Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Netflix stále dělá chyby, které u Disneyho neuvidíte – poučí se?

Když se Netflix (NFLX) poprvé přeorientoval z nabídky repríz a starých filmů na produkci vlastního obsahu, šlo o prestižní záležitost.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
24 ledna, 2023
5 min. čtení
Dark Netflix and Chill from home

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

V mnoha ohledech následovala HBO (WBD) společnosti Warner Bros. Discovery, kabelového giganta, který se zaměřoval na kvalitu.

HBO nikdy nebyla zaměřena na objem vysílaných pořadů. Vždy si udržovala předplatitele tím, že měla jen několik masivních hitů, u kterých měli lidé pocit, že je musí mít předplacené, aby je viděli. Ať už to byli “ The Sopranos“, “ Sex and the City“, “ The Wire“, “ Six Feet Under“ nebo nedávno “ Game of Thrones“, HBO byla prestižní hrou, která nabízela pořady, které jste nemohli najít nikde jinde na kabelové televizi nebo ve vysílání.

V některých ohledech je to drahý obchodní model, ale v jiných ohledech je vlastně levnější. Mít několik prestižních pořadů, které uspokojí a rozšíří základnu předplatitelů, stojí méně než snažit se vyrábět pořady ve velkém.

To je lekce, kterou Netflix zřejmě pochopil ve svých začátcích. Společnost vybudovala svůj byznys na několika málo pořadech – vzpomeňme na „House of Cards“, „Orange Is the New Black“, „Ozark“, „Stranger Things“ a hrstku dalších – které lákaly diváky a zároveň budovaly povědomí o nich.

Netflix zjevně upustil od prestižního modelu ve prospěch tvorby pořadů, které se nemají stát předmětem konverzace, ale mají potěšit algoritmus společnosti. Proto tento streamovací gigant produkuje zdánlivě nekonečné množství pořadů, o kterých nikdo nemluví, nikoho nezajímají a nikdo o nich neříká svým přátelům.      

Ačkoli odpověď by měla být pro Netflix zřejmá – produkovat méně pořadů, ale snažit se, aby ty, které produkuje, odpovídaly modelu prestižní televize -, společnost se stále vydává špatnou cestou.

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

Netflix stále zlevňuje své programy

Zdroj: Getty Images

Lidé budou platit za prémiové programy. Společnost Walt Disney (DIS) to dokázala se svou streamovací službou Disney+. Ta nabízí špičkové pořady, které se musí sledovat a o kterých se mluví, a to stačilo k tomu, aby se Disney+ stala streamovací službou číslo dvě s přibližně dvěma třetinami celosvětového počtu placených předplatitelů Netflixu, přestože ještě není ani tři roky stará.

HBO po celá desetiletí (před současným vlastnickým zmatkem) ukazovala, že spotřebitelé rádi zaplatí prémiovou cenu za prémiovou televizi. Společnost Disney posílila úspěch tohoto modelu prostřednictvím služby Disney+ a zároveň si vyhradila ceny podporované reklamou pro svou službu druhé úrovně Hulu.

Na ceně záleží, když máte produkt pochybné hodnoty. Hulu nabízí reprízy, omezený výběr převážně nízkorozpočtových pořadů a žádné stánkové pořady, které by lidé museli sledovat. Totéž lze říci o službách Peacock (CMCSA) společnosti Comcast a Paramount Global (PARA) Paramount+.

Tyto streamovací kanály nemají seznam pořadů Star Wars a Marvel od společnosti Disney, které by přilákaly předplatitele. To bohužel nyní platí i pro HBO, a proto tato kdysi prémiová nabídka spustila verzi podporovanou reklamou, což udělal i Netflix.

Nemůžete být levní a zároveň prémioví. Proto zábavní parky Disney nikdy nenabízejí slevy na vstupenky (s omezenými výjimkami pro obyvatele Floridy a jižní Kalifornie). Verze podporovaná reklamou činí Netflix a všechny tyto další služby méně výjimečnými, protože kdyby měly pořady, na které se lidé chtějí dívat, byly by za 15 nebo dokonce 20 dolarů měsíčně výhodné.

Nyní Netflix naznačil, že levné by nemuselo být ani dost daleko.

Netflix otevřený bezplatné nabídce

Zdroj: Getty Images

Paramount vydělal spoustu peněz na své bezplatné službě Pluto TV. Pluto nabízí sbírku starých repríz, které lidé zřejmě sledují. Je to strategie, která vydělává peníze, ale nabízet reprízy seriálů „Manimal“, “ Who’s the Boss“ a „Airwolf“ vedle nekonečné nabídky pořadů, o kterých nikdo nikdy neslyšel, je finanční hra, nikoli budování značky.

Pluto, stejně jako kanál Roku a Freevee společnosti Amazon (AMZN), jsou bezplatné, reklamou podporované streamovací kanály (FAST). Znovu využívají starý obsah jako způsob prodeje reklamy. Možná je to chytrá strategie (i když je těžké si představit, jak je udržitelná), ale je to zcela jiný model, než jakým byl Netflix.

Není nic špatného na tom, když lidem, kteří to hledají, přibalíte v podstatě bezplatný (a bezplatný) program, ale nechcete to dělat se svým hlavním programem. Spoluředitel společnosti Netflix Ted Sarandos odpověděl na otázku ohledně spuštění kanálu FAST během hovoru k výsledkům hospodaření za čtvrté čtvrtletí.    

„Ano. Podívejte se, jsme otevřeni všem těmto různým modelům, které jsou právě teď k dispozici, ale letos toho máme hodně, jak s placeným sdílením, tak se spuštěním reklamy a pokračováním v této nabídce obsahu, který se snažíme dostat k našim členům. Takže tento segment určitě sledujeme,“ řekl.

Problém není v tom, že by Netflix vstoupil do oblasti FAST, ale v tom, že tazatel zmínil jako způsob, jakým Netflix využije své desetileté působení v oblasti produkce vlastního duševního vlastnictví. V podstatě by to znamenalo, že by se společnost vzdala placeného vysílání – i když u starších pořadů – což by oslabilo její hlavní nabídku.

„Stranger Things“ nebo dokonce filmy Adama Sandlera jsou pro lidi, kteří je neviděli, nové. To je hlavní součást obchodního modelu Netflixu. Zpřístupnění některých z těchto pořadů zdarma snižuje jejich hodnotu pro získání budoucích předplatitelů Netflixu.

Netflix měl fungující obchodní model, který byl udržitelný, dokud jste vytvářeli skvělé pořady, o které lidé stojí. Nyní společnost ztratila svou kreativní cestu a její vedení ukázalo, že se ani nesnaží vrátit k tomu, aby byla jmenovanou televizí, o které lidé mluví.

V mnoha ohledech následovala HBO společnosti Warner Bros. Discovery, kabelového giganta, který se zaměřoval na kvalitu.HBO nikdy nebyla zaměřena na objem vysílaných pořadů. Vždy si udržovala předplatitele tím, že měla jen několik masivních hitů, u kterých měli lidé pocit, že je musí mít předplacené, aby je viděli. Ať už to byli “ The Sopranos“, “ Sex and the City“, “ The Wire“, “ Six Feet Under“ nebo nedávno “ Game of Thrones“, HBO byla prestižní hrou, která nabízela pořady, které jste nemohli najít nikde jinde na kabelové televizi nebo ve vysílání.V některých ohledech je to drahý obchodní model, ale v jiných ohledech je vlastně levnější. Mít několik prestižních pořadů, které uspokojí a rozšíří základnu předplatitelů, stojí méně než snažit se vyrábět pořady ve velkém.To je lekce, kterou Netflix zřejmě pochopil ve svých začátcích. Společnost vybudovala svůj byznys na několika málo pořadech – vzpomeňme na „House of Cards“, „Orange Is the New Black“, „Ozark“, „Stranger Things“ a hrstku dalších – které lákaly diváky a zároveň budovaly povědomí o nich.Netflix zjevně upustil od prestižního modelu ve prospěch tvorby pořadů, které se nemají stát předmětem konverzace, ale mají potěšit algoritmus společnosti. Proto tento streamovací gigant produkuje zdánlivě nekonečné množství pořadů, o kterých nikdo nemluví, nikoho nezajímají a nikdo o nich neříká svým přátelům.      Ačkoli odpověď by měla být pro Netflix zřejmá – produkovat méně pořadů, ale snažit se, aby ty, které produkuje, odpovídaly modelu prestižní televize -, společnost se stále vydává špatnou cestou.Chcete využít této příležitosti?Netflix stále zlevňuje své programyLidé budou platit za prémiové programy. Společnost Walt Disney to dokázala se svou streamovací službou Disney+. Ta nabízí špičkové pořady, které se musí sledovat a o kterých se mluví, a to stačilo k tomu, aby se Disney+ stala streamovací službou číslo dvě s přibližně dvěma třetinami celosvětového počtu placených předplatitelů Netflixu, přestože ještě není ani tři roky stará.HBO po celá desetiletí ukazovala, že spotřebitelé rádi zaplatí prémiovou cenu za prémiovou televizi. Společnost Disney posílila úspěch tohoto modelu prostřednictvím služby Disney+ a zároveň si vyhradila ceny podporované reklamou pro svou službu druhé úrovně Hulu.Na ceně záleží, když máte produkt pochybné hodnoty. Hulu nabízí reprízy, omezený výběr převážně nízkorozpočtových pořadů a žádné stánkové pořady, které by lidé museli sledovat. Totéž lze říci o službách Peacock společnosti Comcast a Paramount Global Paramount+.Tyto streamovací kanály nemají seznam pořadů Star Wars a Marvel od společnosti Disney, které by přilákaly předplatitele. To bohužel nyní platí i pro HBO, a proto tato kdysi prémiová nabídka spustila verzi podporovanou reklamou, což udělal i Netflix.Nemůžete být levní a zároveň prémioví. Proto zábavní parky Disney nikdy nenabízejí slevy na vstupenky . Verze podporovaná reklamou činí Netflix a všechny tyto další služby méně výjimečnými, protože kdyby měly pořady, na které se lidé chtějí dívat, byly by za 15 nebo dokonce 20 dolarů měsíčně výhodné.Nyní Netflix naznačil, že levné by nemuselo být ani dost daleko.Netflix otevřený bezplatné nabídceParamount vydělal spoustu peněz na své bezplatné službě Pluto TV. Pluto nabízí sbírku starých repríz, které lidé zřejmě sledují. Je to strategie, která vydělává peníze, ale nabízet reprízy seriálů „Manimal“, “ Who’s the Boss“ a „Airwolf“ vedle nekonečné nabídky pořadů, o kterých nikdo nikdy neslyšel, je finanční hra, nikoli budování značky.Pluto, stejně jako kanál Roku a Freevee společnosti Amazon , jsou bezplatné, reklamou podporované streamovací kanály . Znovu využívají starý obsah jako způsob prodeje reklamy. Možná je to chytrá strategie , ale je to zcela jiný model, než jakým byl Netflix.Není nic špatného na tom, když lidem, kteří to hledají, přibalíte v podstatě bezplatný program, ale nechcete to dělat se svým hlavním programem. Spoluředitel společnosti Netflix Ted Sarandos odpověděl na otázku ohledně spuštění kanálu FAST během hovoru k výsledkům hospodaření za čtvrté čtvrtletí.    „Ano. Podívejte se, jsme otevřeni všem těmto různým modelům, které jsou právě teď k dispozici, ale letos toho máme hodně, jak s placeným sdílením, tak se spuštěním reklamy a pokračováním v této nabídce obsahu, který se snažíme dostat k našim členům. Takže tento segment určitě sledujeme,“ řekl.Problém není v tom, že by Netflix vstoupil do oblasti FAST, ale v tom, že tazatel zmínil jako způsob, jakým Netflix využije své desetileté působení v oblasti produkce vlastního duševního vlastnictví. V podstatě by to znamenalo, že by se společnost vzdala placeného vysílání – i když u starších pořadů – což by oslabilo její hlavní nabídku.„Stranger Things“ nebo dokonce filmy Adama Sandlera jsou pro lidi, kteří je neviděli, nové. To je hlavní součást obchodního modelu Netflixu. Zpřístupnění některých z těchto pořadů zdarma snižuje jejich hodnotu pro získání budoucích předplatitelů Netflixu.Netflix měl fungující obchodní model, který byl udržitelný, dokud jste vytvářeli skvělé pořady, o které lidé stojí. Nyní společnost ztratila svou kreativní cestu a její vedení ukázalo, že se ani nesnaží vrátit k tomu, aby byla jmenovanou televizí, o které lidé mluví.
Tagy: AkciedisneykonkurencenetflixNFLXParamount Globalpříležitost

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Disney před výsledky: Trh očekává silné čtvrtletí a růst streamingu i zážitků
      2. Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku
      3. Walt Disney zazářil ve čtvrtletí díky smlouvám s NFL a WWE i růstu streamingu
      4. Netflix získává práva na World Baseball Classic 2026 a posiluje sportovní nabídku
      Advertisement

      Breaking.

      22:19

      Trh v pohybu: Alibaba a Oracle mění pravidla hry

      22:14

      Amazon čelí odchodům: Další klíčový manažer opouští firmu

      22:11

      AI datová centra: Investiční hit budoucnosti s vysokými výnosy

      22:05

      Goldman Sachs cílí na sportovní megadeal za miliardu dolarů

      22:02

      Akcie Essex Resources po vstupu na burzu prudce rostou

      21:56

      Intralot posiluje pozici: Akvizice Bally zlepšila rating na B+

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Robinhood Markets dnes hlásí návrat v éře boomu krypta a opcí

      23 října, 2025

      Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie U.S. Bancorp mohou znovu růst díky silnému řízení rizik

      23 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Citigroup věří, že akcie BioAge Labs mohou téměř zdvojnásobit svou hodnotu

      23 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      HSBC zvyšuje cílovou cenu Nvidie na 320 dolarů, věří v další růst

      19 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Inflace v USA zrychluje, ale Fed zatím nehodlá měnit kurz snižování sazeb

      23 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.