Generální ředitel britského maloobchodního řetězce Tesco Ken Murphy ve čtvrtek prohlásil, že inflace možná „ještě nedosáhla svého vrcholu“, a dodal, že doufá, že se do poloviny letošního roku sníží.
„Nejsme si jisti, že ještě nedosáhla svého vrcholu,“ řekl Murphy v odpovědi na otázku týkající se inflace. „Doufali bychom, že do poloviny letošního roku dosáhne svého vrcholu a pak uvidíme, že se sníží na druhou stranu.“
Míra spotřebitelských cen v Británii dosáhla v říjnu 41letého maxima 11,1 %, ale v listopadu se snížila na 10,7 %. Bank of England se domnívá, že do konce roku 2023 zpomalí na přibližně 5 %.
Stejně jako většina ostatních odvětví se i maloobchodníci potýkají s rostoucími náklady, zatímco zákazníci omezují výdaje kvůli prudkému růstu inflace, což rovněž brzdí zisky.
Přesto Tesco vykázalo vysoké vánoční tržby, protože rodiny po dvou letech pandemického omezování pořádaly během svátků větší setkání a raději se stravovaly doma, než aby šly ven, aby ušetřily peníze.
„Letos v lednu jsme se více zaměřili na hodnotu, protože si myslíme, že to je pro zákazníky důležité. Přesto jsou výsledky docela dobré a odpovídají našim očekáváním,“ řekl Murphy.

Generální ředitel britského maloobchodního řetězce Tesco Ken Murphy ve čtvrtek prohlásil, že inflace možná „ještě nedosáhla svého vrcholu“, a dodal, že doufá, že se do poloviny letošního roku sníží.
„Nejsme si jisti, že ještě nedosáhla svého vrcholu,“ řekl Murphy v odpovědi na otázku týkající se inflace. „Doufali bychom, že do poloviny letošního roku dosáhne svého vrcholu a pak uvidíme, že se sníží na druhou stranu.“
Míra spotřebitelských cen v Británii dosáhla v říjnu 41letého maxima 11,1 %, ale v listopadu se snížila na 10,7 %. Bank of England se domnívá, že do konce roku 2023 zpomalí na přibližně 5 %.
Stejně jako většina ostatních odvětví se i maloobchodníci potýkají s rostoucími náklady, zatímco zákazníci omezují výdaje kvůli prudkému růstu inflace, což rovněž brzdí zisky.
Přesto Tesco vykázalo vysoké vánoční tržby, protože rodiny po dvou letech pandemického omezování pořádaly během svátků větší setkání a raději se stravovaly doma, než aby šly ven, aby ušetřily peníze.
„Letos v lednu jsme se více zaměřili na hodnotu, protože si myslíme, že to je pro zákazníky důležité. Přesto jsou výsledky docela dobré a odpovídají našim očekáváním,“ řekl Murphy.
