Akcie společnosti Ocado Group PLC (LON:OCDO) ve středu vzrostly na vrchol celoevropského indexu Stoxx 600 poté, co analytici Morgan Stanley uvedli, že nové údaje naznačují, že internetový obchod s potravinami měl v prosinci „silné“ výsledky.
Čísla poradenské společnosti Kantar ukázala, že tržby společnosti Ocado se během 12 týdnů do 25. prosince zvýšily o 8,2 %. Podíl společnosti na trhu se nezměnil, a to i přes meziroční zpomalení výdajů za digitální potraviny.
Analytici Morgan Stanley uvedli, že údaje společnosti Kantar naznačují, že tržby Ocado Retail – společného podniku Ocado a britského konkurenta Marks and Spencer Group PLC (LON:MKS) – vzrostly meziročně o 20 %, což by překonalo konsenzuální odhady zveřejněné v první polovině finančního roku 2022.
Vyhlídky prodeje společnosti Ocado Retail se v loňském roce zhoršily poté, co společnost Ocado se sídlem v anglickém Hatfieldu odložila otevření dvou automatizovaných distribučních center ve Velké Británii kvůli klesající poptávce zákazníků po pandemii na internetu. Analytici Morgan Stanley však tvrdí, že údaje společnosti Kantar by měly pomoci zmírnit obavy z možného nedostatečného výkonu Ocado Retail.
Podle společnosti Kantar pomohla rostoucí inflace ve Spojeném království zvýšit výdaje za potraviny v prosinci na 12,8 miliardy liber. Měsíční tržby za potraviny byly také o 1,1 miliardy liber vyšší než ve stejném měsíci roku 2021.
Objem prodeje však meziročně klesl o 1 %, což podle společnosti Kantar poukazuje na „problémy, kterým zákazníci čelí“ v důsledku zvýšeného růstu cen.

Akcie společnosti Ocado Group PLC ve středu vzrostly na vrchol celoevropského indexu Stoxx 600 poté, co analytici Morgan Stanley uvedli, že nové údaje naznačují, že internetový obchod s potravinami měl v prosinci „silné“ výsledky.
Čísla poradenské společnosti Kantar ukázala, že tržby společnosti Ocado se během 12 týdnů do 25. prosince zvýšily o 8,2 %. Podíl společnosti na trhu se nezměnil, a to i přes meziroční zpomalení výdajů za digitální potraviny.
Analytici Morgan Stanley uvedli, že údaje společnosti Kantar naznačují, že tržby Ocado Retail – společného podniku Ocado a britského konkurenta Marks and Spencer Group PLC – vzrostly meziročně o 20 %, což by překonalo konsenzuální odhady zveřejněné v první polovině finančního roku 2022.
Vyhlídky prodeje společnosti Ocado Retail se v loňském roce zhoršily poté, co společnost Ocado se sídlem v anglickém Hatfieldu odložila otevření dvou automatizovaných distribučních center ve Velké Británii kvůli klesající poptávce zákazníků po pandemii na internetu. Analytici Morgan Stanley však tvrdí, že údaje společnosti Kantar by měly pomoci zmírnit obavy z možného nedostatečného výkonu Ocado Retail.
Podle společnosti Kantar pomohla rostoucí inflace ve Spojeném království zvýšit výdaje za potraviny v prosinci na 12,8 miliardy liber. Měsíční tržby za potraviny byly také o 1,1 miliardy liber vyšší než ve stejném měsíci roku 2021.
Objem prodeje však meziročně klesl o 1 %, což podle společnosti Kantar poukazuje na „problémy, kterým zákazníci čelí“ v důsledku zvýšeného růstu cen.
