Ford hodlá do poloviny února rozhodnout o tom, kolik pracovních míst v Evropě zruší, uvedl v úterý mluvčí německého odborového svazu IG Metall.
Zástupci odborů se v sobotu sejdou s vedením Fordu k další fázi jednání, uvedl mluvčí IG Metall, který pohrozil přerušením práce, pokud americká automobilka zruší pracovní místa v Německu a v celém regionu, jak se obával.
V pondělí představilo vedení společnosti 12 000 pracovníkům v zaplněné montážní hale v kolínském závodě Fordu nejhorší scénář, který počítá se zrušením až 2 500 pracovních míst ve vývoji výrobků a dalších 700 míst v administrativě.
Mluvčí uvedl, že na stole je i druhý scénář, podrobnosti však odmítl sdělit.
Ford se odmítl vyjádřit s odkazem na prohlášení z 20. ledna, v němž uvedl, že přechod na výrobu elektromobilů
Automobilka se zavázala, že do roku 2030 bude mít v Evropě plně elektrickou modelovou řadu, a její americké vedení opakovaně upozorňovalo, že elektromobily vyžadují méně pracovních sil.
Její evropští zaměstnanci naposledy zažili vlnu propouštění v letech 2019 a 2020, kdy automobilka usilovala o dosažení 6% provozní marže v regionu, přičemž tento cíl zhatila pandemie koronaviru a zisková marže před zdaněním v Evropě v prvních devíti měsících roku 2022 činila pouze 2,2 % z tržeb.
Rada zaměstnanců v Kolíně nad Rýnem požadovala, aby se vedení zavázalo, že do 31. prosince 2032 nebude propouštět a že zhruba 2 500 zaměstnanců tamního vývoje produktů zůstane součástí globálního vývojového prostředí automobilky.
Vzhledem k tomu, že výroba modelu Ford Fiesta má v Kolíně nad Rýnem skončit letos v létě a Fordu Focus v závodě v Saarlouis v roce 2025, požadovala rada také jasné plány, jak si Ford „zajistí a rozšíří relevantní podíl na evropském trhu osobních automobilů“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























