Škoda Auto loni dodala zákazníkům celosvětově 731.300 vozů, což je meziročně o 16,7 procenta méně. Mohou za to přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích. Automobilka to dnes uvedla v tiskové zprávě. Na domácím českém trhu Škoda prodala 71.200 aut, meziročně o 11 procent méně.
Největším trhem bylo loni Německo, kam společnost dodala 134.300 aut, tedy o 1,8 procenta méně než v roce 2021. Nejvíce rostla Indie, kde se prodeje zvýšily o 128 procent na 51.900 vozů. Největším prodejním regionem zůstala západní Evropa s poklesem o 7,8 procenta na 377.000 vozů. V Rusku zaznamenala značka pokles o 80 procent na 18.300 vozů a v Číně se odbyt snížil o 37 procent na 44.600 aut.
Nejprodávanějším modelem zůstala podle firmy i přes pokles o 30 procent na 141.100 vozů Octavia, následují Kamiq a Kodiaq s 96.300, respektive 94.500 vozy. Největší nárůst hlásí indický model Kushaq se zvýšením o 110 procent na 26.800 aut a elektrický Enyaq s růstem o pětinu na 53.700 aut.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky