Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo se bude potýkat s problémy v dodavatelském řetězci, uvedl ve čtvrtek poté, co oznámil základní zisk za čtvrté čtvrtletí, který se blížil očekávání analytiků, a navrhl dodatečnou dividendu.
Společnost Volvo a její konkurenti, jako je německý Daimler (OTC:DDAIF) Trucks, se potýkají s celosvětovým nedostatkem klíčových komponentů, jako jsou polovodiče, širšími problémy v dodavatelském řetězci a napjatou kapacitou nákladní dopravy v důsledku pandemie COVID-19 a ruské války na Ukrajině.
Upravený provozní zisk švédské společnosti ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl o téměř 21 % na 12,2 miliardy švédských korun oproti průměrné prognóze 12,5 miliardy korun v průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky, ale generální ředitel Martin Lundstedt uvedl, že podnikání je nadále ovlivňováno nestabilním dodavatelským řetězcem komponentů.
Lundstedt rovněž zdůraznil tlaky na dodavatelskou základnu společnosti Volvo, které jsou způsobeny vysokými cenami energií a vstupními náklady.
Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo se bude potýkat s problémy v dodavatelském řetězci, uvedl ve čtvrtek poté, co oznámil základní zisk za čtvrté čtvrtletí, který se blížil očekávání analytiků, a navrhl dodatečnou dividendu.
Společnost Volvo a její konkurenti, jako je německý Daimler Trucks, se potýkají s celosvětovým nedostatkem klíčových komponentů, jako jsou polovodiče, širšími problémy v dodavatelském řetězci a napjatou kapacitou nákladní dopravy v důsledku pandemie COVID-19 a ruské války na Ukrajině.
Upravený provozní zisk švédské společnosti ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl o téměř 21 % na 12,2 miliardy švédských korun oproti průměrné prognóze 12,5 miliardy korun v průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky, ale generální ředitel Martin Lundstedt uvedl, že podnikání je nadále ovlivňováno nestabilním dodavatelským řetězcem komponentů.
Lundstedt rovněž zdůraznil tlaky na dodavatelskou základnu společnosti Volvo, které jsou způsobeny vysokými cenami energií a vstupními náklady.