Generální ředitel a prezident japonské automobilky Toyota Motor Akio Tojoda (66) k 1. dubnu odstoupí z funkce a stane se předsedou správní rady. Na jeho místo přijde Kodži Sató (53), který má ve firmě na starosti budování značky. Toyota, která je největším výrobcem aut na světě, to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Tojoda nahradí na pozici předsedy správní rady Takešiho Učijamadu, který se této role vzdá. Tojoda je vnukem zakladatele automobilky a na změnu ve vedoucí pozici se zaměřují zejména investoři, uvedla agentura Reuters.
Tojoda nastoupil do vrcholové funkce v roce 2009 a firmu provedl obdobím zásadních změn, které odvětví provázely. Výrobci klasických aut se spalovacím motorem už před lety začali čelit rostoucí nejistotě ohledně toho, jak se dokážou vypořádat s požadavky na ekologičtější pohon a jak obstojí v konkurenci novějších rivalů, jako je například americký výrobce elektromobilů Tesla.
Za působení Tojody v čele firmy se automobilka dostala pod palbu kritiky od investorů a skupin zabývajících se ochranou životního prostředí. Tvrdili, že Toyota a další tradiční automobilky nemají příliš zájem přecházet na elektromobilitu.
Generální ředitel a prezident japonské automobilky Toyota Motor Akio Tojoda k 1. dubnu odstoupí z funkce a stane se předsedou správní rady. Na jeho místo přijde Kodži Sató , který má ve firmě na starosti budování značky. Toyota, která je největším výrobcem aut na světě, to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Tojoda nahradí na pozici předsedy správní rady Takešiho Učijamadu, který se této role vzdá. Tojoda je vnukem zakladatele automobilky a na změnu ve vedoucí pozici se zaměřují zejména investoři, uvedla agentura Reuters.
Tojoda nastoupil do vrcholové funkce v roce 2009 a firmu provedl obdobím zásadních změn, které odvětví provázely. Výrobci klasických aut se spalovacím motorem už před lety začali čelit rostoucí nejistotě ohledně toho, jak se dokážou vypořádat s požadavky na ekologičtější pohon a jak obstojí v konkurenci novějších rivalů, jako je například americký výrobce elektromobilů Tesla.
Za působení Tojody v čele firmy se automobilka dostala pod palbu kritiky od investorů a skupin zabývajících se ochranou životního prostředí. Tvrdili, že Toyota a další tradiční automobilky nemají příliš zájem přecházet na elektromobilitu.