaci Z skutečně chybělo mnoho cestovatelských výletů, které mnozí z nás zažívají při vstupu do dospělosti,“ řekl Piacenza. „Je to proto, že spousta z nich vstupovala do dospělosti a přicházela k větším volným finančním prostředkům v době, kdy zasáhl COVID. Takže spoustu těchto hotelových značek, cestovních značek a značek leteckých společností zažívají letos opravdu poprvé.“
Méně vzrušující je však situace pro mileniály z hlediska finančního zdraví, které není tak hvězdné, poznamenala. Ve srovnání s ostatními generacemi mají velmi nízké průměrné nákupní úvahy.
„Je to generace, která má problémy s pořízením bydlení,“ řekla Piacenza. „Je to generace, která má malé děti. Náklady na péči o děti, to se sčítá. Není to generace, která bude vyhledávat nové značky a utrácet hodně peněz – něco, co by tyto značky zaměřené na spotřebitele měly mít na paměti.“
Meta, mateřská společnost sociálních médií, jako jsou Facebook a Instagram, je oblíbená zejména mezi generací X a Baby Boomers a od ledna do října 2022 zaznamenala nárůst zvažovaných nákupů o 6,5 %.„Na značce Meta je zajímavé, že bojuje proti dvěma opravdu silným prvkům – spojení s Facebookem, který nemá příliš vřelé veřejné mínění, a generální ředitel, který je velmi veřejný, což podle našeho průzkumu nedělá značce dobře,“ řekla Joanna Piacenza, vedoucí oddělení průmyslového zpravodajství společnosti Morning Consult, v rozhovoru pro Yahoo Finance Live.Nárůst popularity podle Piacenzy svědčí o úspěchu, který zaznamenává při rebrandingu, spolu se „zvýšeným povědomím a zájmem“ o metaverse. O investice do oblasti virtuální reality projevilo zájem více společností.„Nemůžete přemýšlet o metaverzu, aniž byste mluvili o společnosti Meta,“ řekla.Další společností, která zaznamenala obnovený zájem spotřebitelů, je americká obuvnická společnost Crocs , která se umístila na druhém místě seznamu.Chcete využít této příležitosti?Společnost vykázala v roce 2022 rekordní tržby, které v posledních čtvrtletních výsledcích přesáhly 985 milionů dolarů. Za necelý rok vzrostly tržby společnosti Crocs o více než 50 %.„Mají za sebou opravdu úspěšný rok, kdy se neodcizili svému hlavnímu publiku, kterému jde stejně tak o pohodlí a cenovou dostupnost, a zároveň se honí za trendy,“ uvedl Piacenza. „Zůstávají trendy díky různým doplňkům, tato rovnováha společnosti Crocs opravdu prospívá.“Inflační efektZdá se, že na celkové výsledky průzkumu společnosti Morning Consult měla vliv inflace, protože mnoho spotřebitelů omezilo diskrétní výdaje.Například podniky založené na předplatném, jako Paramount+ , HBO Max a Peacock , patřily v roce 2021 mezi nejvíce rostoucí značky, ale tentokrát se do žebříčku nedostaly.Zdroj: Getty Images„Průměrné nákupní úvahy pro rok 2022 se letos snížily,“ uvedl Piacenza. „To se liší od posledních tří let, a to včetně opravdu traumatických „covidových“ let, které měly lepší nákupní zvažování mezi značkami. Pro spotřebitele to znamená, že nekupují více svých oblíbených značek, a myslím, že pro nové a vznikající značky je opravdu důležité, že nutně nezkoumají nové značky na trhu.“V důsledku toho novější značky na seznamu společnosti Morning Consult zahrnují několik úsporných alternativ.Breeze Airways, nízkonákladová letecká společnost se sídlem v Utahu, a Roku – digitální streamer, který využívá nízkonákladový model předplatného založený na reklamě – se umístily mezi deseti nejrychleji rostoucími značkami pro generaci Z. Na seznamu pro generaci Z se objevily také cestovní a hotelové značky.„Generaci Z skutečně chybělo mnoho cestovatelských výletů, které mnozí z nás zažívají při vstupu do dospělosti,“ řekl Piacenza. „Je to proto, že spousta z nich vstupovala do dospělosti a přicházela k větším volným finančním prostředkům v době, kdy zasáhl COVID. Takže spoustu těchto hotelových značek, cestovních značek a značek leteckých společností zažívají letos opravdu poprvé.“Méně vzrušující je však situace pro mileniály z hlediska finančního zdraví, které není tak hvězdné, poznamenala. Ve srovnání s ostatními generacemi mají velmi nízké průměrné nákupní úvahy.„Je to generace, která má problémy s pořízením bydlení,“ řekla Piacenza. „Je to generace, která má malé děti. Náklady na péči o děti, to se sčítá. Není to generace, která bude vyhledávat nové značky a utrácet hodně peněz – něco, co by tyto značky zaměřené na spotřebitele měly mít na paměti.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...