Hospodářské výsledky a prognózy: Diageo a Dow Inc.
Společnost Diageo (DEO), největší světový výrobce lihovin, ve čtvrtek překonala odhady tržeb za první pololetí, protože zvýšila ceny a více lidí pije prémiové lihoviny.
Výrobce Johnnie Walker, společnost Diageo, překonává odhady tržeb za první pololetí
Společnost se sídlem v Londýně, která vyrábí gin Tanqueray, rum Captain Morgan’s a vodku Ketel One, uvedla, že čisté tržby za šest měsíců do 31. prosince vzrostly o 9,4 % a překonaly tak odhady analytiků, kteří předpokládali nárůst o 7,9 %.
Růst odrážel organický růst objemu o 1,8 %, což naznačuje 7,6 procentního bodu vyššího růstu cen. Organický provozní zisk vzrostl o 10 %.
„Růst zaznamenaly všechny regiony světa. Nejvyšší část našeho portfolia, 28 %, nejdražší produkty, rostly dvouciferně v každém regionu světa,“ řekl generální ředitel Ivan Menezes v pořadu „Squawk Box Europe“ televize CNBC.
„Takže základy naší spotřebitelské základny jsou silné. Lidé si lihoviny užívají více než kdy jindy a pijí lépe, nikoliv více.“
Trh s lihovinami je odolný uprostřed celosvětové krize životních nákladů, která jinak zasáhla objemy u jiných společností vyrábějících spotřební zboží, protože lidé si nadále kupují to, co považují za příležitostné pohoštění pro sebe, i když přechází na levnější značky potravin.
Zdroj: Getty Images
Značky „premium-plus“ společnosti Diageo – které jsou dražší než značky, jako je vodka Smirnoff, ale nedosahují ceny kolem 50 liber (61,92 USD), se podle společnosti podílely na organickém růstu čistých tržeb 65 %.
„Když se podíváte na spotřebitele, tak ten je velmi bystrý,“ řekl Menezes pro CNBC. „Existují tlaky na životní náklady, ale spotřebitel se rozhoduje, kde chce ušetřit a kde si chce dopřát. A my naštěstí hrajeme v kategorii cenově dostupného luxusu.“
Od vypuknutí pandemie těží společnost Diageo také z toho, že lidé kupují dražší druhy alkoholu, zatímco zůstávají doma pod zámkem. Společnost i její konkurenti investovali velké prostředky do marketingu a vylepšení svých produktů, aby využili nově objevené poptávky, a zaměřili se na prémiové značky, jako je Bulleit Bourbon a tequila Don Julio.
Společnost, která uvedla, že lidé pijí hlavně více tequily, skotské a Guinnesse, dodala, že v tomto finančním roce vrátí akcionářům – kromě již existujícího závazku zpětného odkupu – až 500 milionů liber. Průběžnou dividendu zvýšila o 5 % na 30,83 pence na akcii.
Společnost Diageo rovněž uvedla, že je „přesvědčena“, že se čínští spotřebitelé „vrátí“, protože v této zemi klesá infekce Covid-19.
Společnost Dow zveřejnila nepříznivé čtvrtletní výsledky a plánuje zrušit 2 000 pracovních míst
Chemický gigant Dow Inc. (DOW) ve čtvrtek nepřekonal odhady Wall Street ohledně výsledků za čtvrté čtvrtletí, které byly ovlivněny vyššími náklady na energie, slabší poptávkou a narušením dodavatelského řetězce, a uvedl, že zruší přibližně 2 000 pracovních míst, což představuje asi 5 % jeho zaměstnanců.
Výrobní náklady se v posledních čtvrtletích zvýšily v důsledku ruské invaze na Ukrajinu, zatímco výluky v Číně vedené společností Covid snížily poptávku po chemických látkách společnosti Dow, která je prodává do různých odvětví, od automobilového průmyslu a výroby obalů pro potraviny až po elektroniku, jež se rovněž potýkají s narušením dodavatelského řetězce.
Společnost Dow uvedla, že do roku 2023 plánuje dosáhnout úspory nákladů ve výši 1 miliardy USD snížením provozních nákladů o 500 milionů USD. Uvedla, že uzavře svá aktiva a dále vyhodnotí svou globální majetkovou základnu, zejména v Evropě.
Zdroj: Getty Images
V prvním čtvrtletí roku 2023 by společnost měla zaúčtovat náklady spojené s těmito aktivitami ve výši 550 až 725 milionů dolarů.
Akcie společnosti v předobchodní fázi klesly o téměř 4 % na 55,80 USD.
Čisté tržby ve čtvrtém čtvrtletí klesly o 17 % na 11,86 miliardy USD pod tlakem snižování zásob u zákazníků a nedosáhly tak průměrného odhadu 12 miliard USD podle údajů Refinitiv IBES.
Společnost se sídlem v Midlandu ve státě Michigan rovněž nedosáhla odhadovaného zisku. Vykázala provozní zisk ve výši 46 centů na akcii, zatímco průměrné očekávání bylo 58 centů na akcii.
Čtvrtletní objem prodeje klesl o 8 %, což bylo ovlivněno 18% poklesem v Evropě, na Středním východě, v Africe a Indii (EMEAI) a destockingem na koncových trzích stavebnictví a spotřebního zboží dlouhodobé spotřeby v USA a Kanadě.
Celkové ceny se ve čtvrtém čtvrtletí oproti předchozímu roku snížily o 5 %.
Čisté tržby segmentu obalů a speciálních plastů ve čtvrtletí dosáhly 6,1 miliardy USD, což je o 16 % méně než před rokem.
Výrobce Johnnie Walker, společnost Diageo, překonává odhady tržeb za první pololetíSpolečnost se sídlem v Londýně, která vyrábí gin Tanqueray, rum Captain Morgan’s a vodku Ketel One, uvedla, že čisté tržby za šest měsíců do 31. prosince vzrostly o 9,4 % a překonaly tak odhady analytiků, kteří předpokládali nárůst o 7,9 %.Růst odrážel organický růst objemu o 1,8 %, což naznačuje 7,6 procentního bodu vyššího růstu cen. Organický provozní zisk vzrostl o 10 %.„Růst zaznamenaly všechny regiony světa. Nejvyšší část našeho portfolia, 28 %, nejdražší produkty, rostly dvouciferně v každém regionu světa,“ řekl generální ředitel Ivan Menezes v pořadu „Squawk Box Europe“ televize CNBC.„Takže základy naší spotřebitelské základny jsou silné. Lidé si lihoviny užívají více než kdy jindy a pijí lépe, nikoliv více.“Trh s lihovinami je odolný uprostřed celosvětové krize životních nákladů, která jinak zasáhla objemy u jiných společností vyrábějících spotřební zboží, protože lidé si nadále kupují to, co považují za příležitostné pohoštění pro sebe, i když přechází na levnější značky potravin.Značky „premium-plus“ společnosti Diageo – které jsou dražší než značky, jako je vodka Smirnoff, ale nedosahují ceny kolem 50 liber , se podle společnosti podílely na organickém růstu čistých tržeb 65 %.„Když se podíváte na spotřebitele, tak ten je velmi bystrý,“ řekl Menezes pro CNBC. „Existují tlaky na životní náklady, ale spotřebitel se rozhoduje, kde chce ušetřit a kde si chce dopřát. A my naštěstí hrajeme v kategorii cenově dostupného luxusu.“Od vypuknutí pandemie těží společnost Diageo také z toho, že lidé kupují dražší druhy alkoholu, zatímco zůstávají doma pod zámkem. Společnost i její konkurenti investovali velké prostředky do marketingu a vylepšení svých produktů, aby využili nově objevené poptávky, a zaměřili se na prémiové značky, jako je Bulleit Bourbon a tequila Don Julio.Společnost, která uvedla, že lidé pijí hlavně více tequily, skotské a Guinnesse, dodala, že v tomto finančním roce vrátí akcionářům – kromě již existujícího závazku zpětného odkupu – až 500 milionů liber. Průběžnou dividendu zvýšila o 5 % na 30,83 pence na akcii.Společnost Diageo rovněž uvedla, že je „přesvědčena“, že se čínští spotřebitelé „vrátí“, protože v této zemi klesá infekce Covid-19.Společnost Dow zveřejnila nepříznivé čtvrtletní výsledky a plánuje zrušit 2 000 pracovních místChemický gigant Dow Inc. ve čtvrtek nepřekonal odhady Wall Street ohledně výsledků za čtvrté čtvrtletí, které byly ovlivněny vyššími náklady na energie, slabší poptávkou a narušením dodavatelského řetězce, a uvedl, že zruší přibližně 2 000 pracovních míst, což představuje asi 5 % jeho zaměstnanců.Výrobní náklady se v posledních čtvrtletích zvýšily v důsledku ruské invaze na Ukrajinu, zatímco výluky v Číně vedené společností Covid snížily poptávku po chemických látkách společnosti Dow, která je prodává do různých odvětví, od automobilového průmyslu a výroby obalů pro potraviny až po elektroniku, jež se rovněž potýkají s narušením dodavatelského řetězce.Společnost Dow uvedla, že do roku 2023 plánuje dosáhnout úspory nákladů ve výši 1 miliardy USD snížením provozních nákladů o 500 milionů USD. Uvedla, že uzavře svá aktiva a dále vyhodnotí svou globální majetkovou základnu, zejména v Evropě.V prvním čtvrtletí roku 2023 by společnost měla zaúčtovat náklady spojené s těmito aktivitami ve výši 550 až 725 milionů dolarů.Akcie společnosti v předobchodní fázi klesly o téměř 4 % na 55,80 USD.Čisté tržby ve čtvrtém čtvrtletí klesly o 17 % na 11,86 miliardy USD pod tlakem snižování zásob u zákazníků a nedosáhly tak průměrného odhadu 12 miliard USD podle údajů Refinitiv IBES.Společnost se sídlem v Midlandu ve státě Michigan rovněž nedosáhla odhadovaného zisku. Vykázala provozní zisk ve výši 46 centů na akcii, zatímco průměrné očekávání bylo 58 centů na akcii.Čtvrtletní objem prodeje klesl o 8 %, což bylo ovlivněno 18% poklesem v Evropě, na Středním východě, v Africe a Indii a destockingem na koncových trzích stavebnictví a spotřebního zboží dlouhodobé spotřeby v USA a Kanadě.Celkové ceny se ve čtvrtém čtvrtletí oproti předchozímu roku snížily o 5 %.Čisté tržby segmentu obalů a speciálních plastů ve čtvrtletí dosáhly 6,1 miliardy USD, což je o 16 % méně než před rokem.