Francouzská automobilka Renault uvedla, že prodeje její vlajkové značky v roce 2022 klesly již čtvrtý rok po sobě na 1 466 729 kusů bez zahrnutí Ruska, což představuje 9,4% pokles oproti roku 2021.
Skupina Renault, které se během krize COVID-19 a problémů v dodavatelském řetězci způsobených zejména nedostatkem čipů dařilo hůře než většině konkurentů, se nachází uprostřed obratu ve snaze zvýšit zisky.
V listopadu představila rozsáhlou reorganizaci, v jejímž rámci oddělí své aktivity v pěti podnicích, prohloubí vazby s čínskou společností Geely a v letošním roce vyčlení svou divizi elektromobilů prostřednictvím vstupu na burzu. Jedná také s japonským partnerem Nissan o obnovení jejich dlouholeté aliance.
Renault sází na vyšší marže a elektromobily, které mají podpořit růst. Uvedl, že v roce 2022 byla značka Renault, která tvoří dvě třetiny prodejů skupiny, třetí evropskou značkou v prodeji elektrifikovaných vozidel s 228 000 prodanými kusy, což představuje 12% nárůst oproti roku 2021.
Její celosvětový tržní podíl činil 4 % a oproti předchozímu roku se snížil o 0,5 procentního bodu.
Francouzská automobilka Renault uvedla, že prodeje její vlajkové značky v roce 2022 klesly již čtvrtý rok po sobě na 1 466 729 kusů bez zahrnutí Ruska, což představuje 9,4% pokles oproti roku 2021.
Skupina Renault, které se během krize COVID-19 a problémů v dodavatelském řetězci způsobených zejména nedostatkem čipů dařilo hůře než většině konkurentů, se nachází uprostřed obratu ve snaze zvýšit zisky.
V listopadu představila rozsáhlou reorganizaci, v jejímž rámci oddělí své aktivity v pěti podnicích, prohloubí vazby s čínskou společností Geely a v letošním roce vyčlení svou divizi elektromobilů prostřednictvím vstupu na burzu. Jedná také s japonským partnerem Nissan o obnovení jejich dlouholeté aliance.
Renault sází na vyšší marže a elektromobily, které mají podpořit růst. Uvedl, že v roce 2022 byla značka Renault, která tvoří dvě třetiny prodejů skupiny, třetí evropskou značkou v prodeji elektrifikovaných vozidel s 228 000 prodanými kusy, což představuje 12% nárůst oproti roku 2021.
Její celosvětový tržní podíl činil 4 % a oproti předchozímu roku se snížil o 0,5 procentního bodu.
